Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه وزش باد در کازرون باعث شد که ذرات خاک در هوا معلق و موجب کاهش دید رانندگان در جاده ورودی کازرون شد.

خشکی تالاب بین المللی پریشان از مهمترین علل فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و غبار و ریزگردهاست. ذرات معلق حاصل از بستر خشک این تالاب پس از برخاستن مسافت کمی را طی می‌کنند که به مناطق مسکونی و روستاهای اطراف برسند اما شدت خطر آنها به این دلیل بیشتر است که از میان شهر کازرون با تراکم جمعیت بالا عبور می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تالاب بین المللی پریشان از کانون‌های دارای پتانسیل ریزگردها و تشدید کننده آلودگی هواست که با استمرار خشکی سفره‌های زیرزمینی، چرا بی رویه دام و… احتمال فعال شدن آن شدت گرفته است.

علی‌رغم اینکه در چندمدت اخیر هشدارهایی از سوی پایگاه پژوهش و اطلاع رسانی تالاب بین المللی پریشان در خصوص خطرات و تهدیدهای خشکی تالاب داده شده بود، وزش باد نسبتاً تندی ریزگرد و خاک بستر تالاب پریشان در هوا معلق کرد که آلودگی هوا و کاهش دید را به همراه داشتند.

بلند شدن این ریزگردها که حاوی گوگرد و مواد سمی است باعث آلوده شدن و از بین رفتن محصولات کشاورزی، بیمار شدن مردم منطقه و افزایش مصرف آب برای از بین بردن این گرد و غبار در صنعت کشاورزی و مصرف خانگی خواهد شد.

با توجه به خشکی دریاچه بختگان و پریشان فاجعه بزرگی سلامت استان فارس را تهدید می‌کند.

کد خبر 5569353

منبع: مهر

کلیدواژه: کازرون دریاچه پریشان ریزگرد گرد و غبار بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه آزادگان جنگ تحمیلی آمار کرونا اربعین 1401 اردبیل شیوع کرونا بیرجند دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم) نمایی از طولانی‌ترین پل تاریخی ایران (فیلم) کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

دیگر خبرها

  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان