Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر فدراسیون دوومیدانی به دوپینگ رکورددار پرتاب وزنه ایران واکنش نشان داد.

به  گزارش ایران اکونومیست، به تازگی دوپینگ شاهین مهردلان رکوردار پرتاب وزنه ایران قطعی شد که این ورزشکار به دلیل استفاده از ماده ممنوعه اُکساندرولون به مدت ۷ سال از تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ تا ۱۴۰۸/۰۴/۲۰محروم شد.

علی رضایی در مورد مثبت شدن تست دوپینگ مهردلان به ایران اکونومیست گفت: هنوز از طرف ستاد دوپینگ جهانی و ایران چیزی مکتوب به ما ارسال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به اینکه چه نظارتی بر ورزشکار شده که دوپینگ نکند، گفت: این سوال را باید از دکتر اردیبهشت بپرسید که رئیس کمیته پزشکی فدراسیون و دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی است. همین که تست دوپینگ این ورزشکار مثبت شده به معنی نظارت فدراسیون دوومیدانی است. تست این ورزشکار در آزمون آمادگی جسمانی برای بازی‌های آسیایی مثبت شد.  

او در این مورد افزود: نظارت ما دقیق بوده است و سال گذشته ۱۰ تست از این ورزشکار گرفتیم که ۹ تست منفی و یک تست مثبت شد. ورزشکاران تاپ ما در مواد مختلف همیشه زیر نظر هستند و هر زمان فدراسیون پزشکی ورزشی بخواهد از آنها تست می‌گیرد. اگر نظارت نداشتیم از این ورزشکار تست نمی‌گرفتیم و تستش در بازی‌های کشورهای اسلامی مثبت می‌شد که این‌گونه آبروی کشور می‌رفت.  

رضایی در واکنش به این انتقاد که فدراسیون اردوی متمرکز برای ورزشکاران برگزار نمی‌کند تا آنها را تحت نظارت قرار دهد، گفت: ما دقیقا همین کار را انجام دادیم و برای ورزشکاران پرتابی در مشهد اردو برگزار کردیم اما دیگر روی خواب و خوراک ورزشکار نظارت نداریم و نمی‌توانیم او را داخل شیشه بکنیم. نهایت نظارت را داشتیم و برای اردو سرپرست و مربی تعیین کردیم اما متاسفانه گاهی چنین اتفاقاتی می‌افتد.  

او افزود: سال گذشته بالای ۷۰ تست دوپینگ گرفتیم که شاید بالاترین آمار بین فدراسیون‌ها باشد. از تمام ورزشکارانی که رکورد ملی و باشگاهی زدند و برای مسابقات مختلف انتخاب شدند، تست گرفتیم. به قدری این مسائل را سخت گرفتیم که شان و جایگاه فدراسیون دوو میدانی حفظ شود. فدراسیون دوومیدانی با توجه به اقداماتی که به صورت اطلاع رسانی، کلاس‌های آموزشی و تست‌های عملی در زمینه دوپینگ داشته از طرف ستاد مبارزه با دوپینگ جهانی جزء فدراسیون های کم خطر انتخاب شده است. ‌ 

رضایی در پاسخ به این سوال که رکوردهایی که مهردلان در سال گذشته ثبت کرده مورد تایید است، بیان کرد: تمام رکوردهایی که زده با تست منفی دوپینگ بوده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.  

او در مورد مربی این ورزشکار که پیش از این به دلیل دوپینگ محروم شده بود و شاگرد دوپینگی داشته، گفت: قطعا به این موضوع رسیدگی می‌کنیم. او دو سال محروم بود و تا الان هم هیچ ورزشکاری اذعان نکرده که این مربی به من دارو یا مکملی داده است اما در این مورد هم ۱۰۰ درصد در هفته‌های آینده با ستاد دوپینگ و فدراسیون پزشکی ورزشی جلسه برگزار می‌کنیم و قطعا به این وضعیت این مربی و سایر مربیانی که مشکلی داشته باشند، رسیدگی می‌شود و برخورد خواهد شد.  

رضایی ادامه داد: شک نکنید اگر مربی مقصر باشد برایش محرومیت در نظر گرفته می شود. ما سفت و سخت پای این قضیه ایستاده‌ایم و حتی قبلا به مربیان در این مورد گفته‌ایم که اگر دوپینگ ورزشکارشان ثابت شود، قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دوومیدانی ، فدراسیون دوومیدانی ، شاهین مهردلان ، دوپینگ ، علی رضایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دوومیدانی فدراسیون دوومیدانی شاهین مهردلان دوپینگ علی رضایی فدراسیون دوومیدانی دبیر فدراسیون مثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشپز‌های فرانسوی در خدمت ورزشکاران المپیک!

آشپز‌های فرانسوی در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۵۰۰ دستور غذایی ویژه برای بیش از ۱۵ هزار ورزشکار از ۲۰۰ کشور مستقر در دهکده المپیک آماده کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، شرکت خدمات غذایی و آشپزخانه‌ای «سودکسو لایو» فرانسه که به عنوان ناظر پخت و پز غذا برای ورزشکاران دهکده المپیک و ۱۴ ورزشگاه میزبان بازی‌های تابستانی انتخاب شده است، در مجموع ۵۰۰ دستور غذایی ویژه برای ورزشکاران تهیه کرده است.

انتظار می‌رود که در جریان بازی‌ها روزانه حدود ۴۰ هزار پرس غذا برای بیش از ۱۵ هزار ورزشکار سرو شود. همچنین گردشگران نیز می‌توانند از برخی از «اسنک»‌های ویژه که در ورزشگاه‌ها توزیع می‌شود، لذت ببرند.

این غذا‌ها قرار است در رستورانی که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ ورزشکار را در دهکده بازی‌ها در دل خود جای خواهد داد، سرو شود؛ رستورانی که احتمالا «بزرگ‌ترین رستوران جهان» لقب بگیرد.

آماندین شانیو، سرآشپز برجسته فرانسوی که اخیرا از یکی از دستور‌های غذایی مخصوص خودش برپایه «کروسان» (نان صبحانه فرانسوی) رونمایی کرده است، گفت: در طول بازی‌ها، هر روز یکی از آشپز‌های مطرح شامل برخی از آشپز‌های ستاره‌دار در کتاب مشهور راهنمای رستوران و هتل «میشلن»، در حضور ورزشکاران در دهکده المپیک آشپزی خواهد کرد. در نتیجه ورزشکاران می‌توانند درباره سفره و البته فرهنگ فرانسوی اطلاعات ملموسی به دست آورند.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. قرار است این بازی‌ها ۲۶ جولای در مراسمی پر زرق و برق، روی رود سِن با رژه ورزشکاران سوار بر قایق و در حضور هزاران تماشاگر حاضر در حاشیه رود به طور رسمی افتتاح شود.

دیگر خبرها

  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • درخشش ورزشکار مراغه‌ای در مسابقات شنای آزاد 
  • آشپز‌های فرانسوی در خدمت ورزشکاران المپیک!
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا