Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که هیچ معیاری در مورد اینکه خودرو‌های خودران چقدر باید ایمن باشند، وجود ندارد. این گزارش از مرکز اخلاق و نوآوری داده ها، هشدار می‌دهد که ممکن است ایمنی خودرو‌های خودران نسبت به خودرو‌های معمولی کافی نباشد.

در حال حاضر هیچ خودروی خودرانی در جاده‌های انگلیس مجاز به فعالیت نیست، اما دولت اکنون اعلام کرده است که اولین خودرو‌های این چنینی می‌توانند تا سال ۲۰۲۵ به جاده‌های این کشور وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت حمل و نقل این کشور گفت که برخی خودرو‌ها و کامیون‌ها با قابلیت خودران حتی ممکن است در سال آینده در بزرگراه‌ها تردد کنند.

برنامه‌های دولت انگلیس تصمیماتی مبنی بر ایمنی برای وسایل نقلیه و اینکه آن‌ها باید به اندازه یک راننده انسانی ایمن باشند را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید

وزارت صمت در زمینه همکاری با پارک علم و فناوری ضعیف است

این سازمان می‌گوید این برنامه‌ها استاندارد‌هایی که برای اجازه رانندگی به خودرو‌های خودران در جاده‌ها نیاز است را اعلام می‌کنند و در صورت عدم رعایت آن‌ها ممکن است تولیدکنندگان با تحریم‌هایی مواجه شوند.

اما مرکز اخلاق و نوآوری داده‌ها که یک نهاد متخصص دولتی در انگلیس است و بر روی نوآوری قابل اعتماد با استفاده از داده‌ها و هوش مصنوعی متمرکز است، می‌گوید برای پاسخ به این سوال که وسایل نقلیه خودران تا چه حد باید ایمن باشند، نمی‌توان پاسخ درستی داد.

این گزارش نشان می‌دهد که مردم نسبت به تصادف‌هایی که خودرو‌های بدون راننده در آن‌ها دخیل هستند، نسبت به تصادفاتی که ناشی از خطای انسانی است حساسیت بیشتری دارند؛ حتی اگر به‌طور متوسط، خودرو‌های بدون راننده از رانندگان انسانی ایمن‌تر باشند.

به همین دلیل اگر عموم مردم انتظار دارند که خودرو‌های خودران به اندازه قطار یا هواپیما ایمن باشند، به افزایش ۱۰۰ برابری میانگین ایمنی نسبت به خودرو‌ها به همراه راننده نیاز دارد.

مرکز اخلاق و نوآوری داده‌ها می‌گوید که در نظر گرفتن نحوه توزیع ریسک بین گروه‌های مختلف مهم است. حتی اگر بهبود‌هایی در ایمنی کلی وجود داشته باشد، برخی از گروه‌ها ممکن است پیشرفت‌های ایمنی قابل توجهی را ببینند در حالی که گروه دیگر هیچ پیشرفتی را شاهد نباشند و یا حتی با خطرات جدیدی روبرو شوند.

این گزارش همچنین توصیه می‌کند که با گسترش فناوری خودرو‌های خودران، سایر خطرات نیز به بررسی دقیق نیاز دارند. این موضوع هشدار می‌دهد که برخی از گروه‌ها، مانند کاربران ویلچر، ممکن است در داده‌های مورد استفاده برای آموزش الگوریتم‌های نرم‌افزاری که خودرو‌ها را کنترل می‌کنند، تعریف نشده باشند.

این گزارش همچنین می‌گوید که خودرو‌های خودران باید به وضوح قابل شناسایی باشند تا دیگر رانندگان بدانند با چه عواملی در جاده در حال حرکت هستند. یک نظرسنجی آکادمیک که توسط مرکز اخلاق و نوآوری داده‌ها انجام شده نشان می‌دهد که ۸۶ درصد از مردم انگلیس با این موضوع موافق هستند. این فناوری ممکن است منجر به فشار برای تغییر جاده‌ها و قوانین جاده‌ای شود تا برای خودرو‌های خودران مناسب سازی شوند. انتظار می‌رود این قوانین سازندگان خودرو را مسئول اقدامات خودرو در حالت رانندگی خودران معرفی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتومبیل خودران خودروی بدون راننده خودرو های خودران خودرو ها ایمن باشند جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده

دریافت 38 MB

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا مرادی بانوی ایثارگر روستای نورآباد از توابع شهرستان مهر با فداکاری در صحنه واژگونی خودرو جان راننده جوان را نجات داد.

پنج شنبه شب گذشته حوالی ساعت ۲۰ زهرا مرادی با پراید سواری خود از روستای نورآباد مهر، به همراه خانواده خود راهی منزل پدری خود در شهر خوزی بودند که به محض واژگونی خودرو ۴۰۵ سبقت گرفته از آنها با صحنه دلخراش آسیب و واژگونی خودروی مواجه می‌شوند که زهرا به کمک خانواده خود جان راننده خودرو آسیب دیده را نجات می‌دهند

در این گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر به صورت میدانی در منزل این خانواده فداکار حاضر شده و با آنها گفتگو می‌کند، آنها می‌گویند پس از بیرون آوردن راننده جوان از خودروی سانحه دیده ۴۰۵ و حمل وی به بالای جاده، خودرو دچار آتش سوزی کامل می‌شود.

کد خبر 6096091

دیگر خبرها

  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • ببینید | کامیون بستنی بدون راننده!
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی
  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده
  • شوفرهایی که خواننده شدند + فیلم
  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست