Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت الاسلام والمسلمین محمود فروتنی در شورای اداری کاشمر که به منظور تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی ظهر امروز در سالن همایش های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در کاشمر هیچ مشکلی نداریم و این شهرستان یکی از امن ترین شهرستان های استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه باید اقدامات و برنامه ریزی ها طوری باشد که اطاله رسیدگی نداشته باشیم، ابراز کرد: مردم امروز از اطاله رسیدگی رنج می برند و دوست دارند پرونده ی آنها در اسرع وقت رسیدگی شود.

 معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی یادآور شد: امیدواریم با حضور دادستان جدید و تلاش مجموعه دادگاه و دادسرا شاهد تسریع و دقت در رسیدگی به پرونده های قضایی باشیم.

فروتنی با بیان اینکه نباید در کاشمر اطاله دادرسی و پرونده معوق داشته باشیم، بیان کرد: با تلاشی که در کشور انجام می شود اوقات رسیدگی در دادسراها و دادگاه ها به حداقل رسیده است و امیدواریم با تلاش و کوشش قضات دادگستری کاشمر مشکلات این شهرستان در امر قضا به حداقل برسد و حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین فروتنی خطاب به دادستان جدید کاشمر تاکید کرد: این مردم، خانواده شهدا و مسئولین همگی توقع دارند که با جرائم خشن، سارقین، مشروب سازان، مشروب فروشان، مواد فروشان، افرادی که امنیت مردم را به خطر می اندازند، کسانی که منازعه و شرارت درست می کنند و افرادی که تعرض به مال، جان و نوامیس مردم انجام می دهند، قاطعانه برخورد کنید. 

وی اذعان کرد: از امروز به عنوان مدعی العموم و قاضی ایستاده توجه داشته باشید امنیت در شهر کاشمر و مناطق روستایی این شهرستان رکن رکین ما در دستگاه قضایی است، لذا باید همه ما تلاش کنیم با حضور پلیس مقتدر، مقامات امنیتی، سپاه و بسیج این امنیتی که محصول خون بهای هزاران شهید است و به دست ما رسیده، خدشه دار نشود.

کاشمر نیازمند کار شبانه روزی دادستان است

امیر دایی صراف فرماندار کاشمر نیز کار و مسئولیت دادستان را یک وظیفه خطیر دانست و گفت: دادستان وظایف و مسئولیت های سنگینی بر عهده دارد که لازمه آن کار شبانه روزی است.

وی ضمن قدردانی از تلاش دادستان قبلی کاشمر در حوزه حقوق بیت المال و مبارزه با مفاسد ابراز کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و مشکلاتی که واحدهای تولیدی و صنعتی کاشمر با آن مواجه هستند از دادستان جدید کاشمر درخواست داریم در چارچوب قوانین حوزه اقتصادی و چرخه تولید شهرستان را حمایت و همراهی کنند. 

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه افرادی که در حکومت اسلامی قبول مسئولیت می کنند باید علاوه بر تخصص و دانش به روز، متعهد و دارای روحیه خدمتگزاری باشند، خاطر نشان کرد: امیدواریم این تودیع و معارفه ها در راستای تکریم و منشأ خدمات برای مردم باشد. 

دایی صراف با اذعان به اینکه کاشمر دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف است و ضرورت دارد برای ایجاد تحول در این حوزه ها تلاش و پیگیری هایی انجام شود، تصریح کرد: انتظار داریم معاون جدید برنامه ریزی و  هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشمر بتواند برای تحقق اشتغال به عنوان مهم ترین اولویت اضطراری تلاش کند. 

وی با اشاره به اختصاص اعتبار 150 میلیاردی سفر استاندار خراسان رضوی به کاشمر و 350 میلیاردی سفر رییس جمهور به خراسان رضوی برای پروژه جاده کاشمر به سه راهی شادمهر، تاکید کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت پروژه و مطالبه به حق مردم باید پیگیری مستمر و هفتگی این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار کاشمر پیگیری تحقق قرارداد فاضلاب و پساب شهر کاشمر، نیروگاه 1000مگابایتی خورشیدی، شروع عملیات نهضت ملی مسکن، به روزرسانی طرح هادی در روستاها، فاز دوم شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز، جذب سرمایه گذار برای شهرک گلخانه ای را از مهم ترین برنامه های کاری معاون جدید فرمانداری عنوان کرد.

سازی 20 درصدی پرونده ها در کاشمر

علی اکبر تقی نژاد رئیس دادگستری کاشمر نیز با اشاره به ورود و رسیدگی 31 هزار و 500 پرونده در سال گذشته به دادگستری این شهرستان گفت: مطالبه وجه، اختلافات ملکی و خانوادگی بیشترین فراوانی پرونده در دادگاه های حقوقی و توهین، ضرب و جرح، تخلفات رانندگی و تصادفات بیشترین فراوانی پرونده در دادگاه های کیفری را داشتند.

وی راه اندازی و فعال کردن شعب تخصصی در شورای حل اختلاف را تسریع و افزایش دقت در روند رسیدگی ها دانست و افزود: با فعال شدن همیاران شورای حل اختلاف و فعال شدن شعب باعث شده که 20 درصد پرونده هایی که به شورای حل اختلاف ارجاع می شود منجر به سازش شود.

رئیس دادگستری کاشمر اذعان کرد: همیاران صلح نیز در کاشمر سال گذشته موفق شدند با جلب رضایت از اولیای دم، 2 محکوم به قصاص را آزاد کنند.

در انتصابات دخالتی نداریم

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمر هم با اشاره به اینکه در انتصابات دخالتی نداریم، گفت: اینکه برخی می گویند مسولان تلاش می کنند که کار پیشرفت نکند را باید جدی بگیریم، لذا اگر ما مسولین با هم هماهنگ نباشیم و تنها به انجام کار اداری اکتفا کنیم کار پیش نمی رود. 

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: خدمت و کار باید جهادی باشد و افرادی که مسؤلیتی قبول می‌کنند در کنار رعایت حقوق خانواده، در خدمتگزاری و گره گشایی مردم تلاش کنند.

 وی با اشاره به اینکه هماهنگی و تعامل بین مسولان منجر به بهره مندی مردم از ثمرات آن می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم  هماهنگی ایجاد شده بین سران سه قوه نتایج خوبی به همراه داشته است، چرا که اگر این مهم منجر به نتیجه ای نشود و مردم ثمره آن را نبینند، مورد اعتراض واقع خواهد شد. 

امام جمعه کاشمر اذعان کرد: باتوجه به اینکه اعتماد مردم نسبت به مسوولان افت کرده است باید تلاش کنیم که این مهم به جایگاه واقعی خودش برگردد. 

گفتنی است؛ در این جلسه از زحمات و تلاش های ۵ ساله غلامرضا طالعی در کسوت دادستانی و خدمات ۴ ساله مهدی مایه در کسوت معاونت فرمانداری کاشمر تجلیل و با حکم رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام بلوچ زاده به عنوان دادستان جدید کاشمر و با حکم استاندار خراسان رضوی هادی ذوالفقاری به سمت معاون جدید برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی کاشمر منصوب شدند.

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢

منبع: فارس

کلیدواژه: کاشمر دادستان فرماندار کاشمر امام جمعه کاشمر دادستان جدید برنامه ریزی حجت الاسلام خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود

حجت‌الاسلام حسینی در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحد‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ضرورت تکریم مراجعین به دستگاه قضایی، گفت : یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است. 

حسینی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند. 

وی اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه نمودن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس