Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به شناسایی بیمار التور در ایلام گفت: شیوع این بیماری برای این استان یک خطر بالقوه است و مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. - اخبار استانها -

علی نیکونهاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، از شناسایی فرد مبتلا به بیماری التور در ایلام خبر داد و ضمن هشدار به شهروندان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهار داشت: التور یک بیماری حاد اسهالی است که عامل آن میکروب وبا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان تبعات این بیماری گفت: علائم بیماری ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده باریک افراد آلوده ترشح می‌شود. بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش می‌شود و آب و غذا را آلوده می‌کند.

نیکو نهاد به علائم این بیماری اشاره و بیان کرد: اولین شکایت بیمار احساس پری و غرغر شکم است، به دنبال آن اسهال آبکی شدید، با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش بدون دل درد، دل پیچه و تب، همچنین استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان و فقدان خون در مدفوع است.

شیوع بیماری اکتیما در حیات وحش طالقان صحت ندارد/ با طاعون ‌کوچک مواجه‌ایمروند ابتلا به بیماری سالک در استان خراسان رضوی کاهشی استرصد و مراقبت‌های مرزی برای مقابله با بیماری آبله میمونی انجام می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به علت ابتلای فرد شناسایی شده به بیماری التور در ایلام گفت: فرد مورد نظر مسافر بوده که در مرز مهران شناسایی و تحت درمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ مورد ابتلا به التور در این استان شناسایی نشده اظهار کرد: از سال 1396 تاکنون تنها یک مورد ابتلا به این بیماری در استان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به شهروندان ایلامی توصیه کرد:  از نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم، خوردن غذاهای سرد و بین راهی پرهیز و با  شستن مناسب دست‌ها پس از استفاده از سرویس بهداشتی اقدام  که این موارد بهترین راههای مصون ماندن از این بیماری است.

انتهای پیام/180/ح

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به ساکنان ایلام

در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای ایلام آمده است: با توجه به پیش‌بینی‌های موسسه تحقیقات آب کشور، هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و بررسی‌های دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای ایلام مبنی بر فعالیت توده بارشی از عصر روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ لغایت روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به دلیل سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و امکان سرریز سد‌های ایلام و دویرج دهلران، از کلیه هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم به جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارت از نزدیک شدن، استقرار و اسکان در پایین دست سدها، حریم و بستر روخانه‌ها و دهانه پل‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام نسبت به وقوع سیل در این استان هشدار داد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • بازگشت پدر به خانه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار