Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شاهرود گفت: به منظور جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به محیط زیست این ناحیه و معضلات اجتماعی به وجود آمده از ورود این دو گروه به جنگل ابر جلوگیری می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه جنگل هیرکانی ابر در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده و باید تابع ضوابط حفاظتی خاصی باشد، اظهار داشت: هرگونه آسیب به این اثر طبیعی از جمله آتش زدن گیاهان، قطع درختان، بوته کنی، از بین بردن پوشش گیاهی و ورود دام سنگین تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود ادامه داد: ورود خودروها به مسیرهای فرعی یکی از مصادیق از بین بردن پوشش گیاهی است و تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی مسئولیت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری را به عنوان متولی مدیریت جنگل‌ها و مراتع دو چندان کرده است، افزود: محدودیت‌های حفاظتی بیشتری باید برای نگهداری جنگل هیرکانی ابر در نظر گرفته شود.

نظری ابراز داشت: سامان‌دهی ورود خودروهای آفرود دارای مجوز و تعیین مسیر تردد آنها برای جلوگیری از آسیب و حفاظت بیشتر از این جنگل ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری خودرو افرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی پنج شنبه شب در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوزهای لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با تصمیم کمیته فنی آبزی پروری، با توجه به نظر اکثریت اعضا، تا اطلاع ثانوی ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به استان بوشهر ممنوع شود.

وی گفت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش های لازم صورت گرفته و در نهایت بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

وی بیان کرد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

کد خبر 6088824

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است