Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای برزگر در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد ۶۲ طرح با اعتباری بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان افتتاح و چهار طرح کلنگ‌زنی خواهد شد که سه میلیارد و ۷۹۰میلیون تومان برای اجرای طرح‌های کلنگ‌زنی اعتبار پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، از این تعداد ۳۰ طرح در حوزه آب و خاک، ۱۰ طرح تولیدات دامی، ۲۰طرح در حوزه تولیدات گیاهان و گلخانه ۲طرح در بخش صنایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برزگر افزود: از هفته دولت پارسال تاکنون ۱۳۳طرح در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان افتتاح و هفت طرح کلنگ زنی شد که ۵۰۰میلیارد تومان برای طرح‌های افتتاحی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید

اعتبارات خوبی جهت تکمیل طرح‌های کشاورزی مصوب شد

به گفته وی، در یکسال اخیر ۴۰۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸به ۳۰۱ طرح اشتغالزایی پرداخت شد، که بیشتر این طرح‌ها در حوزه احداث دامداری، گلخانه، مرکز پرورش آبزیان است که پیشرفت فیزیکی بالا داشتند.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون احداث ۳۷ سردخانه با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در دست اجراست که بالای ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل این طرح‌ها، نیاز استان در حوزه انبار و سردخانه به سایر استان‌های دیگر مرتفع می‌شود.

وی از پرداخت ۲۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به چهار هزار و ۳۳ دامدار و تولیدکننده طیور در راستای طرح کارآمدسازی یارانه‌ها خبر داد و گفت: این تسهیلات برای تامین نقدینگی تولیدکنندگان پرداخت شد.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت:در سفر رییس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در زیر بخش کشاورزی در قالب اعتبار بلاعوض و تملکی مصوب شد.

برزگر از تصویب سه هزار و ۱۸۰میلیاردتومان تسهیلات در سفر رییس جمهور به استان برای بخش کشاورزی خبر داد و افزود: تاکنون۲۲میلیارد تومان از اعتبارات و تسهیلات سفر به استان ابلاغ شده است که امید است، تخصیص اعتبارت سفر شدت بگیرد که زیرساخت‌های بخش کشاورزی تقویت شود.

وی اظهار داشت: در سیل اخیر ۶۰۹ میلیارد تومان به بخش کشاورزی، کانال‌های آبیاری، جاده بین مزارع، قنات‌ها و مزارع خسارت وارد شد.

برزگر با اشاره به اینکه سیل اخیر به دلیل اینکه در اواسط عملیات برداشت محصولات پاییزه و آبیاری و داشت محصولات بهاره بود، گفت:۳۰بیل مکانیکی و لودر در بخش کشاورزی در نظر گرفته شد و هم‌اکنون ۷۰درصد کانال‌های کشاورزی مسدودشده لایروبی شده است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان از انجام ۳۹ هزار مورد بازرسی توسط بازرسان جهادکشاورزی استان خبر داد و گفت: ۱۵هزار و ۵۶۵ پرونده تخلف به ارزش ریالی به مبلغ ۳۸۰میلیارد ریال به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

بزرگر با اشاره به ذخیره سازی کالا‌های اساسی در چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون ذخایر شکر، روغن و آرد و کالا‌های اساسی در استان در حد مطلوب است.

وی با اشاره به فعالیت ۸۴۵ نانوایی در استان گفت: ۶۷۵نانوایی استان به دستگاه کاتخوان مجهز شد که مابقی واحد‌های نانوایی به دلیل مغایرت پروانه کسب، کد پستی و مشکلات بانکی موفق به نصب دستگاه کارتخوان نشدند و براساس مصوبه شورای آرد و نان تا چند هفته آینده فرصت دارند که برای تجهیز به کارتخوان اقدام کنند سهمیه آرد کاهش و یا قطع خواهد شد.

برزگر همچنین با اشاره به اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار هکتار کاداستر اراضی کشاورزی انجام شده که ۸۰ هزار هکتار این میزان به اتمام رسیده و سند مالکیت صادر شده است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۰۰ مورد قلع و قمع ساختمان‌های غیرمجاز در استان در یکسال گذشته انجام شد، گفت: بسیاری از اراضی کشاورزی در استان بدون سند هستند و با توجه به اینکه قانون اجازه خرد شدن اراضی کشاورزی را نمی‌داد، اما با مصوبه مجلس برای تمامی اراضی فاقد سند، سند ثبتی صار می‌شود.

وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی پروژه ملی و استانی ملی شده وجود ندارد در حالی که تعدادی از طرح‌های در دست اجرا در استان قابلیت ملی شدن و اخذ مجوز ماده ۲۳ را دارند، با امکانات محدود دولتی امکان تکمیل این پروژه‌ها و زیرساخت‌های بخش کشاورزی وجود ندارد.

برزگر از همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در زمینه توسعه باغات دیم در استان خبر داد و گفت: از شهریور ماه امسال اجران این طرح در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آغاز می‌شود و در این طرح ستاد اجرایی فرمان امام ۲۵ درصد حق بیمه کشاورز را پرداخت و تغذیه و ریز مغذی‌ها را در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در فصل برداشت گردو با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم، در حوزه کشاورزی می‌توان اشتغال بالایی ایجاد کرد، پیشرفت فیزیکی شهرک تخصصی بادام بالای ۹۰ درصد است که پیش‌بینی می‌شود زیرساخت‌های این شهرک تا اواسط پاییز به اتمام برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح کشاورزی هفته دولت سرپرست سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت اراضی کشاورزی میلیارد تومان بخش کشاورزی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: اقدامات نظارتی در زمینه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی مازندران به ویژه دشت هراز به طور مستمر انجام می‌شود و در همین راستا بیش از یک‌هزار پرونده مرتبط با چاه‌های کشاورزی حوضه آبریز هراز طی کمتر از ۲ هفته تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره‌برداری شد.

سید محمد موسوی با بیان این‌که برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در مازندران به مرز هشدار رسیده است، افزود: بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز مصارف کشاورزی در مازندران از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود که ضرورت نظارت بر چاه‌های استان را بیشتر می‌کند و این نظارت در دشت هراز که بزرگ‌ترین دشت کشت برنج کشور است با توجه به تعداد چاه‌ها با جدیت و دقت انجام می‌شود.

وی افزود: حدود نیمی از برنج تولیدی مازندران در دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز کشت می‌شود و بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز کشاورزان این دشت نیز در حال حاضر باید از چاه‌ها برداشت شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که ۴۴ هزار و ۷۷۶ حلقه چاه مجاز در دشت هراز وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۲۶ چاه مربوط به تأمین آب بخش کشاورزی است. حدود ۳۳ هزار حلقه چاه نیز در این دشت فاقد پروانه هستند.

به گفته موسوی نیاز آب کشاورزی دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز که محدوده حدفاصل بابلرود تا آلش‌رود را در بر می‌گیرد سالانه یک میلیارد و ۲۶ میلیون متر مکعب است که ۳۵۶ میلیون متر مکعب از این میزان نیاز آبی کشتزار‌های دشت هراز از چاه‌ها و مابقی از منابع آب‌های سطحی تأمین می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که نظارت بر برداشت آب از چاه‌ها به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: به منظور جلوگیری از برداشت بی‌ضابطه از چاه‌ها، رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تعیین تکلیف چاه‌های آمل و محمودآباد و بابل با قید فوریت در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار گرفت که در روز‌های پایانی سال گذشته طی کمتر از ۲ هفته افزون بر یک‌هزار پرونده مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی این حوضه آبریز تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره برداری شد.

وی با بیان این‌که حدود یک هزار چاه کشاورزی در مازندران برای ضابطه‌مند شدن میزان برداشت آب به کنتور حجمی نیز تجهیز شده‌اند، اظهار کرد: ۱۷۰ دستگاه از این یک‌هزار کنتور حجمی روی چاه‌های دشت هراز نصب شده است.

موسوی به ابلاغ شیوه‌نامه توامان مصرف آب و برق به همه شرکت‌های آب منطقه‌ای و توزیع برق استان‌ها از سوی وزارت نیرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: طبق این دستورالعمل مشترکانی که مصرف آب مازاد داشته باشند اگر اضافه برداشت‌شان محرز شود، برق‌شان در طول سال محدود و مشترکانی که فاقد پروانه هستند و از برق استفاده می‌کنند مشمول محدودسازی یا تغییر تعرفه برق می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر