Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:19:36 GMT

در مورد ضرورت جوانی جمعیت، جهاد تبیین راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۴۷۴۰

در مورد ضرورت جوانی جمعیت، جهاد تبیین راه‌اندازی شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه جوانی جمعیت یک مقوله ملی است، گفت: آینده کشور به جوانی جمعیت گره خورده است.

به گزارش ایسنا، دکتر کمال حیدری معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (یکشنبه ۳۰ مردادماه) در نشست توجیهی کشوری مدیران و کارشناسان اداره جوانی جمعیت و سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مرکز همایش‌های هتل قلب تهران، با بیان اینکه جوانی جمعیت یک مقوله ملی است، اظهار داشت: آینده کشور به جوانی جمعیت گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کشوری موفق و پویا است که آینده اقتصاد، فرهنگ و مراکز علمی آن در دست نسل جوان باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جوانی جمعیت، گفت: مقام معظم رهبری تاکنون بیش از ۴۵ بار به جوانی جمعیت اشاره کردند که با تلاش بسیار گسترده‌ای که صورت گرفت قانون جوانی جمعیت مصوب شد و همه دستگاه‌ها باید برای اجرایی شدن آن تلاش کنند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت مصمم است که تکالیف خود در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به نحو شایسته ای اجرا کند.

حیدری افزود: بحث جمعیت صرفا تکلیف وزارت بهداشت نیست، اما به دلیل سیاست‌های تعدیل جمعیت در زمان‌های گذشته و برعکس شدن آن و نقش نیروهای بهداشتی و درمانی در این مسیر باید همه عزم خود را جزم کرده تا به سمت فرزندآوری و ازدیاد نسل حرکت کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: باید در مورد ضرورت جوانی جمعیت جهاد تبیین راه‌ اندازی شود و ما معتقدیم نخست باید همکاران ما در بخش بهداشت توجیه شوند تا در این مسیر  با قوت و همت بیشتری حرکت کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بحث جوانی جمعیت نیازمند حرکتی عالمانه و خلاقانه است و همه مسئول هستیم و نمی‌توان سطحی و شعاری کار کنیم بلکه باید جهادی کار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت بهداشت وزارت بهداشت معاون بهداشت جوانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد گفت: تا کنون زمین به بیش از ۲۰۰ خانوار مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال به شکل سه دانگ به نام مادر و سه دانگ به نام پدر در شهرستان نجف‌آباد اختصاص یافته است.
مرتضی فولادی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت نامی‌های بخش مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این حوزه از شهر‌های نجف آباد، جوزدان، دهق، علویجه، کهریز سنگ و گلدشت بوده اند افزود: در شهر‌های دهق و علویجه تأمین زمین شده و در شهر گلدشت، حدود ۲۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر الحاق شده و طرح تفکیکی آن در دست تهیه است.
وی گفت: خانوار‌هایی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت ثبت نام کنند.
مرتضی فولادی افزود: براساس ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند همچنین به خانواده‌های دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال، زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی اختصاص می‌یابد.
وی گفت: اگر قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به طور مشاعی به دو یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ خانواده دارای فرزند سوم و بیشتر مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بیش از ۵۰۰ خانواده دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید