Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:15:53 GMT

کرونا فرصت خوبی برای تجهیز بیمارستان ها بوده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۸۵۰

کرونا فرصت خوبی برای تجهیز بیمارستان ها بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، کمال علی پور خنکدار عصر یکشنبه طی نشستی در بیمارستان شهدای زیراب شهرستان سوادکوه، دو مسئله مهم در کشور را جان و نان مردم برشمرد و با بیان اینکه همه تلاش‌ها برای این دو مهم است، افزود: در رابطه با سلامت مردم در دوران کرونا دولت بسیار خوب عمل کرده و معیشت مردم نیز یکی از معضلات کنونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس یکی از خلاءهای مدیریتی در کشور را وجود نگاه از بالا به پایین دانست و بر لزوم همگرایی و توجه به برخی موضوعاتی همچون مشارکت پذیری تأکید کرد و گفت: مدیریت باید بتواند از همه امکانات اعم از ابزار و نیروی انسانی خوب استفاده کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهدای زیراب می‌تواند یک بیمارستان سانترال در منطقه باشد، بر لزوم تلاش و پیگیری‌های لازم در این رابطه اشاره کرد و گفت: این بیمارستان می‌تواند علاوه بر خدمات به همشهریان، به همه گردشگران و مسافران عبوری خدمات رسانی کند و این مهم نه فقط در بخش تصادفات که در تمامی حروژه های درمانی است.

علی پور خنکدار با اشاره به اینکه برخی قوانین قابلیت خم شدن دارند، با توجه به موقعیت گردشگری شهرستان، گفت: با توجه به این موارد می‌توان قانون پزشک مقیم برای بیمارستان‌های بالای ۶۴ تخت را برای این بیمارستان نیز تقاضا کرد.

وی با بیان اینکه زمان کرونا یک فرصت خوب برای تجهیز بیمارستان‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: اکنون نیز اعتبارات خوبی برای بخش بهداشت و درمان درنظر گرفته شده است که می‌توان از این فرصت بهره برد.

این مسئول بر اهمیت لحاظ پدافند غیرعامل در بیمارستان‌ها تأکید کرد و آن را یکی از اولویت‌های مهم در هر بیمارستانی عنوان کرد و گفت: باید بررسی کرد تا چه عواملی در زمان بحران می‌تواند به شما کمک کند.

کد خبر 5569062

منبع: مهر

کلیدواژه: کمال علیپور مجلس شورای اسلامی بیمارستان بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آزادگان جنگ تحمیلی آمار کرونا اربعین 1401 روز خبرنگار شیوع کرونا اردبیل دولت سیزدهم بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدرضا شمس اردکانی خاطرنشان کرد: ما از نظر علمی و عملی جایگاه خوب و رتبه ممتاز و بین المللی قابل قبولی در حوزه گیاهان دارویی کسب کرده ایم.

وی با بیان اینکه سابقه استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در این حوزه چند هزار ساله است، افزود: پس از تشکیل دانشکده‌های طب سنتی در سال ۱۳۸۶ با توفیق بسیار خوب و شتاب مناسبی در حوزه تولید علم در دنیا خودمان را نشان دادیم و از دو سال پیش (۲۰۲۲) تاکنون توانستیم رتبه چهارم دنیا را کسب کنیم که این موفقیت بسیار ویژه‌ای است.

شمس اردکانی تصریح کرد: ستاد اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی در حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری تلاش و عزم جدی دارد که در نقشه ایران قوی بتواند موضوع و سر فصل بسیار مهمی در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی داشته باشد.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی در ادامه بیان کرد: در این زمینه ما شرکت‌های دانش بنیان خوبی داریم که در حوزه تولید و فرآوری و استخراج فعالیت می‌کنند و ستاد نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

به گفته او، مردم در ایران از نظر فرهنگی، تمدنی و سابقه، دید خوبی نسبت به عطاری‌ها دارند و عطاری‌ها توانسته اند در بیشتر موارد اعتماد و رضایت مردم را جلب کنند.

وی مطرح کرد: شرکت‌های دانش‌‎بنیان به خوبی در حوزه‌های مختلف تلاش کرده اند و ما باید در حال حاضر با دست به دست هم دادن و ظرفیت‌های افزوده کار را پیش ببریم. در سال‌های اخیر بازگشت به طبیعت در همه حوزه‌ها پر رنگ شده است و امیدواریم با تلاش خودمان و به کارگیری همه ظرفیت‌ها در این زمینه موفق‌تر از پیش عمل کنیم.

شمس اردکانی، طب سنتی ایرانی را سلامت محور دانست و افزود: بسیاری از آموزه‌های طب سنتی ایران مبتنی بر اصلاح سبک زندگی است و با توجه به ریشه دار بودن این آموزه‌ها در فرهنگ مردم، قابلیت پذیرش خوبی دارد و دسترسی به خدمات آن نیز برای مردم آسان است.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت و کاهش بیماری‌ها مستلزم افزایش سطح سواد سلامت مردم و تغییر رفتار آنهاست. امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، نوع غذا‌ها و کم تحرکی باوجود کنترل بیماری‌های واگیر و عفونی، بار بیماری‌های غیر واگیر افزایش یافته است.

شمس اردکانی همچنین «رعایت اصول تغذیه بر مبنای طب سنتی» را مهمترین اصلی دانست که رعایت آن منجر به حفظ سلامتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • استیلی: اوسمار خوب است، ولی صبر کنید!
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • استیلی: اوسمار خوب است ولی صبر کنید!
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای