Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:32:48 GMT

۲۲۷ پناهجوی افغانستانی دیگر از ترکیه اخراج می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۷۲۰۰

۲۲۷ پناهجوی افغانستانی دیگر از ترکیه اخراج می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، در ادامه روند اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از ترکیه، دولت این کشور ۲۲۷ پناهجوی دیگر افغان را بازداشت و به منظور استرداد به کابل، راهی استانبول کرده است.

بر اساس اعلام صدای افغان، این پناهجویان پس از بازداشت از ادیرنه به استانبول منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «آناتولی» در این باره نوشت که مقامات ترکیه قصد دارند این افراد را با پرواز چارتر به کابل برگردانند.

گفتنی است که ترکیه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی راهبرد ویژه‌ ای را اتخاذ کرده است.

اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی به انجام می رسد که این کشور مدعی پذیرش تعداد کثیری از مهاجران بوده و درخواست هایی را نیز برای دریافت کمک های مالی از نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین ‎ الملل پیشتر با انتشار گزارشی به مناسبت روز جهانی پناهندگان، اعلام کرد که بحران پناه‌جویان افغانستان، یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین بحران ها در جهان به شمار می آید.

عفو بین الملل در این گزارش آورده بود که هم اکنون بیش از ۶ میلیون شهروند افغانستانی به علت درگیری ها، خشونت و فقر مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده اند که از این میان ۳.۵ میلیون نفر آواره داخلی و ۲.۶ میلیون نفر دیگر آوارگانی هستند که در کشورهای دیگر به سر می برند و مجبور به مهاجرت شده اند.

این نهاد عنوان کرده بود که بحران انسانی در افغانستان پس از تحولات سیاسی اخیر در این کشور و قدرت گرفتن در سال ۲۰۲۱ تشدید شده است.

بنابراین گزارش، پناهندگان افغانستانی در برخی از کشورهای مقصد از حقوق شان بر اساس قوانین بین المللی برخوردار نیستند و با تبعیض و خشونت مواجه اند.

کد خبر 5569084

منبع: مهر

کلیدواژه: مهاجرت ترکیه افغانستان استانبول روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق اوکراین فلسطین جنگ اوکراین ترکیه سوریه ایران تایوان رجب طیب اردوغان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!

دریافت 890 KB

به گزارش همشهری‌آنلاین، مارک روته، نخست وزیر مستعفی هلند روز جمعه به ترکیه سفر کرد و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و قراردادهایی را امضا کرد.

پس از پایان گفتگوها، ️ اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد. با این حال، آنچه از تصاویر بر می‌آید به نظر می‌رسد اردوغان فراموش کرده است که دست دهد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، روته به امید جلب حمایت ترکیه برای تصدی پست ارشد در ناتو، از ترکیه دیدن کرده است.

شبکه تلویزیونی ملی هلند و خبرگزاری سی‌ان‌ان پیشتر گزارش دادند که «مارک روته» نخست‌وزیر هلند، پس از فروپاشی دولتش بر سر سیاست مهاجرت، اعلام کرد که از رهبری حزب حاکم این کشور کناره‌گیری کرده و سیاست را ترک خواهد کرد.

کد خبر 848755 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان هلند

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • پیولی را اخراج نکنید، بهتر از او ندارید!
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد