Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تسای اینگ ون» رئیس تایوان، در ملاقات با فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا، خواستار اتحاد دو کشور دموکراتیک شد.

به گزارش رویترز، تسای این اظهارات را در دیدار با «اریک هولکامب» فرماندار ایندیانا، در دفترش در تایپه بیان کرد و افزود: «تایوان و آمریکا متحدان کلیدی امنیتی و اقتصادی در منطقه هند و اقیانوس آرام هستند و متحدان دموکراتیک باید در کنار هم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به تازگی سفر «نانسی پلوسی» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا، و دو هفته پس از آن سفر یک هیئت آمریکایی به تایوان، باعث افزایش تنش میان آمریکا و تایوان با چین شد.

چین تایوان را جزیی از قلمرو خود می‌داند و استقلال‌طلبی تایوان و حمایت‌های آمریکا در این راه باعث شد تا تنش‌های میان سه طرف چندین سال بارز شود.

همچنین از زمان سفر نانسی پلوسی به تایوان، پکن تعداد مانور‌های نظامی در نزدیکی جزیره را افزایش داده است و مقامات تایوان چنین اقداماتی را محکوم کرده‌اند.

در همین راستا، اداره ایمنی دریایی چین (MSA) هم به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش‌های نظامی جدیدی را در دریای شرقی چین در نزدیکی استان ژجیانگ برگزار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنگه تایوان نانسی پلوسی تنش تایوان و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!

افزایش فزاینده آمار خودکشی در میان جوانان در سال‌های اخیر، زنگ خطری را در میان کشورهای مختلف به صدا در آورده است. این آمار در سال گذشته در آمریکا به ۵۰ هزار مورد خودکشی رسید که تعداد زیادی از این قربانیان، جوانان بودند، همچنین شماره تلفن ۹۸۸ (خط تلفن آمریکا برای کمک به پیشگیری از خودکشی) که بیش از ۲۰۰ مرکز در آمریکا دارد که در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ هزار تماس در ماه بود.

دریافت 24 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان
 

دیگر خبرها

  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • ببینید | استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ اسرائیل آماده جنگ می‌شود؟
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند