Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:46:00 GMT

فعالیت 371 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۴۱۳۵

فعالیت 371 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران

به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد دهرویه با گرامیداشت روز جهانی مساجد، افزود: هم اکنون ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۷۱ مرکز نیکوکاری در مساجد فعالیت می  کنند.

وی بیان کرد: مراکز نیکوکاری با هدف واگذاری امور مردم به مردم راه اندازی شده اند.

دهرویه با اشاره به اینکه ۱۳۳ مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی به نیازمندان خدمات ارائه می دهند، گفت: این مراکز در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، فرهنگی و آموزش، بهداشت و درمان، جهیزیه و معیشت به نیازمندان خدمات ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۱۴ مرکز نیکوکای در دانشگاه های استان تهران فعالیت می کنند، اظهار کرد: ۸ مرکز نیکوکاری در مدارس ، ۴ مرکز در اصناف، ۱۲ مرکز در حوزه های علمیه و یک مرکز در بسیج فعال شده اند.

وی، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری در پنج ماهه امسال ۵۹۲ میلیارد تومان جذب و به خانواده های  نیازمند کمک کرده اند  که از این میزان ۵۶ میلیارد تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت کالاو خدمات رایگان بوده است.

دهرویه خاطرنشان کرد: در پنج ماهه امسال ۲۲۲ هزار و ۹۸۲ خانواده نیازمند از خدمات مراکز نیکوکاری بهره مند شده اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیکوکاری استان تهران مراکز نیکوکاری مرکز نیکوکاری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی هشتم اردیبهشت ماه، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی یک سری تشکیلات مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

شاهرخی بیان کرد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی کرده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی تأکید کرد: قرارگاه‌های مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری چنین جلساتی، ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آن‌ها را به کار بگیریم.

شاهرخی افزود: ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی، پژوهشی، تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری