Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@16:39:56 GMT

سفر یک مقام دیگر آمریکا به تایوان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۴۱۴

سفر یک مقام دیگر آمریکا به تایوان

اریک هولکامب فرماندار ایالت ایندیانا روز یکشنبه با نادیده گرفتن مخالفت شدید پکن و به منظور تحریک چین، به عنوان تازه ترین مقام آمریکایی وارد تایوان شد.   به گزارش ایرنا؛ چین که تایوان را بخشی از سرزمین خود می داند، از زمان دیدار ۲ روزه نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایپه در ماه جاری (اوت)، رزمایش و تمرین‌های نظامی گسترده ای نزدیک این جزیره برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  هولکامب در شبکه های اجتماعی نوشت که قصد دارد پس از تایوان به کره جنوبی برود و دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز اعلام کرد که او با تسای اینگ ون رئیس جمهوری این کشور در بامداد دوشنبه دیدار خواهد کرد.   هولکامب با اشاره به این نکته که نخستین فرماندار یک ایالت آمریکاست که از هنگام آغاز همه گیری کرونا در بیش از ۲ سال پیش، به تایوان سفر می کند، دیدار خود را از تایوان و کره جنوبی، سفر تحول اقتصادی نامید.   پکن که تایوان را مهم ترین و حساس ترین مسئله در روابط خود با واشنگتن و مسئله داخلی خود می داند، تاکنون به این دیدار واکنشی نشان نداده است.   ابعاد رزمایش های چین در اطراف جزیره تایوان که بلافاصله پس از سفر پلوسی به صورت گسترده آغاز و پیگیری شد، اکنون کوچک تر شده است.   روزنامه واشنگتن پست عصر شنبه به وقت محلی به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید که می خواست ناشناس بماند، نوشت: شی جین پینگ رئیس جمهوری چین قبل از دیدار جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان، از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود که مانع این سفر شود و راهی برای منصرف کردن پلوسی از این سفر بیابد.   رئیس جمهوری چین این درخواست را در گفتگوی تلفنی با بایدن چند روز قبل از آغاز سفر پلوسی به شرق آسیا در  ۲۸ ژوئیه (۱۱ امرداد ماه) مطرح کرده بود.   واشنگتن پست نوشت که بایدن این درخواست را رد و ادعا کرد که کنگره مستقل از دولت است و پلوسی مانند سایر اعضای کنگره خود در باره سفرهای خارجی تصمیم می گیرد و به شی در خصوص اقدامات تحریک‌آمیز در واکنش به سفر پلوسی به تایوان هشدار داده بود.   واشنگتن پست به نقل از چندین مقام دولت بایدن که نام آنها را بیان نکرد، نوشت که با این وجود مقامات ارشد کاخ سفید نگرانی عمیقی درباره این سفر داشتند.   تنش‌ها میان چین و آمریکا پس از سفر جنجالی پلوسی به تایوان افزایش یافته است. پکن که با سیاست «چین واحد»، تایوان را بخشی از چین می‌داند، بلافاصله پس از این دیدار، سفیر آمریکا را احضار و اعتراض به اقدامات مداخله جویانه واشنگتن را در امور داخلی خود اعلام کرد.      آخرین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که پیش از پلوسی از تایوان دیدار کرد، نیوت گینگریچ بود که در سال ۱۹۹۷ به این جزیره رفت.  تماشاخانه ببینید| خلق جدید دانشمندان؛ پارچه‌های هوشمند/ لباس مرد عنکبوتی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد ببینید| ورود یک خودرو به میان جمعیت در ماردین ترکیه؛ ۳۰ کشته و ۴۵ زخمی فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟