Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:19:18 GMT

مهم‌ترین مطالبه بازنشستگان کشوری از دولت

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۴۱۴۳

مهم‌ترین مطالبه بازنشستگان کشوری از دولت

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، طرح رضایت سنجی از بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق از دی ماه ۱۴۰۰ با دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به صورت هفتگی و از طریق تماس تلفنی در قالب نمونه گیری تصادفی از بازنشستگان سراسر کشور در حوزه های مختلف از جمله مطالبات بازنشستگان از سه نهاد «دولت، صندوق بازنشستگی کشوری و دستگاه های اجرایی محل اشتغال» عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس جدیدترین نتایج این طرح که در دو هفته منتهی به مردادماه ۱۴۰۱ از مجموع ۳۵۴ بازنشسته و وظیفه بگیر کشوری انجام شده است، ۲۴۰ نفر معادل ۶۷.۸درصد «درخواست افزایش میزان حقوق» و ۱۴۷ نفر معادل ۴۱.۵درصد نیز «استمرار سالانه متناسب سازی ۹۰ درصد حقوق بازنشستگی با شاغلین همتراز» را به عنوان مهم ترین مطالبه خود از دولت سیزدهم اعلام کردند.

همچنین «افزایش سطح پوشش تعهدات بیمه درمان تکمیلی» ۲۷.۷درصد، «اعطای مزایای رفاهی دستگاه های اجرایی به بازنشستگان همانند شاغلین» ۱۲.۴ درصد، «پرداخت به موقع حقوق» با ۹درصد، «اشتغال فرزندان بازنشستگان» ۸.۵درصد، «رسیدگی به بازنشستگان مستاجر و بدون مسکن» ۴درصد و «پرداخت وام» ۲درصد به عنوان مطالبات بازنشستگان از دولت سیزدهم مطرح شده است.

از سوی دیگر، ۱۰۱نفر معادل ۲۸.۵ درصد از بازنشستگان کشوری که به نظرسنجی هفتگی صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ دادند، «ارایه خدمات بیمه تکمیلی درمان همانند شاغلین» را به عنوان مهم ترین مطالبه خود از دستگاه های اجرایی محل خدمت اعلام کردند. «ارائه خدمات تفریحی و گردشگری همانند شاغلین» با ۲۳.۴ درصد، «استفاده از مزایای نقدی و غیر نقدی همانند شاغلین» با ۲۳.۲درصد و «توجه به معیشت بازنشستگان در کنار خدمات صندوق» با ۱۷.۵درصد در جایگاه های بعدی مطالبات بازنشستگان کشوری از دستگاه های اجرایی بوده است.

در ادامه، «تکریم، احترام، پاسخگویی» با ۱۴.۷، «ارائه وام به بازنشستگان خود» ۱۳درصد، «جویا شدن از حال بازنشسته» ۷.۹درصد، «استفاده از تجربیات بازنشستگان و به کارگیری آنان» ۵.۱درصد، «استخدام فرزندان بازنشستگان» ۴.۵درصد و «امکان خرید اقساطی» ۲.۸درصد از دیگر خواسته های بازنشستگان کشوری از دستگاه های اجرایی است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که تعداد ۱۸۷ نفر از بازنشستگان کشوری یعنی ۵۲.۸درصد از پاسخ دهندگان، خواستار «بهبود خدمات بیمه تکمیلی درمان» صندوق بازنشستگی کشوری هستند. ۱۵۱نفر معادل ۴۲.۷درصد «بهبود خدمات وام ها (ضروی، ازدواج، پایان نامه)»، ۷۷نفر معادل ۲۱.۸درصد « بهبود خدمات رفاهی و گردشگری» و ۳۶نفر معادل ۱۰.۲درصد نیز «بهبود خدمات فروشگاهی» را به عنوان مطالبه خود از صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کردند.

«بهبود خدمات خرید تقسیطی» با ۶.۵درصد، «بهبود سرعت در صدور احکام» ۲.۳درصد و «بهبود خدمات بیمه عمر و حادثه» ۱.۴درصد در جایگاه های بعدی مطالبات بازنشستگان از صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری مطالبات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مطالبات بازنشستگان دستگاه های اجرایی بازنشستگان کشوری بهبود خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 847490 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خدمات شهری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟