Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری زنجان از لحاظ زیر‌ساختی آخرین استان کشور است، گفت: از لحاظ بودجه نیز استان زنجان در رتبه آخر بین تمام استان‌های کشور قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  موج رسا; علی آذرپیوند امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان از لحاظ زیر‌ساختی آخرین استان کشور است، اظهار داشت: از لحاظ بودجه نیز استان زنجان در رتبه آخر بین تمام استان‌های کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که دریافتی برخی پارک‌ها سالانه چندین برابر پارک علم و فناوری استان زنجان است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین قول‌ها مقرر شده دو تکه زمین با مساحت‌های ۱.۵ هکتار و ۱۶.۵ هکتار در اختیار پارک علم و فناوری استان زنجان قرار داده شود، افزود: زمین نخست مابین دانشگاه علوم پایه و پادگان واقع شده و زمین دوم در اراضی گرده داغ قرار دارد اما در زمین ۱۶ هکتاری به دلیل وجود دره‌ای در آن میزان مساحت قابل استفاده توسط پارک کاهش خواهد یافت و ممکن است به ۱۰ هکتار برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه این زمین‌ها به ۸۰ قطعه تقسیم‌بندی خواهند شد، یادآور شد: اگر زیر‌ساخت‌ها در زمین گرده داغ فراهم شود این امکان وجود دارد که قطعاتی از زمین‌های برخی شرکت‌ها فعال واگذار شود و خود ساخت و ساز را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های زیادی در داخل شهر برای استقرار شرکت‌ها پیشنهاد شده اما به نتیجه نرسیده است، گفت: طبق آخرین قول‌ها، مقرر شده تا ساختمان بدون استفاده بیمه سلامت در اختیار ما قرار گیرد.

آذر پیوند با اشاره به اینکه ۲۰ شرکت با هسته فناور ارزیابی شده و آماده است اما جایی برای استقرار وجود ندارد، تصریح کرد: اتفاق خوب واگذاری زمین در شهرک اشراق است، با این حال پیگیر هستیم تا ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و فناور در این محل مستقر شود اما شهرک صنعتی اجازه استقرار شرکت‌ها با هسته‌های فناور را نمی‌دهد و در حال چانه‌زنی برای استقرار این شرکت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه کارخانه نوآوری در تمام استان‌ها وجود دارد و استان زنجان تاکنون از آن بی‌بهره بوده است، گفت: سوله‌های قدیمی که کارایی ندارند تبدیل به مکان‌هایی با عنوان کارخانه نوآوری می‌شوند‌.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه با سازمان ورزش و جوانان به توافق رسیده‌ایم تا سوله‌ای در اختیار ما قرار دهد و کارخانه نوآوری در شهر زنجان ایجاد شود، بیان کرد: در تلاش هستیم تا این کارخانه دهه فجر در استان افتتاح شود.

وی با اشاره به برگزاری رویداد کشوری تانا برای نخستین بار در استان زنجان، خاطر نشان کرد: در این رویداد ایده‌ها و راه‌حل‌های واقع‌گرایانه برای نیازهای موجود در استان ارائه شد و به داوری رسید و بعد از زنجان نیز استان‌هایی مانند کردستان و گلستان دور دوم و سوم این رویداد را برگزار کردند.

آذر پیوند با اشاره به اینکه مرکز نوآوری در سلطانیه، ابهر و طارم ایجاد خواهد شد، گفت: اصل برنامه‌های افتتاح از این واحد‌ها و کارخانه نوآوری دهه فجر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پارک علم و فناوری استان زنجان کارخانه نوآوری استان ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد