Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در این‌باره اظهار کرد: ساعت ١۶:۴٧ روز جاری(یکشنبه، ۳۰ مرداد) یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در جاده خاوران بعد از میدان آقانور، ابتدای شهرک کاروان به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند که حادثه در یک گاراژ رخ داده است. در یکی از مغازه‌های این گاراژ که حدودا ٣٠ متر وسعت داشت و کارگاه شارژ گاز مایع بود، حدود ٣٠ یا ۴٠ دستگاه کپسول گاز مایع نگهداری می‌شد و این محل دچار حریق شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: در دقایق اولیه آتش‌سوزی شعله‌ها از هر دو قسمت پشت و جلوی مغازه به بیرون زبانه می‌کشید، البته خوشبختانه انفجاری رخ نداده بود و فقط کپسول‌ها شعله‌ور شده بودند.

وی افزود: کپسول‌های گاز دارای سوپاپ اطمینان هستند و در شرایطی که تحت فشار قرار گیرند سوپاپ عمل کرده و گاز را به بیرون متساعد می‌کند که همین امر می‌تواند موجب افزایش شعله‌وری آتش شود. سوپاپ اطمینان چند کپسول نیز عمل کرده بود و شعله را افزایش داده بود.

به گفته وی این حادثه مورد مصدومیت یا تلفات جانی نداشته و آتش‌نشانان با خارج کردن کپسول‌ها عملیات اطفای حریق را به سرعت آغاز کردند.

ملکی با بیان این‌که آتش‌نشانان از گسترش آتش و سرایت به اطراف جلوگیری کردند و ساعت ١٨:٠٢ عملیات به پایان رسید، گفت: این محل در گذشته نیز یک‌بار دیگر دچار حریق شده بود اما متاسفانه ظاهراً بار دیگر اهمیت لازم را قائل نشده بودند که این حادثه رخ داده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سخنگوی آتش‌نشانی تهران ، آتش سوزی ، سیلندرهای گاز مایع

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سخنگوی آتش نشانی تهران آتش سوزی سیلندرهای گاز مایع سیلندرهای گاز مایع کارگاه شارژ آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار منزل مسکونی در قم

بنا بر اعلام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، بعدازظهر امروز جمعه ۷اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۰۰ انفجار منزل مسکونی در بلوار عمار یاسر به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم اعلام شد.

بلافاصله ۲دستگاه خودرو اطفاء حریق به همراه ۶نفر آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

در این حادثه یک نفر خانم ۳۲ ساله دچار سوختگی و مصدومیت شد که توسط نیرو‌های آتش نشانی از منزل خارج شده و تحویل عوامل اورژانس شد.

علت حادثه توسط تیم علت یابی حریق و حوادث در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد