Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای "ده شیخ" دنا مدت‌هاست که از داشتن آب آشامیدنی سالم بی‌بهره است و گلایه‌های آنان تا کنون راه به جایی نبرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس روستای ده شیخ دنا مدت هاست که از آب آشامیدنی سالم برخورداند نیستند و گلایه های آنان تا کنون راه به جایی نبرده است.

این روزها تنش بی آبی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص در روستاها مشاهده می‌شود که گاها باعت نگرانی مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم آبی و قطعی مکرر آب آشامیدنی از یک طرف و غیربهداشتی بودن آب در برخی نقاط نیز موجب گلایه هایی در سطح شهرستان دنا شده است.

هرچند ۱۰ درصد از منابع آبی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اما رودخانه‌های جاری در مناطق مختلف، خاک استان را به مقصد دیگر استان‌ها ترک می‌کنند تا عطش بر لب مزارع کشاورزی و مردم بماند.

روستای ده‌شیخ از توابع بخش پاتاوه در شهرستان دنا با فاصله اندک از رودخانه بشار این روزها با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند و مهمترین مطالبه آنان از مسئولان در شرایط فعلی تامین آب شرب پایدار است.

مردم روستای ده‌شیخ علاوه بر کمبود آب از کیفیت پایین آب موجود در روستا نیز گلایه مند هستند و انتظار دارند مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند.

گفتنی است این روستا از روستاهای پر جمعیت استان به شمار می‌رود، که سیستم آبرسانی آن عمری بیش از سه دهه دارد.

طبق اظهارات مدیر آبفای دنا تأمین آب آشامیدنی و ساماندهی شبکه انتقال آب روستای ده‌ شیخ قریب به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، که در شورای برنامه‌ریزی ۳۵۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافت و با پیگیری نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون مبلغ دو میلیارد تومان دیگر به اعتبارات این پروژه اختصاص یافت.

روستای ده‌ شیخ دارای بیش قریب به ۱۵۰۰ نفر جمعیت و بیش از ۲۵۰ خانوار بوده و با آنکه در نزدیکی رودخانه بشار قرار دارد، در روزهای گرم تابستان و حتی دیگر ماه‌های سال از کم‌آبی رنج می‌برد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آب آشامیدنی روستای ده ده شیخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عملیات زیر سازی و آسفالت محور پلدشت به مرگنلر به طول ۲۲ کیلیومتر از ۱۳ سال پیش آغاز شده و در این مدت سال گذشته اسفالت ۸ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده و ۱۲ کیلومتر آن باقی مانده است و این عدم رسیدگی به این محور ترانزیتی باعث گلایه مردم شهرستان پلدشت شده است و از مسئولین خواستار رسیدگی به وضعیت این محور می‌باشند 
شاطویی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های ماکوو پلدشت می‌گوید: محور پلدشت به مرگنلر به طول ۲۲ کیلومتر است که دو کیلومتر آن در سال‌های گذشته توسط اداره کل راه و شهر سازی احداث و چهار خطه شده است و برای ۲۰ کیلومتر دو قرارداد منعقد شده که قطعه اول به طول ۸ کیلومتر توسط پیمانکار زیرسازی. اسفالت و خط کشی شده است 
وی گفت در مورد ۱۲ کیلومتر باقی مانده این محور گفت پیمانکار بخشی از این محور را آسفالت ریزی کرده و نیمه کاره مانده که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درصدد خلع ید و تعیین تکلیف نهایی از پیمانکار است که پس از نعیین و تکلیف به یگ پیمانکار دیگر برای اجراء واگذار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد