Web Analytics Made Easy - Statcounter

در موزه خودروهای پارس خودرو اولین خودرو 8 سیلندر که در ایران مونتاژ و روانه بازار شده در معرض نمایش قرار گرفته است.

به گزارش عصر ایران شركت پارس خودرو در سال ١٣٣٥ تاسيس شد و در طى دو دهه پیش از انقلاب اسلامى، تولید و مونتاژ خودروهایی از محصولات AMC و جنرال موتورز را انجام می داد.

بیوک ایران از جمله خودروهایی است که در این شرکت مونتاژ و روانه بازار ایران شده و آنگونه که در معرفی این خودرو در نمایشگاه محصولات تولیدی پارس عنوان شده این محصول آمریکایی اولین خودرو 8 سیلندری است که در ایران مونتاژ و روانه بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو مجهز به موتور 5700 سی سی است که توان تولید 165 اسب بخار نیرو و 360 نیتون متر گشتاور را دارد و هم اکنون نیز می توان نمونه های سالم آن را در بازار پیدا کرد.

بیوک ایران محصول مشترک جنرال موتورز آمریکا و شرکت پارس خودرو فعلی بود که  10 هزار و 709 دستگاه از این خودرو در سال های 1355 تا 1367 در ایران مونتاژ و روانه بازار شد.

بیوک  های موجود در کشور همگی از نوع سدان در پنج تیپ مختلف از B1 تا B5 را شامل می‌شوند که تفاوت میان آن‌ها بیشتر در آپشن‌های داخلی و رفاهی خودرو چون شیشه بالابرهای برقی یا دستی، صندلی‌های یک تکه نیمکتی یا اسپرت تکی، جعبه‌دنده دستی یا اتوماتیک، شیفتر کنسولی یا فرمانی، و برخی جزئیات دیگر فنی چون تفاوت در سرسیلندر پیشرانه خلاصه می‌شد.

 همچنین جيپ ويليز، شهباز، آريا-شاهین، وانت سيمرغ، آهو بيابان، شورولت ایران(رويال)، شورولت نوا، وانت شورولت، و كاديلاك ايران(سويل)  نیز مجموعه از خودروهاى آمريكايى دهه ٦٠ و ٧٠ ميلادى بودند كه در شرکت جیپ (جنرال موتورز ایران) و یا پارس خودروی فعلی تولید می‌شدند.

پس از انقلاب هم این شرکت به فعاليت خود ادامه داد و خودروهاى مختلفى را روانه بازار كرد که از جمله آن می توان به نیسان پاترول، سپند، سپند1 و 2 و PK، پیکاپ، ماکسیما، نیسان مورانو، قشقایی، تیانا، تندر90، مگان، ساندرو، پیک آپ ریچ، سرانزا، ون H2L و برلیانس اشاره کرد.

موزه دائمی خودروهای تولیدی پارس خودرو در  محل این شرکت واقع در جاده مخصوص کرج واقع شده است.

تماشاخانه ببینید| خلق جدید دانشمندان؛ پارچه‌های هوشمند/ لباس مرد عنکبوتی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد ببینید| ورود یک خودرو به میان جمعیت در ماردین ترکیه؛ ۳۰ کشته و ۴۵ زخمی فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پارس خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس

احتمالا تولیدال۹۰ ایرانی در ماه های آینده آغاز خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال 90 ایرانی را با نام P90 منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

موتور ME16 با حجم 1600 سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی 5 سرعته متصل است.

 فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R15، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیسان سانی وارداتی جهان نوین آریا + مشخصات، عکس و قیمت Nissan Sunny
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • شتاب فراری برای عرضه مدل‌های جدید
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس