Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:28:28 GMT

فقر حرکتی در جامعه امروز را جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۴۵۴۹

فقر حرکتی در جامعه امروز را جدی بگیریم

به گزارش خبرنگار مهر، غفار امانی ظهر یکشنبه در مجمع سالیانه هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان که با حضور فدراسیون این رشته ورزشی برگزاری شد، با بیان اینکه جامعه امروز با مشکل جدی به نام کم تحرکی مواجه شده است، افزود: بدون شک فقر حرکتی را باید در جامعه امروز جدی بگیریم؛ چرا که آمار حاکی از آن است که این کم تحرکی امروز به مرحله آسیب‌رسانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آماری در خصوص میزان کم تحرکی جامعه و با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد افراد در جامعه به بی‌تحرکی رسیده‌اند، اظهار کرد: بی‌تحرکی موضوعی است که سبب بیماری‌های روحی و جسمی شده است، این در حالی است که ورزش باعث شور و نشاط در جامعه خواهد شد.

امانی با تاکید بر اینکه تشویق مردم به ویژه جامعه روستایی به امر ورزش با توجه به آماری که در خصوص بی‌تحرکی در کشور داریم، یک امر ضروری است، خاطرنشان کرد: حمایت از ورزش‌های روستایی و تجهیز خانه‌های ورزش با توجه به ظرفیت بالای روستاها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان نیز در ادامه این مجمع، از تجهیز ۳۷ باب خانه ورزش روستایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد خانه ورزش روستایی در سال ۹۹ به ۵۴ خانه ورزشی افزایش پیدا کرد.

علی بیات با یادآوری اینکه زنجان در تجهیز خانه ورزش روستایی جزو سه استان برتر کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: یکی از برنامه‌های جدی این هیئت، اهتمام به برگزاری برنامه‌هایی است که بتواند موجب توسعه ورزش در روستاها و نیز ترویج بازی‌های بومی و محلی شود.

کد خبر 5568809

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین 1401 روز خبرنگار شیوع کرونا اردبیل دولت سیزدهم ورزش روستایی خانه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان

ایسنا/گلستان نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز گلستان با حضور تشکل‌ها و سمن‌های مرتبط با حوزه خانواده و ازدواج امروز پنجشنبه در گرگان آغاز به‌کار کرد.

حامد ملاحسنی معاون امور ورزش و جوانان گلستان در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ۳۰ تشکل فعال حوزه خانواده و ازدواج، جمعیت و  هویت زن در رویداد ملی جامعه پرداز که به صورت مشترک توسط وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده برگزار شده است، حضور دارند.

وی هدف از برگزاری این رویداد را  شبکه‌سازی تشکل‌های حوزه خانواده و همچنین شناسایی مسأله‌های اصلی حوزه خانواده در استان برشمرد و افزود: گروه‌های شرکت‌کننده عملیات مشترکی را تعریف و طراحی کرده و میزگردها و غرفه‌های تخصصی برگزار و در نهایت تفاهم‌نامه همکاری بین هم نوشته و ایده مردمی حوزه خانواده در استان را تکمیل می‌کنند.

ملاحسنی ادامه داد: اساتید و مربیانی از سطح کشور در این رویداد حاضر هستند که به هم‌افزایی بیشتر بین گروه‌های شرکت‌کننده کمک کرده و مجموعه‌ها و گروه‌ها را برای شناخت مسائل و مشکلات جامعه هدایت می‌کنند.



معاون امور ورزش و جوانان گلستان با اشاره به حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، مسئول بنیاد ملی خانواده کشور، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در روز اول این رویداد گفت: این رویداد فردا ظهر در روستای هدف گردشگری زیارت به کار خود خاتمه می‌دهد.

ملاحسنی تصریح کرد: در این طرح بعد از شناسایی مجموعه‌های فعال مردمی در هر استان، رویدادی برای شناختن و شناساندن این مجموعه‌ها برگزار می‌شود تا با هم افزا شدن این مجموعه‌های مردمی بتوان عملیات‌های مشترکی را رقم زد.

وی گفت: اهدف کلی این رویداد شناسایی دقیق، معارفه و هم افزایی مجموعه‌های فعال مردمی در موضوع ازدواج، خانواده و فرزندآوری با محورهای اصلی خانواده ( تشکیل و تحکیم)، زن ( هویت زن) و جمعیت(فرزندآوری) است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود