Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: ابتدای مهر ماه تا امروز حدودا 203 میلیمتر متوسط بارش هایمان بوده که نسبت به شرایط نرمال حدودا 17 درصد کاهش باران داشتیم.

علی اکبر محرابیان، کویر نیرو در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که در این یازده ماه وضعیت آبی کشور را چظور دیدید؟ گفت:  از ابتدای مهر ماه تا امروز حدودا 203 میلیمتر متوسط بارش هایمان بوده که نسبت به شرایط نرمال حدودا 17 درصد کاهش باران داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: بعید می دانیم در طی روزهای آینده بارش قابل توجه داشته باشیم. البته به صورت نقطه ای ممکن است بارش داشته باشیم و سیلاب هم داشته باشیم اما متوسط بارش باران فکر نمی کنم از این خیلی بیشتر باشد. 

وی در رابطه با مدیریت آبهای مرزی خاطر نشان کرد:  در جاهایی که ما بالا دست هستیم بر اساس رعایت حقوق هر دو طرف و حقوق محیط زیست روی آبها مدیریت می کنیم طبیعتا منافع و سهم پایین دست را هم رعایت می کنیم و جزء سیاست های ما است .

وزیر نیرو افزود: در جاهایی که ما پایین دست هستیم مثل آبهایی که از ترکیه وارد ایران می شود در رود ارس و یا آبهایی که از افغانستان در رود هیرمند یا فراه و یا هریرود وارد ایران می شود طبیعتا ما کنترل می کنیم که حق کشور ما و حقوق مردم ایفاء شود.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان بارش باران ترکیه حقوق محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد

محمد میری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، بیان کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد، تصریح کرد: خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استان‌های کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟