Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل اعزی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنای مرکز مازندران افزود: تقویت شبکه ملی ارتباطات از جمله برنامه هایی است که در سالهای قبل توسط دولت های مختلف عنوان شد اما در دولت سیزدهم با نگاه و عزم جدی که برای به انجام رسیدن آن وجود دارد، اجرای این شبکه به صورت جد در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: بنا به اعلام وزیر ارتباطات برای اجرای این شبکه می بایست ۲۰ میلیون پورت در کشور راه اندازی شود که از این تعداد بیش از ۶۵۰ هزار پورت سهم استان مازندران است که ۸۰ درصد خانوارهای مازندران باید از سرعت اینترنت ۲۵ مگابایت از بستر تلفن ثابت برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل ارتباطات مازندران گفت: به طوریکه دولت سیزدهم بنا دارد تا پایان دوره فعالیت چهار ساله خود این شبکه را در سطح کشور ایجاد کند تا زمینه اجرای عدالت ارتباطاتی را برای اقشار مختلف فراهم کند.

وی افزود: برای راه اندازی این شبکه نیاز به فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز است چرا که در حال حاضر مازندران درضریب نفوذ شبکه تلفن ثابت ۱۴ و سه دهم درصد را دارد در حالیکه در بخش اینترنت تلفن همراه رتبه ۱۳۶ را در کشور داریم که تفاوت زیاد را در ۲ بخش نشان می دهد.

اعزی ادامه داد: برای دستیابی به شبکه ملی ارتباطات باید شبکه ثابت را توسعه بدهیم و برای آن باید بزرگراه ارتباطی در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

وی توضیح داد: با توجه به صرفه نبودن اجرای پروژه های ارتباطات در مناطق کم برخوردار، بخش خصوصی رغبتی برای اجرای این طرح ها از خود نشان نمی دهد و دولت سیزدهم در این زمینه نیز ورود کرده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات مازندران گفت: برای این منظور دولت سیزدهم با تخصیص اعتبار دولتی بدنبال اجرای طرح های ارتباطی در روستاهای کم برخوردار است تا در راستای اجرای عدالت ارتباطاتی زمینه پوشش مناسب تلفن همراه و اینترنت پرسرعت فراهم شود.

وی همچنین بهره گیری از ابزار قانونی برای اجرای طرح های عدالت ارتباطی در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: براساس بند ه تبصره هفت قانون بودجه تمامی دستگاههای اجرایی موظف هستند که ابنیه ها و زیرساخت های بدون استفاده را با اعلام وزارت ارتباطات در اختیار اپراتورها قرار دهند تا از این طریق بخش خصوصی به اجرای طرح های ارتباطی در مناطق محروم تشویق شوند.

به گفته سرپرست اداره کل ارتباطات مازندران همچنین در نخستین کمیته توسعه الکترونیک و هوشمندسازی اداری مازندران که با حضور ۲۲ شهردار برگزار شد از شهرداران خواسته شد تا در اجرای این پروژه از نگاه بخشی بپرهیزند و این پروژه را را پروژه نظام لحاظ کرده و به آن به عنوان یک درآمد پایدار نگاه کنند.

برچسب‌ها مازندران تلفن همراه شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران تلفن همراه شبکه ملی اطلاعات مازندران تلفن همراه شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از بهره‌مندی ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد با هدف آگاهی رسانی از آسیب‌های اجتماعی خبر داد. - اخبار استانها -

وحید حسین‌زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در آمل با بیان اینکه در اجرای این طرح 500 هزار دانش‌آموز در سطح استان و در مقاطع مختلف درسی تحت پوشش قرار گرفته بودند، اظهار داشت: در نظام آموزشی استان یک کار علمی انجام شد که در بین 10 مساله آموزشی استان دو موضوع پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح سراد یک طرح سلامت اجتماعی و روانی دانش‌آموزان بوده که با کمک پنج دستگاه دادگستری، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی مازندران انجام شد، افزود: با برنامه‌ریزی و نشست‌های متعدد از سوی این پنج دستگاه و اجرای پروپوزال از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان پایلوت سه شهر استان را انتخاب و تا اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه یافت.

معاون بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه طرح در سه مقطع در سه شهر چالوس، آمل و بهشهر و هر یک از شهرستان‌ها با ده مدرسه در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: در این طرح سه هزار و 600 دانش‌آموز مورد غربالگری و ارزیابی قرار گرفتند که با شناسایی برخی از نمونه‌ها به مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

حسین‌زاده ادامه داد: طرح از مهرماه سال‌جاری در تمامی شهرستان‌های مازندران به اجرا درمی‌آید که هم‌اکنون فقط در دوشنبه‌ها با همکاری این پنج دستگاه در مدارس سه شهر انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه بحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی حلقه مفقوده نظام آموزش‌وپرورش و تربیتی جامعه ما است، افزود: با اجرای این طرح هم دانش‌آموزان، هم کادر آموزشی و خانواده‌ها آگاه می‌شوند با توجه به اینکه در این طرح 350 کادر اداری مشارکت داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئنا با اجرای این طرح نسبت به آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • ۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور