Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه عبری زبان به استناد به گزارش یک مجله تخصصی آمریکایی، اعلام کرد، جنگنده‌های فروخته شده آمریکا به کشورهای عربی، قراضه ستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه عبری زبان ناتسوه نت با استناد به گزارش یک مجله تخصصی آمریکایی نوشت: هواپیماهای جنگی که آمریکا به کشورهای عربی فروخته همگی هواپیماهای از رده خارج و قراضه هستند، و فقط به درد دور ریختن می‌خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش با استناد به اطلاعات منتشر شده در مجله معروف آمریکایی Military Watch آمده است، چرا باید آمریکا جنگنده‌های اف 16 را به ارزش چندین میلیارد دلار به عراق بفروشد در حالی که پیش از تحویل، نوین‌‌ترین سیستم‌های موشکی الکترونیک موجود در آنها را از رویش برداشته باشد؟

در ادامه گزارش هم تلاش شد تا به دلایل قوی تر بودن جایگزین‌های روسی و سلاح‌های غافلگیر کننده چینی هم اشاره شود.

به نوشته ناتسوه نت: کشورهای عربی سرگرم خرید جنگنده‌های آمریکای اف 16 و اف 15 هستند زیرا آنها را جدید‌‌ترین و قوی‌‌ترین جنگنده‌های جهان می‌شناسند، اما اکثر آنها با نقص‌‌هایی در اختیار کشورهای عربی قرار می‌گیرند.

این رسانه عبری به نقل از مجله آمریکایی خبر داد: ایالت متحده پیش از تحویل جنگنده‌ها به کشورهای جهان سوم به ویژه کشورهای عربی تغییراتی را در آنها ایجاد کرده تا آنها توانمندی پایین تری پیدا کنند.

این گزارش با مقایسه بین جنگده‌های موجود در کشورهای غربی و آنهایی که به کشورهای عربی فروخته شده‌اند، تاکید کرد: تقریبا تمامی سامانه‌های الکترونیکی و موشک‌های پیشرفته از روی جنگنده‌های فرخته شده برداشته شده‌اند و در عین حال شرایط بسیار سختی را برای نحوه بکارگیری و استفاده از آنها بر کشورهای عربی و جهان سوم خریدار تحمیل شده است.

گزارش در این بین به شکل مصداقی به فروش جنگنده اف 16 به عراق اشاره و آورده است، بعد از شدت گرفتن خطر حملات داعش، در اقدامی فوری و اورژانسی ارتش عراق بین سال‌های 2014 تا 2017 موفق شد 34 فروند جنگنده اف 16 را  ایالات متحده خریداری کند، اما واشنگتن اجازه تجهیز آن را به موشک‌های پیشرفته نداد، این کار در رابطه با جنگنده‌های فروخته شده به امارات متحده هم تکرار شد، در کنار آن تمامی سیستم‌ها مراقبت و هدایت الکترونیکی و امثالهم هم به نحوی تحویل ارتش عراق داده شد که جنگنده‌های اسرائیلی را به عنوان دشمن شناسایی نکرده و امکان ورودهای مکرر اسرائیل به حریم هوایی عراق بدون مطلع شدن بغداد، فراهم شده است.

در پایان گزارش هم تاکید شده، تمامی این اقدام دولت ایالات متحده در حالی انجام می‌شوند که ارتش عراق اصولا توسط ارتش آمریکا آموزش دیده و واشنگتن بغداد را متحد خود معرفی می‌کند.

انتهای پیام/*

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشورهای عربی فروخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان

روزنامه های عبری زبان امروز، دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، به عملیات روانی حماس برای تحت فشار گذاشتن دولت رژیم صهیونیستی به منظور به نتیجه رسیدن مذاکرات پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به تغییر نظر رژیم صهیونیستی در رابطه با مذاکرات با حماس خبر داد:

اسرائیل ممکن است با شرایطی که در دورهای قبلی مذاکرات با حماس، با آن مخالفت کرده بود، اکنون موافقت کند

معاریو به روزهای بحرانی در سرزمین های اشغالی اشاره کرد:

روزهای بحرانی: در اسرائیل برای [به نتیجه رسیدن مذاکرات] فشار می آورند

حماس: پیشنهاد اسرائیلی ها تغییری در موضع آنها را نشان نمی دهد

اسرائیل هیوم به مسئولیت نتانیاهو در تصمیم برای پایان یا ادامه جنگ اشاره کرد:

لحظه تصمیم گیری نزدیک است

در حالی که در کابینه جنگ به نظر می رسد که اکثریت برای چنین توافق به منظور پایان دادن به جنگ وجود دارد، در کابینه اصلی سیگنال هایی از انحلال دولت وجود دارد

هاآرتص به مسئله صدور حکم بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه اشاره میکند:

به نظر می رسد نتانیاهو متقاعد شده است که حکم بازداشتش توسط لاهه صادر خواهد شد و در کنار آن، برای سایر مقامات عالی رتبه در سطوح سیاسی و شاید هم امنیتی حکم بازداشت صادر خواهد شد

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • گزارش رسانه صهیونیست از فریبی به نام اسکله غزه + فیلم
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند