Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدرضا میرشکاری  در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ۹۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان قابلیت گازرسانی دارند که هم اینک ۲۵ روستا گازدار شده و پنج شهر استان نیز به شبکه گازرسانی متصل است.

وی گفت: ۱۰۸ هزارو ۹۵۲ خانوار شهری و یکهزارو ۶۴۸ خانوار روستایی زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون سه هزارو ۹۲۶ کیلومتر شبکه اجرا و ۲ هزارو ۲۸۸ کیلومتر شبکه نیز در استان گازدار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هم اینک ۱۱۳ هزارو ۶۷۰ مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره‌مند هستند.

میرشکاری گفت: پروژه عظیم انتقال گاز از عسلویه به سیستان و بلوچستان به طول ۹۰۷ کیلومتر با قطر ۵۶ اینچ در سال ۸۴ اجرا و در شهریور ۸۹ بهره برداری شد.

وی افزود: طرح جامع گازرسانی استان در شورای اقتصاد با هدف گازرسانی به ۷۰۰ هزار خانوار شهری تصویب شد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به وسعت این استان که حدود ۱۱ درصد از گستره کشور را دربرگرفته، گازرسانی در چهار محور برنامه ریزی شد که شامل گازرسانی به شهر‌های مرکزی و غربی استان، گازرسانی به شهر‌های شمالی، گازرسانی به شهر‌های شرقی و گازرسانی به شهر‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بود.

وی ادامه داد: محل ورود خط گاز به سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر است که از حوزه عسلویه تغذیه می‌شود و تا دوراهی دشتک ادامه دارد و مقرر شده دوراهی دشتک به سربیشه متصل شود که در اینصورت یک امنیت انرژی در شرق کشور اتفاق خواهد افتاد.

میرشکاری گفت: خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش در حال انجام و ایرانشهر به چابهار نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه همزمان خط انتقال خاش به میرجاوه نیز در حال اجراست، افزود: در حوزه خاش نیز کل شبکه مورد نیاز انجام و در انتظار تزریق گاز است و خط انتقال ایرانشهر - چابهار نیز به دلیل تامین گاز طبیعی به صورت خوراک و سوخت صنایع پتروشیمی و فولاد و نیروگاه‌های چابهار و کنارک در اولویت شرکت ملی گاز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان بیان کرد: ایرانشهر در شهریور ۸۹ گازدار شده و شرایط گازی آن تقریبا مانند زاهدان است و بمپور و محمدان گازدار بوده و در بزمان نیز گازرسانی انجام و در مرحله اتمام عملیات اجرایی و گازدار شدن شهر است.

وی گفت: در دلگان نیز شبکه اجرا شده و امیدواریم در ابتدای سال ۱۴۰۲ تزریق گاز انجام شود.

میرشکاری ادامه داد: در زاهدان با طرح ضربتی کل شبکه‌های مورد نیاز اجرا و در حال بهره برداری است که همه شهروندان و صنایع می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: در زابل نیز ۵۰۰ کیلومتر شبکه نیاز است که ۴۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده و فعلا گاز در این شهر به صورت سی ان جی تزریق می‌شود و در چهار شهرستان اطراف زابل شامل زهک، هامون، نیمروز و هیرمند نیز شبکه‌ها تقریبا به اتمام رسیده و متعاقبا بعد از تزریق گاز به زابل، تزریق آن‌ها نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: در طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان چند استان معین مانند همدان، سمنان و خراسان رضوی به کمک این استان آمدند و مجری ۴۹ درصد از شبکه مورد نیاز این شهر، شرکت گاز استان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در زاهدان ۴۱۰ صنعت هدف وجود دارد که از این تعداد ۹۳ صنعت مصرف کننده عمده گاز، سه مصرف کننده نیروگاهی، ۸۸ صنعت در دست اجرا و ۲۰۳ صنعت دارای قابلیت گازدار شدن است.

وی گفت: در حوزه ایرانشهر نیز شهرک صنعتی گازدار شده و صنایع مستقر می‌توانند از آن استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گاز گازرسانی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان