Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@17:12:26 GMT

مشکلات پروانه ساخت در شهرک اندیشه قزوین برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۸۷۳۷

مشکلات پروانه ساخت در شهرک اندیشه قزوین برطرف می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه جسارت‌ها و شجاعت‌های مدیران گره مشکلات اندیشه را گشود گفت:برای صدور پروانه و جواز ساخت در شهرک اندیشه باید شهرداری قزوین نقشه تفکیکی این شهرک را آماده کند. - اخبار استانها -

مهدی رجحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه برای صدور پروانه ساخت در شهرک اندیشه یک مرحله دیگر وجود دارد، اظهار داشت: برای صدور پروانه و جواز ساخت در شهرک اندیشه باید شهرداری قزوین نقشه تفکیکی این شهرک را آماده کند و این نقشه در کمیسیون ماده 5 و بعد هم در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: البته این دیگر گره نیست و مسیر اداری است. اگر نقشه تفکیکی ابلاغ شود، شهرداری می‌تواند پروانه بدهد. از 2 ماه قبل هم به شهرداری گفتیم که نقشه تفکیکی را آماده کند. به رئیس شورا هم یادآوری کردیم که سریع‌تر نقشه را بیاورند تا مردم سریع‌تر ساخت‌وساز را شروع کنند.

رجحانی ادامه داد: اگر این نقشه آماده شود، 2 تا 3 روز در استان کار داریم و نهایت یک هفته تا 10 روز در تهران باید نقشه تفکیکی مصوب کمیسیون ماده پنج به تأیید شورای عالی شهرسازی و معماری برسد.

وی یادآور شد: کل محدوده شهرک اندیشه باید دوباره قطعه‌بندی و قطعات مشخص شود. البته پیشتر قطعه‌بندی داشته، اما چون 15 هکتار اضافه می‌شود، تغییراتی در این شهرک اندیشه اتفاق می‌افتد. ضمن اینکه مشکلاتی داشته است برای نمونه آنجا رودخانه‌ای بوده و بحثی بود که نباید قطعات شهرک در رودخانه بیفتد. البته سند مالکیت مردم تغییر نمی‌کند.

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه با بیان اینکه جسارت‌ها و شجاعت‌های مدیران گره مشکلات اندیشه را گشود، گفت: اگر جسارت‌ها و شجاعت‌ها شناخته شود، مدیران ما جرئت پیدا می‌کنند که پا به میدان بگذارند و برای حل مسئله مردم ریسک کنند. به هر حال اندیشه یک مسئله جدی بود و 17 پرونده گوناگون حقوقی داشت.

رجحانی افزود: حل مشکلات شهرک اندیشه کار ساده‌ای نبوده و بالاخره باید تعدادی مدیر پای کار می‌آمدند و اعتقاد حل مشکل این شهرک حتماً حاصل یک کار تیمی است اما بعضی نهادها از جمله راه و شهرسازی سهم بیشتری داشتند که ریسک کردند و پای آن ایستادند.

چرا حل مشکلات شهرک اندیشه قزوین زمانبر شد؟وزیر کشور برای حل مشکل شهرک اندیشه قزوین دستور ویژه صادر کردرفع مشکلات شهرک اندیشه قزوین منوط به رأی مثبت شورای عالی معماری و شهرسازی شد

وی ادامه داد: امروز برای اینکه رشد جهشی کنیم، تحول اتفاق بیفتد و مسائل سنوات گذشته را حل کنیم، با روزمرگی کارهایمان پیش برود و باید رویکرد متفاوتی حاکم شود. در این رویکرد متفاوت باید به نوآوری و نگاه‌های جدید اهمیت بدهیم و راه‌های نرفته باید طی کنیم و اجرای این رویکرد کار هر کسی نیست.

رجحانی یادآور شد: برای رشد و گره‌گشایی از مشکلات و چابک‌سازی دولتی نیاز به بازآفرینی دولت داریم که در بیانیه گام دوم انقلاب تحت عنوان خودسازی مطرح شده است. یعنی دولت باید خودش را اصلاح کند، تغییراتی در خود به وجود آورد و مدل‌های جدیدی را حاکم کند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین ساخت در شهرک اندیشه شهرک اندیشه قزوین نقشه تفکیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان فیروزکوه با حضور در شهرک صنعتی قدیم این شهرستان، مسائل و مشکلات تولیدکنندگان مستقر در این شهرک را بررسی کردند.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود