Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری گفت: به مناسبت هفته دولت؛ ۱۴۳ پروژه با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان در حوزه جهاد کشاورزی افتتاح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ویژه هفته دولت؛ ضمن تبریک پیشاپیش هفته دولت و گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و با هنر، اظهارکرد: در این نشست خدمات سازمان جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه؛ به مناسبت هفته دولت و از شهریورماه سال گذشته تا شهریور ماه امسال بیان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ۷۵۰ میلیارد تومانی توسط سازمان جهاد کشاورزی طی یک سال اخیر، گفت: در مدت مشابه سال قبل ۳۰۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که شاهد رشد ۲ و نیم برابری در این تسهیلات بوده ایم.

جعفری در ادامه کل اعتبارات عمرانی حوزه جهاد کشاورزی از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ را ۲۴۲ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان دانست و افزود: در حوزه اعتبارات عمرانی هم شاهد رشد ۲ برابری بوده ایم، چرا که میزان اعتبارات عمرانی در مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ میلیارد و ۵۹۸ میلیون تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهارکرد: پروژه های سازمان جهاد کشاورزی در سه مرحله و به مناسبت دهه فجر، هفته جهاد کشاورزی و هفته دولت افتتاح می شود که طی یک سال اخیر در مجموع این سه مرحله ۵۲۸ پروژه با اعتبار ۵۰۲ میلیارد تومان افتتاح شده و می شود.

جعفری ادامه داد: از مجموع این پروژه ها؛ ۳۳۶ پروژه در حوزه آب و خاک، ۲۷ پروژه حوزه امور عشایر، ۴ پروژه حوزه دامپزشکی، ۷ پروژه حوزه تعاون روستایی، ۲۰ پروژه حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۴۴ پروژه حوزه باغبانی، ۶۰ پروژه حوزه منابع طبیعی، ۹ پروژه حوزه تولیدات دامی، ۱۵ پروژه حوزه مکانیزاسیون، ۲ پروژه حوزه ترویج و در هر کدام از حوزه های شرت شهرک های کشاورزی، حفظ نباتات و شیلات و آبزیان هم یک پروژه؛ قابل افتتاح است.

وی تصریح کرد: جمعیت برخورد با اجرای این پروژه ها نیز ۶۶ هزار و ۶۵۴ خانوار شامل ۳۵۴ هزار و ۱۵۰ نفر است. همچنین به سبب اجرای این پروژه ها برای ۸۲۶ نفر اشتغال پایدار ایجاد و برای ۱۸ هزار و ۴۴۴ نفر هم تثبیت اشتغال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از مجموع پروژه هایی که طی یکسال اخیر اجرا شده است، ۱۴۳ پروژه  با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح می شود.

او با اشاره به اینکه جمعیت برخوردار از این پروژه ها هم ۱۲ هزار و ۶۴۴ خانوار و یا به عبارتی ۶۷ هزار و ۷۱۰ نفر است، افزود: این پروژه ها شامل ۹۲ پروژه در حوزه آب و خاک، ۹ پروژه حوزه امور عشایر، یک پروژه حوزه دامپزشکی، ۳ پروژه حوزه تعاون روستایی، ۴ پروژه حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۵ پروژه حوزه باغبانی، ۱۸ پروژه حوزه منابع طبیعی و یک پروژه در حوزه شرکت شهرک های کشاورزی می شود.

جعفری یادآور شد: عمده این پروژه ها شامل احیا و مرمت قنوات، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی، اجرای سیستم های نوین آبیاری، احداث گلخانه، بسته بندی مواد غذایی، کارگاه های روغن کشی زیتون، مرکز جمع آوری شیر، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری، تهیه و اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی،مرمت و بهسازی چاه های مالداری، اصلاح و تغییر مسیر ایل راه عشایری و … بوده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی میلیارد تومان پروژه ها پروژه حوزه هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب

جاوید عباسی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به پلمب ۱۰ واحد داروخانه گیاه پزشکی بدون مجوز در شهرستان داراب، اظهار کرد: ۲۰ واحد متخلف در این شهرستان نیز به مراجع قانونی معرفی شدند. 

او با بیان اینکه شناسایی این واحد‌ها توسط گروه بازرسی و ساماندهی نهاده‌های کشاورزی انجام شده است، افزود: میزان ۲۰۰ لیتر سم و ۸۰۰ کیلوگرم کود غیرمجاز از این داروخانه‌ها کشف و ضبط شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه داروخانه‌های گیاه پزشکی استان فارس به صورت مستمر و با همکاری ادارات مربوطه مورد پایش و بازرسی قرار می‌گیرند، به بهره برداران توصیه کرد: سموم مورد نیاز خود را با نسخه گیاه پزشکی از داروخانه‌های مجاز خریداری کنند.

عباسی اظهار کرد: گروه بازرسی و ساماندهی نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس متشکل از نمایندگان مدیریت حفظ نباتات، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت بازرسی اتاق اصناف، حراست شرکت خدمات حمایتی، موسسه آب و خاک استان فارس، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و نیروی انتظامی شهرستان هستند که به صورت مستمر نسبت به پایش داروخانه‌های گیاه پزشکی اقدام می‌کنند.

داراب در جنوب شرقی فارس و در فاصله ۲۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی