Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی آقا زیارتی اظهار کرد: ارتقای کیفیت و نظارت مستمر بر هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی تضمینی برای توسعه گردشگری روستاها و مناطق گردشگری استان مرکزی و شهرستان‌ها است.

وی افزود: با واحدهای اقامتی غیرمجاز با شدت برخورد خواهد شد زیرا عدم آگاهی از برخی دستورالعمل‌ها از سوی این واحدها موجب بروز ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اراک عنوان کرد: بازدیدها با حضور نماینده فرمانداری شهرستان اراک و نماینده پلیس اماکن شهرستان انجام می‌شود بنابراین باید دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری همکاری لازم را داشته باشند تا در ایام پیک سفر حضور گردشگران در این استان با امنیت بیشتری انجام شود.

آقا زیارتی ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم گردی دارای مجوز این شهرستان درجه‌بندی شده و کاملاً استاندارد و تابع نرخ‌های تعیین شده و مقررات میراث‌فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این واحدهای اقامتی در روستاها و مناطق گردشگری راه‌اندازی شده است، گفت: در این بازدیدها با یک اقامتگاه غیر مجاز در هزاوه که تحت عنوان خانه مسافر فعالیت داشتند برخورد شد و از ادامه فعالیت آن نیز جلوگیری شد.

کد خبر 5568644

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی استان مرکزی بوم گردی گردشگری بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه آزادگان جنگ تحمیلی آمار کرونا اربعین 1401 اردبیل شیوع کرونا بیرجند دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه