Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه اعلام وضعیت اربعین ، از مهرماه ۱۳۹۸ برای نخستین بار در کشور و با هدف ایجاد ارتباط رایگان و بدون نیاز به اینترنت برای زائران اربعین، به‌همت «پیام‌رسان بله» ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ یکی از نیازهای اصلی زائران در اجتماع بزرگ اربعین، ارتباط با زائران دیگر و اعضای خانواده‌شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه اعلام وضعیت اربعین با همکاری ستاره پونصد این نیاز را به درستی مرتفع می‌کند و زائران عتبات می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی، در ایام سفر با عزیزانشان در ارتباط باشند.

سامانه اعلام وضعیت اربعین ، از مهرماه ۱۳۹۸ برای نخستین بار در کشور و با هدف ایجاد ارتباط رایگان و بدون نیاز به اینترنت برای زائران اربعین، به‌همت «پیام‌رسان بله» ارائه شد.

برای استفاده از سامانه ارتباطی اربعین بله، نیازی به آنلاین بودن و یا داشتن سیم‌کارت عراقی نیست! تنها کافی‌‌ست اپلیکیشن بله را در طول سفر همراهتان داشته باشید.

ما برای وصل کردن آمدیم!

پیام‌رسان بله امسال هم مانند سال‌های گذشته با ارائۀ سامانه اعلام وضعیت در سفر اربعین همراه و هم‌قدم شماست. فرقی ندارد زائر اربعین باشید یا یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌‌تان مسافر عتبات باشد؛ در هر دو حالت سامانه ارتباطی اربعین بله به شما کمک می‌کند تا رایگان و بدون اینترنت و سیم کارت عراقی از حال یکدیگر باخبر شوید.

برای استفاده از سامانه اربعین بله، اپلیکیشن بله را نصب با به‌روزرسانی کنید.  

برای ثبت آخرین وضعیت خودتان، وارد «تب ویترین» اپلیکیشن بله شوید و در «سامانهٔ اعلام وضعیت»، گزینهٔ «اعلام وضعیت» را انتخاب و آخرین وضعیت خودتان را نوشته و ثبت کنید. بعد از ثبت وضعیت، همسفران و عزیزانتان می‌توانند از وضعیت فعلی شما باخبر شوند.

اگر قصد دارید از حال مسافر یا همسفرتان باخبر شوید، وارد «تب ویترین» اپلیکیشن بله شده و در «سامانهٔ اعلام وضعیت»، گزینهٔ «مشاهدهٔ وضعیت» را انتخاب کنید. در قسمت مشاهده وضعیت، شمارهٔ فردی که می‌خواهید از او خبر بگیرید را وارد کرده و آخرین وضعیت او را مشاهده کنید.

«سامانه اعلام وضعیت اربعین بله در این سفر معنوی همراه و هم‌قدم شماست تا حلقهٔ اتصالی باشد میان شما و عزیزانتان».

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محرم اربعین پیاده روی اربعین دانلود ویزای اربعین اربعین 1401 بله سیم کارت عراقی محرم 1401 پیام رسان بله دانلود بله رومینگ همراه اول رومینگ ایرانسل رومینگ رایتل سامانه اعلام وضعیت اربعین اپلیکیشن بله اربعین بله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 

به گزارش همشهری آنلاین، شاید کمی بیشتر از یکسال طول کشید که طرح دولت برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال (خدمات سرپایی و بستری) شکل اجرایی به خود بگیرد.

از اسفند ۱۴۰۱ که بسته درمان رایگان کودکان ابلاغ شد، تا اردیبهشت ۱۴۰۳ که کودکان بدون پرداخت هزینه، خدمات درمانی از بیمارستان‌ها دریافت می‌کنند. جزئیات اجرای این طرح به تمامی بیمارستان‌های مشمول طرح ارسال شده و باید تمام خدمات بدون دریافت هیچ هزینه‌ای ارائه شود، به جز یک مورد!

این گزارش را بخوانید تا بدانید، برای کدام خدمات، کودکان درمان ۱۰۰ درصد رایگان دریافت می‌کنند.

دو اظهارنظر متفاوت

با وجودی که وزیر بهداشت بارها بر رایگان شدن درمان کودکان در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی تاکید کرده اما برخی خانواده‌ها اعلام کرده‌اند که طی چند روز اخیر مجبور به پرداخت هزینه شده‌اند. از ۲۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان برای ویزیت و تجهیزات پزشکی و حتی ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان برای بستری‌های چند روزه.

نکته مهم این که در فاصله زمانی کوتاه دو معاون وزیر بهداشت در این باره اظهارنظرهای متفاوتی کرده‌اند، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفته «پیش شرط درمان رایگان کودکان مراجعه از طریق نظام ارجاع است و این که خارج از چارچوب مراجعه کنند، شدنی نیست.» اما سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت این نکته را تایید نکرده و گفته «گرفتن پول از کودک زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی تخلف به شمار می‌رود و درباره کودکان زیر هفت سال شرط نظام ارجاع وجود ندارد.»

اما در نهایت محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت ایران اعلام کرده که طبق این طرح کودکان زیر ۷ سال به صورت کاملا رایگان خدمات درمانی دریافت می‌کنند و شرطی برای پذیرش آنها وجود ندارد.

توان مالی طرح را در نظر بگیرید

درمان رایگان درمان کودکان زیر ۷ سال به عنوان یکی از طرح‌های خوب در کشور مطرح می‌شود اما ۲ چالش جدی هم درباره آن مطرح است و برخی کارشناسان معتقدند می‌تواند مراکز درمانی را هم با مشکلات زیادی مواجه کنند.

اولین چالش این که مراکز درمانی همین حالا هم با مشکلاتی از جمله پرداخت نشدن به موقع مطالباتشان از سوی سازمان‌های بیمه مواجهند و افزوده شدن این هزینه‌ها هم در صورت عدم پرداخت به موقع می‌تواند منجر به چالش در ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان شود. این در حالی است که اواخر سال گذشته بود که معاون درمان وزارت بهداشت، میزان بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی را حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

دومین چالش هم افزایش تقاضای القایی درباره درمان کودکان است و بهترین راهکار برای رفع این مساله را نظام ارجاع برای می‌دانند. این که نظام ارجاع در طرح رایگان کودکان به ویژه برای دهک‌های بالاتر جامعه رعایت شود تا هزینه‌های دولت از بخش تقاضای القایی افزایش پیدا نکند.

چند نکته درباره درمان رایگان کودکان

۱. ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات بستری و فوریت‌های پزشکی همچنین درمان‌های سرپایی و فوریت‌های پزشکی شامل معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری و توانبخشی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

۲. فقط یک خدمت درباره کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی دانشگاهی و دولتی رایگان نیست، هزینه داروهای سرپایی

۳. کودکان زیر ۷ سال دارای بیمه‌های پایه مانند تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

۴. اجرای درمان رایگان کودکان با جمعیت حدود ۷ میلیون نفر ۲.۵هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

۵. تنها در یک بیمارستان کودکان در تهران هزینه ماهانه خدمات رایگان بستری کودکان زیر ۷ سال چیزی حدود ۵ میلیارد تومان است.

۶. خانواده‌ها می‌توانند شکایت‌های خود را درباره تخلفات مراکز درمانی برای ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان از طریق ۲ سامانه ۱۹۰(وزارت بهداشت) و ۱۶۶۶(بیمه سلامت) گزارش دهند.

کد خبر 849168 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم کودکان بیماری - بیمارستان

دیگر خبرها

  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • آرتتا: باید با شتاب خوب آرسنال ادامه دهیم
  • پوستکوگلو: کلوپ زود به سطح اول فوتبال جهان برمی‌گردد
  • حجازی: خارج از ایران بودم و به خاطر استقلال برگشتم
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود