Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک مرکزی آلمان هشدار داد که با وجود خطر رکود اقتصادی، نرخ بهره باید همچنان در حال افزایش باشد چرا که تورم برای اولین بار از سال ۱۹۵۱ به سطح دو رقمی خواهد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فایننشال تایمز، رئیس بانک مرکزی آلمان هشدار داد که با وجود خطر رکود اقتصادی، نرخ بهره باید همچنان در حال افزایش باشد چرا که تورم برای اولین بار از سال 1951 به سطح دو رقمی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یواخیم ناگل، رئیس بوندس‌بانک به روزنامه محلی "راینیشه پست" گفت که افزایش اخیر قیمت‌های انرژی ناشی از کاهش عرضه گاز روسیه به احتمال زیاد نرخ تورم در آلمان را در پاییز امسال به بالای 10 درصد خواهد رساند و در سال آینده نیز بالا نگه می‌دارد.

ناگل گفت: موضوع تورم در سال 2023 از بین نخواهد رفت. تنگناهای عرضه و تنش های ژئوپلیتیکی احتمالاً ادامه خواهند داشت.

بلومبرگ: آلمان در معرض خطر صنعت‌زدایی استضرر خالص 12.5 میلیارد دلاری شرکت برق آلمان

وی افزود: در همین حال، روسیه عرضه گاز خود را به شدت کاهش داده است و قیمت گاز طبیعی و برق بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

این مقام ارشد آلمان در ادامه تأکید کرد: احتمال این که تورم بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد رو به افزایش است و در سال آینده به طور میانگین عدد شش را قبل از نقطه اعشار خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد که این رقم از پیش‌بینی بوندس بانک در ماه ژوئن که حکایت از تورم 4.5 درصدی در سال 2023 داشتف فراتر خواهد رفت.

اقتصاددانان برآوردهای خود را برای رشد اقتصاد در آلمان و منطقه یورو در سال جاری میلادی کاهش داده‌اند. این در حالی است که آن‌ها پیش‌بینی‌های خود درباره تورم را افزایش و هشدار داده‌اند که پایان دادن به عرضه انرژی روسیه برلین را مجبور خواهد کرد تا گاز را برای تولید کنندگان صنعتی سنگین سهمیه بندی کند.

روسیه روز جمعه اعلام کرد که خط لوله نورد استریم 1 (مسیر اصلی صادرات گاز به اروپا) را برای تعمیرات در پایان ماه به مدت سه روز تعطیل می‌کند. مسکو که در حال حاضر عرضه گاز را به 20 درصد از ظرفیت کاهش داده است با این تعطیلی فشارها بر قیمت انرژی را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.

تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.

این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.

در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی ۳۴ سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند؛ بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.

دیگر خبرها

  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • برد موشک‌های حزب‌الله برای رسیدن به هر نقطه‌ای از اسرائیل کافی است