Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیوستن شماری از کارگران حمل و نقل همگانی انگلیس در روز یکشنبه به اعتصاب در بزرگ ترین بندر کانتینری، در فعالیت های اقتصادی سراسر این کشور اروپایی اختلال ایجاد کرد.

 به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ دست از کار کشیدن نزدیک به ۲ هزار کارگر در بندر "فلیکس توه" در ۱۵۹ کیلومتری شمال شرق لندن برای درخواست افزایش دستمزد، موجب نگرانی هایی درباره به وجود آمدن مشکلات شدید در زنجیره تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بندر در طول سال نزدیک به ۴ میلیون کانتینر از ۲۰۰۰ کشتی را جابجا می کند که تقریبا نیمی از محموله هایی را در بر می گیرد که از راه دریا به این کشور می رسند.

مدیریت بندر فلسکتوه در بیانیه ای با ابراز تاسف از تاثیر منفی این اعتصاب بر زنجیره تامین انگلیس، افزود که دستمزد کارگران در سال کنونی به میزان میانگین افزون بر ۸ درصد اضافه  شده است.

شهروندان بریتانیا به علت ناهماهنگی دستمزدها با تورم، هزینه کالاهای اساسی و افزایش مبلغ قبض های آب وبرق، با بدترین و شدیدترین بحران هزینه زندگی در چندین ۱۰ سال گذشته روبه رو شده اند.

تازه ترین آمار نرخ تورم این کشور را ۱۰.۱ درصد نشان می دهد که بالاترین سطح در ۴۰ سال اخیر به شمار می رود.

 صادق خان شهردار لندن روز شنبه ۲۹ امرداد با انتشار پیامی توئیتری خطاب به مقامات دولت انگلیس از آنان درخواست کرد که برای جلوگیری از بروز فاجعه ملی در تامین غذا و گرمایش برای شهروندان اقدام کنند.

شهردار لندن در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: اگر دولت در فصل زمستان مداخله نکند، میلیون‌ها نفر در انگلیس با مشکل تامین گرما و غذا در خانه‌های خود مواجه خواهند شد.

 شهردار لندن در پست توئیتری خود آمارهایی از بالا رفتن هزینه‌های مربوط به قبوض انرژی در کشور ارائه و پیش‌بینی کرد این قبوض می‌تواند در فصول سرد سال ۸۰ درصد افزایش یافته و به طور متوسط بالای ۳۶۰۰ پوند برسد.

مشکلات اقتصادی در بیشتر کشورهای اروپایی ناشی از شیوع ویروس کرونا با بالا رفتن قیمت‌های سوخت و مواد غذایی به دلیل تحریم‌ روسیه موجب تشدید این وضعیت شده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، انگلیس ، روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین انگلیس روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار

رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضو شورای شهر این شهرستان با دستور قضایی تا اطلاع ثانوی از حضور در شورای شهر تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور رئیس دادگستری بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضائی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

وی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضائی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آن‌ها نخواهد شد.

کد خبر 749754

دیگر خبرها

  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس