Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:26:59 GMT

خطر ماندگاری عوارض کرونا در کودکان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۷۳۱

خطر ماندگاری عوارض کرونا در کودکان

ایسنا/فارس معاون درمان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه نحوه ابتلای کودکان به کرونا با بزرگسالان متفاوت است، نسبت به ماندگاری عوارض این بیماری در گروه سنی کودکان، هشدار داد.

دکتر مهرداد شریفی یکشنبه ۳۰ مرداد با بیان اینکه ابتلا به کرونا در گروه سنی کودکان، با احتمال ماندگاری عوارض برای طولانی مدت، همراه است، به خبرنگاران گفت: خانواده‌ها مراقب علایم هشدار کرونا در فرزندان خود باشند و به محض مشاهده علایم، در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از کل بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس، ۸۷ نفر در گروه سنی کودکان قرار دارند، گفت: از کل کودکان مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس، ۱۵ کودک به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به رعایت کمتر شیوه نامه های بهداشتی در کودکان نسبت به بزرگسالان، ادامه داد: پوشش پایین واکسیناسیون در کودکان گروه هدف موجب شده است تا شیوع کرونا در آنان در موج هفتم کرونا بیشتر شود.

شریفی با بیان اینکه گونه جدید ویروس کرونا با سرعت بالا در حال گسترش است، گفت: همین امر موجب شده تا میزان پذیرش کودکان در بیمارستان ‌ها نسبت به موج های قبلی کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

این پزشک متخصص از آبریزش بینی، سرفه، تب و لرز، گلو درد، سردرد و بدن درد، اسهال و استفراغ به عنوان شایع ترین علایم شاخص ابتلای کودکان به کرونا نام برد و تاکید کرد: تکمیل چرخه واکسیناسیون در گروه‌های سنی کودکان و بزرگسالان و استفاده مداوم از ماسک و بهداشت دست می تواند تا حد زیادی خطر ابتلای کودکان به کرونا را کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا عوارض کرونا ابتلای کودکان به کرونا سنی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»

آرتریت پسوریاتیک زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن باعث التهاب مفاصل و ساختارهای اطراف (آنتزها) که به استخوان متصل است، شود.

به گزارش ایسنا، حدود یک سوم افرادی که پسوریازیس دارند به آرتریت پسوریاتیک مبتلا می‌شوند. علایم ممکن است شدید بوده و به سرعت بدتر شوند یا می‌توانند خفیف باشند و طی سالیان و به آهستگی وخیم شوند.

علایم

علایم این بیماری می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

۱) درد و سفتی مفاصل: آرتریت پسوریاتیک می تواند این قسمت‌های بدن را تحت تاثیر قرار دهد:

- مچ پا

- زانو

- انگشتان

- انگشتان پا

- پایین کمر

همچنین احتمال سفت شدن مفاصل در اول صبح یا بعد از مدتی استراحت بیشتر است.

۲) گرمی و تورم مفاصل: همراه با درد، التهاب می تواند مفاصل شما را متورم کند.

۳) مشکلات ناخن: آرتریت پسوریاتیک معمولاً باعث ایجاد تغییراتی در ناخن ها می شود از جمله سوراخ شدن، شکستن یا حتی جدا شدن ناخن.

۴) درد پایین کمر: برای حدود ۲۰ درصد از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک، التهاب باعث ایجاد مشکلاتی در مفاصل بین مهره‌ها می‌شود؛ وضعیتی به نام «اسپوندیلیت». همچنین باعث التهاب مفصل «خاجی‌تهیگاهی» می‌شود.

۵) آماس انگشت: این زمانی است که کل انگشتان دست یا پا متورم می شوند. علایم آماس انگشت می تواند به پزشکان کمک کند تا آرتریت پسوریاتیک را از آرتریت روماتوئید تشخیص دهند.

۶) مشکلات چشمی: در برخی موارد، افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک مشکلات چشمی را تجربه می کنند. همان فرآیند التهابی که باعث مشکلات مفصلی می شود می تواند به سایر نواحی بدن مانند چشم ها نیز آسیب برساند.

۷) درد پا: دو مورد از رایج‌ترین قسمت‌های بدن برای یافتن آرتریت پسوریاتیک در تاندون آشیل است که بین ماهیچه ساق پا و پاشنه یا پایین پای شما قرار دارد.

۸) درد آرنج: التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک می تواند باعث درد در آرنج نیز شود.

۹) خستگی: حدود نیمی از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک احساس خستگی می کنند که بر فعالیت های روزانه آنها تأثیر می گذارد. این وضعیت ناشی از التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک است.

۱۰) مشکل در حرکت دادنِ دست و انگشتان: تورم و درد مفاصل که ممکن است با آرتریت پسوریاتیک همراه باشد، می‌تواند حتی کارهای ساده و روزمره را سخت کند.

به گزارش «وب ام دی»، اگر هر یک از علایم بالا را دارید، به خصوص اگر پسوریازیس دارید یا در خانواده شما شایع است، با پزشک یا روماتولوژیست خود در مورد آنچه در حال وقوع است، صحبت کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله