Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@04:46:25 GMT

طرح مانا در محلات استان در حال اجرا است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۸۴۵۶

خبرگزاری آریا- دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران ، گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون 1600 نوجوان در گروه های مختلف جهت شرکت در طرح مانا ثبت نام و آموزش های لازم را فرا گرفتند.        
به گزارش خبرنگارآریادرساری؛ دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است ، گفت: بهزیستی با اجرای طرح های بینایی و شنوایی سنجی، اجتماع محور، مانا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در صدد کاهش معلولیت ها و آسیب های اجتماعی در جامعه می باشد.
وی به اجرای طرح مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ) اشاره کرد و افزود: ارتقای توانمندی های نوجوانان و افزایش مهارت های کارگروهی و مشارکتی ، افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی نوجوانان و ایجاد ساز وکار تشویقی و توسعه شبکه روابط مشارکتی نوجوانان در محله برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اهداف اصلی این طرح است.    
مدیرکل بهزیستی مازندران به تاثیر گروه همسالان بر یکدیگر در نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح علاوه بر فراهم کردن زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان، سبب توانمندسازی و ایجاد ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه های کوچک همیاری به منظور اجرا در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود.          
دکتر بریمانی گروه هدف این برنامه را دختران و پسران 15 تا 18سال دانست و افزود : این برنامه در 11 جلسه آموزشی به صورت رایگان و ویژه اوقات فراغت تابستان تهیه و تدوین شده است و نوجوانان دختر و پسر گروه سنی 15 تا 18 سال می توانند در این برنامه شرکت نمایند.      
وی با بیان اینکه این برنامه برای پنجمین سال متوالی در استان با حضور 120 تسهیلگر دوره دیده در شهرستان های استان اجرا می گردد، افزود: از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون 1600 نوجوان در گروه های مختلف جهت شرکت در این برنامه ثبت نام و آموزش های لازم را فرا گرفتند.         
مدیرکل بهزیستی مازندران به فعالیت 87 گروه در محلات مختلف استان با هدف ارتقای توانمندی‌های نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت جویی و جمع گرایی به عنوان عنصری از سرمایه اجتماعی علاوه بر سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان ، سبب ایمنی و مقاومت آنان در برابر آسیب های اجتماعی می شود بنابراین با تقویت عوامل محافظ مانند مشارکت اجتماعی و اعتماد جمعی می توان زمینه را برای مقاومت در برابر آسیب‌ها و خطرات آن فراهم کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح مانا در محلات استان در حال اجرا مدیرکل بهزیستی مازندران آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند

دیگر خبرها

  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین