Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:52:31 GMT

مشکل بازار مرکبات با صادرات به چین رفع می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۵۴۴

مشکل بازار مرکبات با صادرات به چین رفع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله مهاجر عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه راه اندازی پنجره واحد در استان ضروری است، گفت: باید دستگاه‌های مختلف دور یک میز بنشینند و مشکلات فراروی روی سرمایه گذاران را حل کنند.

وی با بیان اینکه تا روزی که هر دستگاهی جزیره‌ای عمل کند به رشد هشت درصدی تعریف شده نخواهیم رسید، گفت: وضعیت استان مازندران منحصربفرد است و همراهی دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر در حوزه اقتصادی و صادرات مشکلات را حل نکنیم نمی‌توانیم به هدف صادرات یک میلیارد دلاری دست یابیم.

مهاجر به موضوع صادرات مرکبات به چین اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه ای بین وزارت خارجه ما و چین برگزار شد و باید از ظرفیت تعریف شده برای صادرات محصولات کشاورزی بهره گیری کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: مقرر است تجار چین به مازندران وصل و اگر این هدف محقق شود مشکلی برای صادرات مرکبات به چین نخواهیم داشت.

مهاجر بازار روسیه را ظرفیت دیگری برای صادرات محصولات کشاورزی بیان کرد و گفت: این کشور دارای پروتکل‌ها و استانداردهایی است که باید در صادرات محصولات رعایت شود.

وی ایجاد بازار و بازاریابی را هدف اتاق بازرگانی بیان کرد وگفت: از جمله استان‌هایی هستیم که در روسیه دارای سرای تجاری هستیم و بنا براین بود آمار تجارت به این کشور ۱۱۴ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به آسیب ناشی از کرونا درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی سفره مردم را رنگین نمی‌کند و تک نرخی شدن ارز سبب کاهش فساد می‌شود.

کد خبر 5569025

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی مازندران صادرات غیرنفتی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آزادگان جنگ تحمیلی آمار کرونا اربعین 1401 روز خبرنگار شیوع کرونا اردبیل دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • نبود اسپانسر مشکل اصلی فوتبال مازندران