Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@04:12:56 GMT

ضرورت توجه به صیانت جمعیت از جنبه اعتقادی نه اداری

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۴۲۰۶

ضرورت توجه به صیانت جمعیت از جنبه اعتقادی نه اداری

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه در موضوع صیانت از جمعیت دستگاه‌های اجرایی به شکل اعتقادی ورود کردند نه اداری، گفت: سازمان‌ها وقتی به صورت اعتقادی به این‌حوزه ورود می‌کنند نه‌ تنها نسبت به وظیفه خود نگران هستند بلکه نسبت به وظایف اجرایی دیگر سازمان‌ها هم این نگرانی را دارند.

محمدهادی ایمانیه یکشنبه ۳۰ مرداد در چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت فارس به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس دستور داد تا کمیته اقتصادی در این حوزه تشکیل تا کل ابعاد اقتصادی صیانت از جمعیت به شکل‌های مختلف حتی در قالب طرح‌های پژوهشی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس باتوجه به اینکه در ۱۲ شهرستان استان هنوز ستاد حمایت از زوجین نابارور تشکیل نشده است، دستور داد تا شهرستان‌ها هر چه سریع‌تر ستاد خود را برگزار و فرمانداران شهرستان علت عدم برگزاری این ستاد را اعلام کنند.

ایمانیه همچنین خاطرنشان کرد: در این حوزه می‌توان از ظرفیت پزشکان خانواده استفاده کرد، چرا که طرح پزشک خانواده فرصت بی‌بدیلی است که در استان ایجاد شده است.

او با بیان اینکه در طرح صیانت از جمعیت و خانواده می‌توان با برگزاری دوره‌های طب سنتی برای پزشکان خانواده از ظرفیت آنها در این حوزه بهره برد، گفت: باتوجه به اینکه در گذشته فارس به عنوان مرکز طب سنتی معرفی شده است در این زمینه نیز باید پیشگام باشیم و از ظرفیت افرادی که رشته پزشکی خوانده‌اند و در رشته طب سنتی مشغول به تحصیل شده‌اند و دکترای خود را گرفته‌اند، استفاده کرد.

استاندار فارس همچنین در ادامه با بیان اینکه در بیمارستان حضرت زینب(س) و مادر و کودک غدیر با مرکز اهدای سلول‌های بنیادین توافقی انجام شده است، افزود: باتوجه به مصوبه دولت اگر مراکزی با بیمه‌ها قرارداد منعقد نکند لغو مجوز می‌شوند و آن مرکز دیگر نمی‌تواند به ارائه خدمات ناباروری بپردازد و باید در یک رشته دیگر کار کند.

مبارزه با سقط جنین و تشکیل کمیته مبارزه با این موضوع با مشارکت قوه قضاییه از دیگر مواردی بود که در این جلسه استاندار فارس به آن اشاره و تأکید کرد: باید ساز و کارهای تشکیل این کمیته با عنوان مشخص آن که دارای ابعاد علمی، قانونی، شرعی باشد ایجاد شود و به این موضوع همه جانبه ورود کنیم؛ چرا که برخی خانواده‌ها این آگاهی را ندارند که سقط جنین کاری خلاف شرع و علم است. 

در این جلسه همچنین رئیس درمان بیمه تأمین اجتماعی فارس در سخنانی عنوان کرد: در حوزه ناباروری و حمایت از زوج‌های نابارور شش بسته حمایتی ارائه شده است.

جلال شجاعت به میزان پرداختی سازمان اشاره کرد و گفت: تعداد پرداختی سازمان ۲۵۴ مورد در شش حوزه با مبلغی بالغ بر ۸۹۰ میلیون تومان بوده است که بیشترین میزان مربوط به مرکز خیریه مادر و کودک استان بوده است.   

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای رضایت مراکز خصوصی در جهت انعقاد قرار داد با بیمه تأمین اجتماعی موضوع تهاتر حق بیمه مراکز خصوصی و خیریه با مطالبات آنها با تأمین اجتماعی در دستور کار قرار دادیم و در نحوه پرداخت مطالبات به روز هستیم که تاکنون ۶۰ درصد مطالبات بیمه با مراکز خصوصی با تهاتر پرداخت شده است.

شجاعت همچنین به حوزه دارو اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه دارو ۵ و نیم میلیارد تومان پرداخت برای بیمه شدگان برای ۱۰۲ هزار قلم دارو داشته‌ایم.

در این جلسه همچنین معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز به اقدامات انجام شد توسط این معاونت در راستای شناسایی، پیشگیری و ارجاع بهنگام زوجین نابارور اولیه و ثانویه اشاره کرد و گفت: براساس آمار سال گذشته تعداد دختران مجردی که دارای همسر نیستند ۵۴۱ هزار و  ۵۸۶ نفر است که نیاز است در حوزه ازدواج آنها برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

محمدرضا کریمی افزود: بیش از ۸۰ درصد از بانوان سالانه برای موضوع ناباروری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که بدنبال آن زوجین نابارور اولیه و ثانویه شناسایی می‌شوند.   

او با بیان اینکه شناسایی قریب به ۲۴ هزار نفر صورت گرفته است که اقدام به باروری می‌کنند اما منجر به بارداری نشده است، افزود: به صورت لحظه‌ای ۳ تا ۵ درصد زنان همسردار سنین باروری، نابارور هستند.

در ادامه این جلسه نیز محمد حسن استرحام دبیر مجمع فعالان صیانت از جمعیت فارس، بیان کرد: آمار خانوار استان هم اکنون بالغ بر یک میلیون است و در استان فارس ۲۰۰ هزار زوج نابارور وجود دارد که معادل ۱۸ درصد است.

کریمی اضافه کرد: براساس آمار ۳۰ هزار نفری که در استان ارائه می‌شود اما این آمار با واقعیت موضوع بسیار تفاوت دارد و نیاز است در حوزه رصد اگر طرح یا پژوهشی انجام شود،  رصد دقیق‌تری انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی ناباروري استان فارس صیانت از جمعیت باروري صیانت از جمعیت استاندار فارس انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رئیس هیات بازرسی و انتخابات گلستان در جلسه هیات بازرسان انتخابات در گنبدکاووس گفت: به ازای هر شش شعبه اخذ رای یک بازرس تعیین شده است.

هانی محمدی افزود: مردم می‌توانند موارد تخلفات انتخاباتی را به سامانه پیامکی به شماره ۳٠٠٠۷۵۱۱۱ ارسال کنند.

وی تاکید کرد؛ بر مبنای ماده ۷۳ انتخابات، عملکرد کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ساعات اداری و غیر اداری در دستور کار بازرسان است.

محمدی افزود: بر اساس ماده ۸۲ قانون انتخابات در صورت بروز تخلف، موارد به دادسرا، شورای نگهبان و تخلفات اداری معرفی می‌شود.

هادی احمدی دبیر ستاد انتخابات گلستان نیز گفت: سلامت انتخابات وظیفه ذاتی و بنیادی هیات‌های اجرایی است و نقش بازرسان حساس و سرنوشت ساز است.

در ادامه جلسه هم چنین مهدی دهرویه فرماندار ویژه گنبدکاووس تخریب نامزد‌ها در زمان انتخابات را مصداق بی دینی و بداخلاقی دانست و گفت: بازرسان با قبول مسئولیت، دین به گردن دارند و در صورت بروز هرگونه شائبه جانبداری با جدیت و قانونی برخورد می‌کنیم.

در گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود