Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه رویکردهای جهادی، مردمی و تحولی دولت سیزدهم روند امیدافزایی را در کشور و استان ایجاد و آنرا ارتقا داده است، اظهار کرد: بر همین مبنا اهداف و چشم انداز چهار ساله دولت در آذربایجان شرقی تدوین و تهیه شده است.

عابدین خرّم، شب گذشته،  ۳۰ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت،  با بیان اینکه اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و دولت و حاکمیت محسوب می‌شود، گفت: هر چقدر مسئولان با اصحاب رسانه ارتباط بیشتری داشته باشند، بیشتر می‌توانیم مسایل جامعه را به خوبی متوجه شده و نسبت به رفع آن اقدام کنیم؛ خبرنگاران منصف و دلسوز مسایلی را مطرح می‌کنند که دغدغه شهروند و مردم است نه دغدغه شخصی، همواره از ارایه‌ی پیشنهاداتی که می‌تواند برای رشد و توسعه استان استفاده شود، استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین و شاخص‌ترین شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی و ایران قوی است، افزود: درواقع شروع دولت سیزدهم آغاز سیکل امیدواری در کشور است و آرامش در روح و روان مردم کشور و استان برقرار شد، رای حداکثر مردم استان به آیت الله رییسی کارآمدی و پژواک عدالت خواهی بود که این بزرگ ترین سرمایه ی دولت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی به تبع شرایط کشور زمانی امور را بر عهده گرفتند که استان از لحاظ ذخایر کالاهای اساسی، تولید و مصرف انرژی در شرایط نامناسب و در وضعیت خوبی قرار نداشت اما با رویکردهای‌ جهادی، مردمی و تحولی دولت انقلابی اکنون پس از گذشت ۱۰ ماه روند امیدافزایی در استان تسریع یافته است .

خرّم با بیان این‌که دولت با ریل گذاری درست، اصلاح رویه‌ها و تغییر به نفع مردم، فعالیت‌های گسترده ای آغاز کرده است، گفت: در حوزوه های کلان ضمن احصا مشکلات، چالش های اساسی و شناسایی نقاط قوت و هسته های کلیدی پیشران همسو با اسناد بالادستی و همچنین تدوین برش استانی سند آغاز شده و نسبت به اتخاذ راهبردهای مدیریتی اقدام گردیده است.

وی با بیان این‌که اهداف و چشم انداز چهارساله استان تدوین و تهیه شده است، خاطرنشان کرد: از اولین اقدامات مسئولان دولت در استان متناسب سازی سند آمایش سرزمینی و توسعه استان براساس آن سند است، همچنین تامین زیرساخت‌ها در بخش‌های انرژی پاک، آب و راه برای ۲۰ سال آینده آذربایجان شرقی و اشتغال زایی از طریق تعیین تکلیف مگا پروژه ها، بازآفرینی شهری و مناطق حاشیه‌ای کلانشهر تبریز، توسعه زیست بوم نوآوری و ارتقای فرهنگ بومی، رفع موانع تولید، ایجاد بستر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی با توسعه بنگاه های زود بازده بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزایش سهم استان از تولید ناخالص ملی، تولید مسکن با استفاده از منابع استانی و برنامه ریزی برای ساماندهی حاشیه نشینی شهر تبریز، توسعه زیست بوم و تکمیل اکوسیستم نوآوری استان با هدف افزایش بهره وری، ارتقا فرهنگ عمومی بر مبنای هویت ایرانی و اسلامی و توسعه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه با هدف توسعه اقتصادی، علمی و گردشگری از مهمترین اهداف و چشم انداز چهارساله استان دانست.

وی با تاکید بر این‌که اینکه سفر رییس جمهور به استان نقطه عطف در توسعه ی آذربایجان شرقی بوده است، گفت: در این سفر بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای پروژه های مختلف آذربایجان شرقی اختصاص یافت که در مدت دو ماه گذشته 1.5 هزار میلیارد تومان از این منابع به استان پرداخت شده است.

خرّم با اشاره به تشکیل شورای سرمایه گذاری در استان، افزود: سرمایه گذاری برای ۹۰۳ طرح با بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار و ضریب اشتغال زایی ۳۰ هزار نفر در استان از طریق این شورا جذب شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راهبردهای اساسی، تمرکز و تکمیل پروژه‌های آبرسانی استان است، گفت: آب ‌یکی از اصیلی‌ترین چالش‌ها در جهان و کشور است، مدیران استان تمرکز ویژه‌ای برای وضعیت آینده استان در حوزه های آب شرب، کشاورزی و صنعتی دارند و در هر سه حوزه اقدامات اساسی در استان انجام گرفته است که برخی از این طرح‌ها تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به  دستور ویژه ریاست جمهوری برای تشکیل شرکت مس آذربایجان و توسعه صنایع پایین دستی این صنعت، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان در این زمینه، با افزایش سه برابری تولید کنسانتره این معدن به ۹۰۰ هزار تن و برنامه ریزی برای اکتشاف و بهره برداری سه معدن دیگر مس در آذربایجان شرقی، امیدواریم مس استان بتواند به جایگاه اصلی خود برسد.

وی برنامه ریزی برای توسعه منطقه ویژه سهلان به عنوان بندر خشک شمال‌غرب، توسعه فعالیت های منطقه آزاد ارس، تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان و تدوین چشم انداز پنج ساله برای کسب رتبه دوم کشوری در این حوزه، تبدیل استان به هاب تولید ماشین آلات کشور، توافق با مجموعه های بزرگ اقتصادی کشور برای اجرای پروژه های مهم استان بر اساس سند آمایش، برگزاری ۲۰ جلسه کارشناسی با وزرا و سفرای کشور های همسایه با هدف تبدیل تبریز به قطب ارتباطی کشور در منطقه شمال‌غرب با کشورهای همسایه را بخش دیگری از اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود برشمرد.

خرّم همچنین با اشاره به اهتمام ویژه دولت در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: در حوزه ی آبریز دریاچه ارومیه سه  استان آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و کردستان به صورت مستقیم  مداخله دارند و چند طرح اساسی در این رابطه در حال اجراست.

وی ادامه داد: یکی از طرح ها انتقال آب رودخانه زاب و سد کانی سیب بود که ۲۷ کیلومتر تونل زده شد تا از آن طریق آب منتقل شود ولی متاسفانه این بخش در سال گذشته به دلیل مشکل فنی حدود یک کیلومتر دچار مشکل شده است و آبگیری و رها کردن آب از این طریق با مشکل مواجه شده که تا پایان سال جاری آبگیری از این تونل به پایان خواهد رسید.

استاندار آذربایجان شرقی گفت:  رها سازی آب سدهای استان از دیگر طرح های احیای دریاچه است که در این رابطه آذربایجان شرقی سهم خود را به خوبی ادا کرده است ، همچنین رهاسازی پساب ها از طریق تصیه خانه ها  از دیگر موضوعاتی است که پیگیری می شود.

وی ادامه داد: بهداشت و الگوی کشت مناسب در اطراف دریاچه ارومیه بسیار مهم است که متاسفانه 15 هزار چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که از این تعداد 7 هزار چاه بسته شده و یا کنتور نصب شده است.

خرّم بیان کرد: در جلسه ای که با معاون رییس جمهور در راستای برنامه های احیای دریاچه ارومیه داشتیم چند اقدام اساسی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام مورد توجه قرار گرفت که از جمله این طرح ها مقرر شد مدول دوم تصفیه خانه تبریز، تصفیه خانه آذرشهر، بناب، ملکان و عجب شیر راه اندازی شوند.

وی همچنین در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در استان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در این حوزه آذربایجان شرقی به استان بدون معتاد متجاهر تبدیل شده و جز سه استان اول کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با انتقال آب ارس به تبریز نیز، اظهار کرد: این ابر پروژه که در سال های گذشته به بن بست رسیده بود  با انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم عملیات اجرایی پروژه آغاز شده و تا سه سال آینده این آب به تبریز منتقل می شود.

وی در خصوص به نتیجه رسیدن برجام، تاکید کرد: سیاست دولت سیزدهم عدم وابستگی سرنوشت اقتصاد کشور به برجام است، اگر توافق اتفاق افتاد جزو استان های هستیم که با کشورهای بسیاری توافقات زیادی انجام دادیم، همچنین اگر تحریم برداشته یا برنداشته شود برنامه های ما آماده و در حال اجراست.

خرّم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمایت از تولید و بخش خصوصی، اضافه کرد: در آذربایجان شرقی ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد به چرخه ی تولید برگشته و ۲۲ هزار و ۳۵۶ نفر در طول سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی اشتغال داشته که منجر به کاهش ۳ دهم درصدی نرخ بیکاری استان شده است و همچنین برخی از شهرک های صنعتی اعلام می کنند که به نیروی کار نیاز داریم یعنی از لحاظ تامین نیروی کار دچار کمبود هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی هفته دولت استاندار آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی دریاچه ارومیه دولت سیزدهم چشم انداز پروژه ها ی دولت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد

ایسنا/کردستان معاون و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد موفقیت اقتصادی را موجب می شود، گفت: تجربه ثابت کرده است که فاصله گرفتن از دولتی بودن امور اقتصادی همیشه منفعت های زیادی برای جامعه داشته است.

مهرداد عظیمی امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت هفته کارگر در مجتمع فجر سنندج، با اشاره به اینکه کردستان، برگ های زرین تاریخ کشور را به خود اختصاص داده و نقش مهم مردمان این دیار در پایداری انقلاب بی بدیل است، اظهار کرد: نیروی انسانی درخشان مهمترین ظرفیت استان کردستان علاوه بر ظرفیت‌های خدادادی است.

وی معرفی درست و به جای ظرفیت های انسانی استان را رسالت مهم رسانه های استان ذکر کرد و افزود: ظرفیت های برجسته کردستان و آیین های سنتی این دیار در این برهه زمانی به همت دولت به بالاترین جایگاه خود رسیده و به همگان معرفی شده است.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تبریک هفته کارگر، عنوان کرد: کارگران مجاهدان عرصه اقتصادی هستند و در شرایطی که دشمنان در صدد تنگ کردن عرصه اقتصادی به مردم هستند، رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر پایه اقتصادی انتخاب کرده و مشارکت مردم را مبنای تحقق آن قرارداده است.

وی، با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد موفقیت اقتصادی را موجب می شود، ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که فاصله گرفتن از دولتی بودن امور اقتصادی همیشه منفعت‌های زیادی برای جامعه داشته است.

عظیمی، توجه به کارگران به ویژه کارگران ساختمانی اعلام کرد که دولت مکلف شد که بخشی از اعتبارات عمرانی سالانه دستگاه های اجرایی تحت عنوان تملک دارایی را صرف آموزش مهارت کارگران کنند و این امر از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی

معاون وزیر کار تصریح کرد: یکی از راهبردهای جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

عظیمی، کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری را جز افتخارات دولت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: توانمندسازی دهک‌های ضعیف جامعه نیز از دیگر اقدامات و توفیقات دولت و این وزارتخانه بوده که این روند به خوبی جلو می‌رود و در وزارتخانه در قالب یک قرارگاه در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی‌های مختلف در قالب این قرارگاه شاهد تحقق منویات رهبری و پاسخگویی به مطالبات مردم عزیز ایران باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی