Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر عصر امروز (یکشنبه) در دیدار «ساراباناندا سونوال» وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند با اشاره به برنامه ریزی ها و تکمیل زیرساخت‌های بندر چابهار، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از حضور و سرمایه گذاری خارجی در تکمیل و توسعه بندر چابهار استقبال می‌کند.

وی توسعه بندر چابهار را فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم دو کشور و منطقه برشمرد و بر افزایش سرمایه گذاری ها در این بندر مهم تاکید کرد و افزود: با تکمیل این بندر مبادلات تجاری و ترانزیتی کریدور شمال- جنوب در منطقه افزایش و فعالیت چشمگیری خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به پیشینه تاریخی و روابط عمیق و گسترده فرهنگی دولت و ملت‌های ایران و هند، افزود: حجم سرمایه گذاری ها و مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور متناسب با روابط عمیق و طولانی مدت سیاسی نیست و تهران از اجرای توافقات و مناسبات تجاری با دهلی نو حمایت و پشتیبانی می‌کند.

مخبر همچنین بر توسعه و ارتقا همکاری‌های دو کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند نیز در این دیدار با ابراز علاقمندی در خصوص افزایش سرمایه گذاری ها در توسعه بندر چابهار گفت: از سیاست و چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در راستای تبدیل بندر چابهار به یک هاب مهم بین المللی و منطقه‌ای حمایت می‌کنیم و دولت هند عزمی جدی و راسخ برای حضور سازنده در این طرح مهم دارد.

وی با اشاره به مذاکرات سازنده و مفید در سفر هیئت هندی به ایران و تأکیدات دهلی نو در زمینه ارتقای روابط همه جانبه با تهران، تصریح کرد: به زودی گام‌های بلندی در ارتقای روابط و همکاری دو دولت ایران و هند برداشته می‌شود و دهلی نو با تمام توان متعهد به تعمیق و گسترش روابط فی مابین است.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند خاطرنشان کرد: دولت و مردم دو کشور همانطور که در طول تاریخ نشان داده اند همیشه در کنار یکدیگر خواهند ماند.

کد خبر 5569074 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مخبر هندوستان بندر چابهار مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی صحن مجلس دولت سیزدهم ناصر کنعانی ایالات متحده امریکا جمهوری اسلامی ایران مجمع تشخیص مصلحت نظام محمد باقر قالیباف برجام حسین امیرعبداللهیان محمد مخبر مذاکرات هسته ای ایران توسعه بندر چابهار سرمایه گذاری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران در حاشیه بازدید از بندر نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران در باره ضرورت اقتصاد دریاپایه در مازندران، افزود: برای مناطق ویژه اقتصادی این استان یک طرح جامع نیازمند هستیم و برای تحقق آن هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم پیشنهادهایی به هیات دولت ارایه شد و مازندران چون بیشترین سهم را در دریای خزر دارد و با وجود بنادر موجود و همچنین مواردی دیگر که در اقتصاد دریاپایه مطرح است با نخبگان استان جلسه ای برگزار و مقرر شد برای آن یک بسته کامل تهیه بشود، امید که با اجرایی شدن آن بهتر برای توسعه استان مازندران استفاده کنیم.

سه منطقه بندرامیرآباد بهشهر، چپکرود بابلسر و بندر نوشهر با تایید نهایی شورای نگهبان بعنوان مناطق آزاد تجاری مازندران معرفی شدند که می تواند زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این استان را فراهم کند.

مناطق آزاد تجاری با بهره‌گیری از معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، حذف تشریفات دست و پاگیر ارزی و اداری، تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه بیش از پیش استان کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال قدمت به گستره ۸۸ هکتار و با دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها و پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟