Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری امروز (یکشنبه) از تشدید درگیری ها بین مزدوران وابسته به عربستان و امارات در جنوب شرقی یمن و قطع جاده ارتباطی بین استانهای شبوه و حضرموت خبر دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، منابع محلی و نظامی به شبکه تلویزیونی المیادین گفتند: دامنه درگیری ها در نزدیک حوزه های نفتی منطقه قرن الظبیه در صحرای شبوه در جنوب شرقی یمن گسترش یافته و دو طرف درگیر مواضع یکدیگر را گلوله باران می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع افزودند: همین وضعیت باعث شده که جاده ارتباطی بین المللی بین شهر عتق مرکز استان شبوه با شهر العبر در استان حضرموت در شرق یمن قطع شود.

درگیری ها بین مزدوران سعودی و اماراتی از چند هفته پیش برای تسط بر استان های نفت خیز شبوه و حضرموت تشدید شده است.

این درگیری ها بین شبه نظامیان موسوم به "دفاع شبوه" وابسته به شورای انتقالی جنوب و شبه نظامیان حزب الاصلاح نزدیک به گروه اخوان المسلمین است. در این میان، شبه نظامیان گروه سلفی موسوم به "العمالقه نیز به نفع شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب عمل می کنند. همین امر باعث شده که شورای انتقالی جنوب پس از شکست سه سال گذشته خود از شبه نظامیان حزب الاصلاح شهر عتق را به کنترل خود در بیاورند.

هر سه گروه با وجود رقابت های داخلی خود تاکنون به عنوان مزدور به امارات و عربستان خدمت کرده اند.

به گفته برخی از تحلیلگران امور یمن، عربستان سعودی و امارات بدنبال پاکسازی و یک دست کردن مزدوران خود (حذف شبه نظامیان حزب الاصلاح) در استان های شبوه و حضرموت برای مهیا کردن آنجا جهت صادرات نفت و گاز سرقتی یمن در سایه بحران انرژی جهان به دستور آمریکا هستند.

«عبدالسلام جحاف» روزنامه‌نگار یمنی اظهار داشت: آنچه در شبوه اتفاق می‌افتد، مقدمه‌ای است برای آنچه در آینده رخ خواهد داد و برنامه آمریکا به سرعت در حال حرکت به سمت کنترل مناطق تولید نفت است، چیزی که آمریکا از ابتدا با ابزارهای خود یا عربستان و یا امارات به دنبال آن بوده است.  

وی با اشاره به اینکه در موضوع یمن بین عربستان و امارات اختلاف وجود دارد، تصریح کرد: عربستان اجازه بدهد یا ندهد، اماراتی‌ها و عربستانی‌ها بدون دستور آمریکا حرکت نمی‌کنند.  

«سفیان العماری» از رهبران جنوبی یمن و دبیرکل حزب دموکرات صنعا درباره دلیل حذف حزب اصلاح که یکی از مزدوران عربستان در یمن محسوب می‌شود و تهدیدی که برای عربستان و امارات ایجاد می‌کند، گفت:  شکست حزب اصلاح از نظر نظامی و اجتماعی ثابت شده است، زیرا این ابزارها (عربستان و امارات) دیگر این حزب را به عنوان خروجی خوبی برای عملیات خود در داخل یمن نمی‌بینند.  

العماری اظهار داشت: این درست است که حزب اصلاح تا حد زیادی به متجاوز خدمت کرده است، زیرا این حزب بزرگترین حزبی است که متجاوز را به کشور فراخواند و نسبت به خاک یمن هتک حرمت کرد و اولین حزبی است که کشتار یمنی‌ها را تشویق کرد، اما اکنون از اجرای آرزوهایش ناامید شده و ثمره خیانت خود را به کشور و مردم می‌بیند.  

وی با بیان اینکه ابزارها (شورای انتقالی جنوب و حزب اصلاح) متفاوت، اما هدف آنها یکی است، افزود: هدف غارت منابع نفت و گاز یمن و تجزیه کشور است که با اعلام تجاوز آمریکا و عربستان به یمن از هشت سال پیش شروع شد و به درگیری بین همان مزدوران یمنی که اساساً باعث اشغال استان‌های جنوبی یمن شدند، کشیده شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: درگیری ، یمن ، عربستان سعودی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: درگیری یمن عربستان سعودی شورای انتقالی جنوب عربستان و امارات شبه نظامیان درگیری ها حزب اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود