Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - نصیبه سجادی: از آنجا که خیلی از قصه‌ها را براساس واقعیت‌های زندگی آدم‌ها می‌نویسند این قصه نیز واقعی است و در همین پایتخت خودمان عده‌ای هستند که هنوز به این خرافه باور دارند و به آن عمل و به دیگران هم توصیه اکید می‌کنند که در اجرای آن کوتاهی نکنند. کافی است یک سرچ ساده در گوگل انجام دهید خودتان متوجه می‌شوید، اگر نه از دور و اطرافیانتان بپرسید به شما انواع و اقسام نصایح را خواهند داد که با بند ناف نوزادتان چه کنید تا بخت و اقبال بلندی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف، انتخاب خانواده‌های تهرانی

عکس‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده از یکی از دانشگاه‌های مهم کشور، در حالی‌که در این دانشگاه گیره‌های سفیدی که‌بند ناف نوزاد به آن وصل است، در حیاط و فضای سبز آن رها شده است. در این زمینه گزینه انتخابی خانواده‌ها عمدتاً هم دانشگاه شریف است که به گفته دانشجویان و نگهبانان این دانشگاه روزی نیست که در این دانشگاه به‌ویژه در ضلع شمالی آن با بندناف‌های رها شده روبه‌رو نشوند.

البته این شامل آن تعداد بندنافی نمی‌شود که خانواده‌ها امکان و فرصت دفن آنها را در فضای سبز دانشگاه به دست می‌آورند. گویا نگهبانان این دانشگاه هم از این ماجرا باخبرند و با افرادی که در آن محدوده‌ تردد دارند تا در یک بزنگاه خواسته‌شان را عملی کنند، کاری ندارند. شاید هم آنقدر مانع این کار شده‌ و نتیجه‌ای نگرفته‌اند بی‌خیال شده‌اند تا این افراد دل‌شان خوش باشد که کارشان را درست انجام داده و یکی از وظایف‌ والد فرزندی‌شان را به خوبی عملی کرده‌اند.

یکی از نگهبانان این دانشگاه که مایل به گفتن نامش نیست می‌گوید: «این کار از دهه‌ها قبل رایج بوده و هنوز هم ادامه دارد. متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها با توسل جستن به این موضوع خرافی می‌خواهند فرزندشان وارد یک نهاد علمی و دانشگاهی شود و آن‌طور که من شنیده‌ام مراکز اداری و تجاری مثل شرکت نفت و... هم از این مسئله در امان نیست.»

دنبال خرافه نباشید

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله ‌مکارم شیرازی در پاسخ به پرسش یکی از شهروندان از دفتر این مرجع تقلید که آیا ناف نوزاد را در جای مقدسی مثل مسجد، مدرسه و... باید انداخت یا اینکه باید دفن کرد، ضمن تقبیح و خرافه خواندن این کار چنین پاسخ داده است: «می‌توانید آن را دفن کنید و دنبال خرافات نباشید.»

اینکه این کار خرافی است و رها کردن‌ بندناف نوزاد از کسی مهندس و دکتر و... نساخته و نمی‌سازد نیاز به آوردن دلیل و مدرک ندارد. علی‌الحساب پیشنهاد خود دانشجویانی که در شریف درس می‌خوانند این است که راه ورود به این دانشگاه تنها و تنها از کانال درس و داشتن پشتکار و اراده می‌گذرد.

کد خبر 699352 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو شبکه های اجتماعی خبر مهم نوزاد خرافات و رمالی تلویزیون سریال آیت‌الله مکارم شیرازی خانواده تلویزیون - صدا و سیما همشهری محله چندرسانه‌ای - همشهری آنلاین والدین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه های ایران دانشگاه دانشجو شبکه های اجتماعی خبر مهم نوزاد تلویزیون سریال آیت الله مکارم شیرازی خانواده تلویزیون صدا و سیما همشهری محله والدین خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وقتی آوازه «نون خ» در حیاط هیئت دولت می‌پیچید!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وقتی آوازه «نون خ» در حیاط هیئت دولت می‌پیچید!
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • وقتی آوازه نون خ در حیاط هیئت دولت می‌پیچید! + فیلم
  • به دخترم برای تعلیق از دانشگاه افتخار می‌کنم | ویدئو
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف