Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان ثبت احوال کشور: تمام اطلاعات مرتبط با هویت هر شخص باید در ثبت احوال تجمیع شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در جلسه تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید ثبت احوال استان همدان، با اشاره به اینکه همدان پایتخت تاریخ، تمدن و مجاهدت است، گفت: استان همدان در طول تاریخ کشورمان افتخارات فراوانی دارد و در دوران انقلاب و دفاع مقدس نیز مجاهدت‌های زیادی از خود نشان داده و افتخار آفرینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای هاشم کارگر با بیان این که این استان با شهدای مدافع حرم نظیر سردار حاج حسین همدانی زبانزد است، افزود: وجود این شهدا برکتی است در استان که باید از آن به بهترین شکل بهره‌مند شویم.
وی به فرارسیدن هفته دولت اشاره کرد و گفت: زندگی افرادی مانند شهید رجایی و شهید باهنر، در طول تاریخ انقلاب، درسی است برای همه ما که باید الگو و سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.
آقای کارگر به اخلاص وجودی این افراد و همچنین افرادی نظیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: وعده خداوند در حق این بزرگواران محقق شده است و نام آن‌ها در طول تاریخ زنده خواهد ماند و این امر به دلیل وجود اخلاص در عمل، و مجاهدت در راه خدا و مردم داری آنهاست.
سازمان ثبت احوال نقش مهمی در تنظیم امور زندگی یک فرد دارد
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه مسئولیت در نظام اسلامی توفیقی است برای افراد که باید ضمن شناخت مسیر، از این امانت حفاظت کرده و وظایف و تکالیف خود را با دقت و صحت و مجاهدت به انجام برسانند، گفت: تمشیت امور به تنهایی معنا ندارد و باید دانست که برای این جایگاه‌ها هزینه‌های زیادی داده شده و خون‌های پاک بسیاری ریخته شده است، لذا باید مجاهدت نموده و با کار جهادی به سمت تحول و پیشرفت حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از مهمترین دستگاه حاکمیتی و زیربنایی در کشور شناخته می‌شود، افزود: معرفی یک فرد و هویت بخشی به وی به عنوان یک ایرانی و اجازه بهره‌مندی از مزایای آن از بدو تولد تا پایان عمر، با سازمان ثبت احوال کشور است.
آقای کارگر گفت: سازمان ثبت احوال نقش مهمی در تنظیم امور زندگی یک فرد و جامعه دارد و این موضوع مهمی است؛ چراکه در امورات گوناگون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی این سازمان نقش بسیار مهم و اثر بخشی دارد و با عملکرد خود و ارائه خدمات بهینه، می‌تواند امور مراجعین را تسهیل کند و در رضایتمندی آنان موثر باشد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه باید خدمات ارزشمندی را که ثبت احوال ارائه می‌دهد به جامعه نشان دهیم و به فکر ارتقا جایگاه سازمان باشیم، افزود: ما باید با تحول در تمامی شئون سازمان به ارتقاء جایگاه ثبت احوال در جامعه کمک نماییم.
وی تحول را در تمام ماموریت‌ها و وظایف لازمه پیشرفت دانست و با اشاره به اینکه سازمان ثبت با گذشت بیش از یکصد سال از تاسیس آن در انجام تکالیف خود موفق بوده است، گفت: امروز نیاز‌های جامعه، مخاطبین، متقاضیان و مشتریان به دلایل گوناگون و نیز پیشرفت دانش و فنآوری‌های روز تغییر کرده است و ما نیز باید با تغییر در ماموریت‌ها و باز تعریف در وظایف، زمینه تامین نیاز‌های آنان و پیشرفت سازمان ثبت احوال را فراهم نماییم.
آقای کارگر با تاکید بر اینکه تمام اطلاعات مرتبط با هویت هر شخص در ثبت احوال تجمیع شود و امکانات زیرساختی آن نیز در این سازمان فراهم است، افزود: استعلامات افراد حتی الامکان باید از یک پایگاه اطلاعاتی دریافت شود که این کار به دلایل گوناگون و متعدد به صلاح کشور است و باعث کاهش هزینه‌های آشکار و پنهان خواهد شد.
وی در این خصوص به پایگاه سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور و ایجاد درخت واره هر فرد اشاره کرد و گفت: این پایگاه نیاز امروز کشور است و در امورات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کمک بسزایی به جامعه خواهد کرد.
ثبت احوال باید سازمان تمام الکترونیکی شود
رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: ما باید در تمام سطوح نظیر نظامات مدیریتی، فرآیند‌ها و ارائه خدمات تحول ایجاده کرده و به سمت سازمانی هوشمند و تمام الکترونیک پیش برویم.
وی گفت: این قابلیت در سازمان ثبت احوال کشور وجود دارد و برای تحقق این هدف تنها نیازمند افرادی متخصص، انقلابی، با انگیزه و با روحیه جهادی هستیم.
آقای کارگر با اشاره به اینکه باید مدیران با احساس نوکری به مردم، مسئولیت را پذیرفته و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند، بر خدمتگزاری به مردم و همکاران، برنامه محوری در امور، مشورت و همفکری منطبق بر قانون و تعامل و همراهی با مجموعه مدیران استان به ویژه استانداری تاکید کرد.
در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات آقای اسد حسن زاده زورمند مدیرکل قبلی ثبت احوال استان همدان، آقای بابک بختیاری به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال این استان معرفی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ثبت احوال سازمان ثبت احوال کشور آقای کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی به وجود آمده، وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت تمدید شد.

چند روز پیش پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …… را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند که اکنون این تاریخ تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت تمدید شد.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • فیلم/۴ هزار شعبه اخذ رای تمام الکترونیک در تهران
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه انتخابیه به روایت وزیر کشور
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند