Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان حسین مدرس خیابانی در نشست مدیریت بحران اظهارداشت: عمده موضوع ما در حوزه مدیریت بحران استان مساله خشکسالی و بادهای ۱۲۰ روزه و بارش‌های نقطه‌ای در جنوب استان است.

وی افزود: در سیل اخیر ناشی از فعالیت سامانه مونسون تعدادی از واحدهای مسکونی آسیب دیدند که ۲ هزار و ۳۰۰ واحد نیاز به احداث و ۵۵۰ واحد نیاز به تعمیرات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با تدابیر انجام شده در زمان بحران سیل هیچ دغدغه‌ای مبنی بر کمبود آرد و نان وجود نداشت و در کمترین زمان ممکن برق روستاها وصل شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سیل اخیر اطلاع رسانی و هشدار به موقع توسط مسوولان و رسانه‌ها موجب شد تا مردم مراقبت کرده و به هشدارها عمل کنند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه در مدیریت بحران هیچ عاملی مهمتر از اطلاع رسانی نیست، خاطرنشان کرد: همیاری مردم در سیل اخیر ناشی از اطلاع رسانی درست مدیریت بحران خود مردم و جدی گرفتن هشدارها را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: تمام امکانات سیستان و بلوچستان از جمله نیروهای امدادی و خدمات رسان برای جلوگیری از خسارات احتمالی بسیج شده و با وجود پهنه وسیع استان به بهترین شکل ممکن انجام گرفت‌.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۲۲ شهرستان استان تحت تاثیر سیل قرار گرفت که فرمانداری ها و دستگاه های ذیربط به صورت ویژه پای کار آمدند و توانستند به خوبی بحران را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: در مدیریت بحران یکی از عوامل مهم پوشش ارتباطی است تا بتوانیم امداد رسانی را در شرایطی که امکان دارد دچار آسیب شده باشد به نحو مطلوب انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان خسارات سیل سیستان و بلوچستان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر در استان علاوه بر شهرستان زیرکوه بارندگی‌های شدیدی را در دیگر شهرستان‌های استان از جمله نهبندان شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه روستاهای زیادی در سطح استان درگیر خسارت ناشی از این بارندگی‌ها شدند، اضافه کرد: بارش‌ها و سیل ناشی از آن به تمام بخش‌های زیرساختی در استان خسارت وارد ساخته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بیشترین خسارات به بخش ایل راه‌ها و راه‌های روستایی، ابنیه ها و آب نماها بوده است.

آخوندی با اشاره به اینکه خسارت به زیرساخت‌های آب، برق و حتی به زیرساخت‌های مخابرات نیز وجود داشته است، یادآور شد: همچنین یکی دیگر از بخش‌هایی که بیشترین خسارت را داشته بخش کشاورزی شامل کانال‌های کشاورزی، باغات و قنوات بوده است.

وی از ارائه گزارش اولیه این خسارات به سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: جمع بندی اولیه از خسارت‌های ناشی از سیل در استان صورت گرفته و به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: از هم اکنون برآورد خسارات ناشی از سیل در نقاط مختلف استان توسط دستگاه‌های مربوطه و با هماهنگی فرمانداری‌های سطح استان در حال انجام بوده که جمع بندی آن به مدیریت بحران استان ارسال تا پیگیری برای جذب اعتبارات و جبران خسارات ناشی از سیل انجام شود.

آخوندی اضافه کرد: خسارت در بخش‌های خانگی نیز علی رغم اینکه گسترده نبوده وجود داشته که اقدامات لازم توسط دستگاه‌های خدمات رسان برای اسکان سیل زده‌ها و همچنین توزیع بسته‌های غذایی و لوازم مورد نیاز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکیپ‌هایی برای ارزیابی مناطق سیل زده در حال فعالیت هستند، بیان داشت: هر چند حدود دو هفته برای برآورد خسارت زمان وجود دارد اما اقدامات لازم از هم اکنون آغاز شده تا زودتر به نتیجه برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه از زمان بارندگی‌ها عملیات بازگشایی راه‌ها و بعد از آن بازسازی آنها در مناطقی مشکل وجود دارد شروع شده است، تصریح کرد: امیدواریم با جذب به موقع اعتبارات این اقدامات تسریع یابد.

آخوندی اضافه کرد: با توجه به شرایط مربوط به بارندگی‌ها بیشترین خسارت در زیرکوه و بیشترین بخش آسیب دیده مربوط به راه‌ها و ایل راه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع این بحران تمام مردم و دهیاران و دستگاه‌های مربوطه پای کار بوده‌اند، یادآور شد: دنبال این هستیم که کارهای عمومی، اصلی و اولویت دار را دستگاه‌ها انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از رسانه‌ها خواست تا بازتاب خوبی از حجم خسارات وارده به استان ناشی از بارندگی‌های اخیر داشته باشند تا این انعکاس مناسب بتواند در جذب اعتبارات به استان کمک کننده باشد.

کد خبر 6089565

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان