Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس گفت: با اصلاح اساسنامه دو صندوق دارا یکم و پالایش یکم، این دو دو صندوق با ارزش واقعی خود معامله خواهند شد.

به گزارش ایران اکونومیست،‌ مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه «تهران 20» بیست و نهم مرداد ماه به تشریح اقدامات صورت گرفته در سازمان بورس و اوراق بهادار طی یک سال اخیر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد صندوق‌های دارا یکم و پالایش یکم گفت: تصور ما این بود که باتوجه به برنامه‌ریزی انجام شده، سریع‌تر به یک جمع‌بندی واحد خواهیم رسید. متاسفانه بدعتی در دوره سابق شکل گرفته بود که اساسنامه و ساز و کارهای صندوق های دارایکم و پالایش یکم در هیات دولت مصوب شده بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بازار بورس و در مجموع بازار سرمایه، بیش از 400 صندوق موجود است که اساسنامه تمامی آن‌ها مصوبه هیات مدیره است و هرگونه تغییر و تحول در هیات مدیره سازمان صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مباحث مربوط به صندوق‌های قابل معامله بورسی ETF تخصصی است و باید بند به بند مورد بررسی قرار گیرد تا بتواند موافقت هیات دولت را کسب کند. در نهایت با اقدامات صورت گرفته در هیات مدیره سازمان و تصویب شورای بورس امیدواریم برای جمع بندی نهایی طی هفته جاری یا هفته آتی اساسنامه مذکور اصلاح شود.

به گفته مجید عشقی با اصلاح اساسنامه همانند دیگر صندوق‌ها، دو صندوق دارا یکم و پالایش یکم نیز با ارزش واقعی خود معامله خواهند شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اقدامات سازمان بورس طی سال اخیر گفت: از تصمیمات اساسی که در سال گذشته اتخاذ شد، می‌توان به نرخ گاز اشاره کرد، که اگر این نرخ با همان فرمول سابق پیش می رفت، بخش عمده ای از صنایع ضرر می‌دیدند، اما با تصمیمات اتخاذ شده در حوزه گاز مانع از این اتفاق شدیم.

مجید عشقی افزود: در بحث نرخ بهره نیز با جلسات مشترک میان بانک مرکزی و سازمان بورس، توافقات سازنده ای صورت گرفت تا نرخ بهره افزایش نیابد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه با مضمون آن که قیمت همه کالاها و همچنین نرخ ارز افزایش داشته است، چرا سود شرکت های سرمایه‌گذاری افزایش نمی‌یابد؟ توضیح داد: بازارهای مالی به صورت چرخه ای حرکت می‌کنند. به این معنا که پس از یک سعود خیلی تند، شروع به نزول می‌کنند، در بازه زمانی دیگری سهام با نوسانات خیلی کم، روند خود را ادامه می‌دهد که از نظر رفتاری این چرخه طبیعت همه بازارهای مالی است.

مجید عشقی افزود: میزان سود آوری شرکت ها در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته، 45 درصد رشد داشته و همچنین میزان سود نقدی که امسال در مجامع شرکت ها توزیع شده نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده روند افزایشی سودآوری شرکت های سرمایه گذاری است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار دارا یکم و پالایش یکم رئیس سازمان بورس مجید عشقی صندوق ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام

به گزارش خبرگزاری  جام جم آنلاین ؛ رضا شیرخانی با اشاره به اینکه بیشترین خریداران گوگرد این پالایشگاه، واحد‌های تولید اسید، کود و مجتمع‌های پتروشیمی هستند، افزود: گوگرد در صنایع مختلف همچون تولید اسید سولفوریک، صنعت ساخت مبلمان، تهیه کودها، تهیه قارچ کش‌ها و آفت کش ها، نگهداری مواد غذایی، داروسازی و سایر مصارف صنعتی مصرف داشته و کاربرد آن روز به روز بیشتر می‌شود.

وی به خلوص و کیفیت بالای گوگرد تولیدی در این پالایشگاه اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته با پیگیری‌های انجام گرفته و تشکیل جلسات متعدد کارشناسی در سطح وزارت نفت، دستورالعمل جامع نرخ گذاری و عرضه گوگرد تدوین، و به کلیه تولید کنندگان اعم از شرکت‌های پالایش نفت و گاز دولتی و خصوصی محصول ابلاغ گردیده است.

رئیس امور قرارداد‌های شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه مطابق این دستورالعمل، تمامی تولیدکنندگان گوگرد مکلف به عرضه از طریق بورس کالا هستند، تصریح کرد: این امر منجر به شفاف سازی روند معامله و کشف قیمت به شیوه رقابت بین خریداران می‌شود، خوشبختانه از ۲ سال گذشته تاکنون در این شرکت، فروش محصولات تنها از طریق بورس کالا انجام می‌گردد.

شیرخانی با اشاره به اینکه گوگرد تولیدی این شرکت به واسطه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بازاریابی و ارتقا جایگاه آن در بازار‌های داخلی از سوی خریداران در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس کالا خریداری می‌شود، گفت: مهمترین برنامه واحد فروش شرکت، ارتقا جایگاه گوگرد تولیدی در سطح بازار‌های داخلی است که به یقین باعث افزایش درآمد، ارزش افزوده بیشتر، شکوفایی منطقه و اشتغال زایی در صنعت حمل و نقل و گردش مالی قابل توجهی در استان ایلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط مساوی، مشتری‌ها محصولی را خریداری می‌کنند که کیفیت و کارایی بالاتری داشته باشند، افزود: استراتژی بخش فروش امور پیمان‌های پالایشگاه گاز ایلام بر روی بهبود مستمر، شناسایی مشتریان جدید و نیاز‌های آن‌ها و در نهایت تعریف روش فروش و تسهیلات جذب مشتری متمرکز می‌شود.

رئیس امور قرارداد‌های شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در آینده نزدیک شرکت بازرگانی گاز ایران، متولی فروش داخلی گوگرد تولیدی شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی گاز ایران به صورت متمرکز خواهد بود، اظهار داشت: با مجموعه اقدامات انجام شده در این پالایشگاه، درآمد فروش گوگرد سال جاری نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد