Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام پناهیان در اجتماع بزرگ ۴ هزار نفری مردم ایلام برای خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی گفت: عظمت و بزرگی اربعین محور اصلی اتحاد و همبستگی دو کشور ایران و عراق است - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت الاسلام پناهیان عصر امروز در اجتماع 4هزار نفری مردمی خادمین اربعین در مصلی شهر ایلام اظهار داشت: استان ایلام بدلیل نزدیکی و قرار گرفتن در شرایط جغرافیایی همچون نزدیکی به کربلا زمینه‌ای را برای مردمانش فراهم کرده است که  خود را از آن امام حسین‌(ع) بدانند و برای زائران هرساله سنگ تمام گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان اینکه اربعین یک زیارت ساده و یک روضه  صرف برای سوگواری اباعبدالله علیه السلام نیست گفت: در زمان داعش هجوم زائران در اربعین برای زیارت امام حسین(ع) منجر به تضعیف تکفیری‌ها شد و بین مردم ایران و عراق پیوند و اتحاد عمیقی ایجاد شد.

پناهیان با اشاره به پیش بینی امام خمینی(ره) درباره اتحاد دو ملیت ایران و عراق گفت: رهبر کبیر انقلاب با پیش بینی اینکه  بعد از جنگ دو ملیت ایران و عراق به برکت امام حسین(ع) به محوریت عتبات عالیات قدرت و پیوندی ایجاد خواهد کرد که هیچ کشوری مانع آن نخواهد شد.

وی گفت: اربعین رزمایش عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) و منتظران امام زمان(عجب) و اولین رزمایش مقدمه سازان ظهور و اولین محل تغذیه معرفتی و معنوی سربازان حضرت ولی عصر (عج) است و چه سعادتی بزرگی است که توفیق فراهم کردن مقدمه ظهور امام زمان(عج) نصیب شما مردم ایلام شده تا خادم زائران امام حسین(ع) باشید.

وی ادامه داد: مردم استان ایلام با افتخار به زائران حسینی خدمت می‌کنند و موکب داران عراقی نیز با عشق به زائران ایرانی خدمت می‌کنند.

پناهیان گفت: روضه‌های خانگی و  دسته‌ها وعزاداری‌های خیابان و محله منجر به انقلاب شد و اربعین رزمایش عاشقان امام حسین (ع) و منتظران حضرت حجت است و نتیجه بخش ظهور است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه با مردمی سازی شدن دولت، با کمترین نظارت و قانون گذاری و هزینه کارها به سرعت انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: مردم استان ایلام در این سال‌ها با موکب‌داری و پذیرایی از زوار با کمترین هزینه نشان دادند که هروقت کار به مردم سپرده شود به درستی انجام می‌گیرد.

پناهیان با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به 20 میلیون زائر کار ساده‌ای نیست افرود: مراسم حج توسط هشت کشور اداره می شود و با وجود تمام امکانات باز مشکلات و حادثه های بوجود می‌آید، اما پیاده روی بزرگ اربعین بدون حمایتی از جانب کشور‌های دیگر با کمک مردم بسیار عالی برگزار می شود.

وی ادامه داد: دولتمردان قوه سه گانه به تنهایی نمی‌توانند ریشه  فساد را از بین ببرند بلکه این مهم با کمک مردم انجام می‌شود.

سخنران اجتماع موکب داران حسینی در ایلام گفت: وقت مختصری تا اربعین مانده و مدیران باید به صورت جهادی زمینه زیرساخت‌های مناسب برای تردد راحت و نیازهای زائران باشند.

موکب محبین‌الائمه(ع) الیگودرز| بوسه بر پای زائران اربعین در کربلا/ خدمت‌رسانی به محرومانلرستان آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین/ 43 موکب در عراق راه‌اندازی می‌شودجزئیات راهپیمایی اربعین و جاماندگان اعلام شد

وی با بیان اینکه فضای استان ایلام به‌خصوص مسیر اربعین معنوی و حسینی باشد افزود: شهرداری‌ها و سازمان تبلیغات نمادها و المان‌های شهری و ورودی‌های شهری و فضای ورودی را متناسب با اربعین فراهم کنند.

پناهیان با اشاره به اینکه عظمت اربعین در رسانه های ما آن طور که باید نشان داده نشده افزود: برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کشور به به جای اینکه به متن مثبت اربعین بپردازند به حاشیه‌های منفی آن می‌پردازند وناخواسته کوچک جلوه دهند، همچنین رسانه‌های معاند جهان به‌خصوص رسانه‌های غربی در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند عظمت اربعین را وارونه جلوه دهند و از آن بکاهند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایران و عراق استان ایلام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی