Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش موسوی تاکامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این ترانسفورماتور با حمایت همه‌جانبه وزارت نیرو در دولت سیزدهم در ایستگاه پست برق شهدای ناریوران بندپی شرقی شهرستان بابل نصب و این ایستگاه با ظرفیت ۳۸۵ مگاولت آمپر با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است.
وی با بیان این که  این ترانسفورماتور ظرفیت تامین برق ۱۰۰هزار مشترک برق خانگی را دارد، خاطر نشان کرد: با نصب این ترانس ۳۸۵ مگاولت آمپری ، دیگر خاموشی در پنج شهرستان بابل، محمودآباد، بابلسر، قائم شهر و آمل نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان این که دولت در یک سال گذشته افزون بر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه صنعت برق در مازندران هزینه کرده است، گفت : با اجرای طرح‌هایی از این دست ، خاموشی‌ها در استان به کمترین میزان ممکن رسید و شهروندان مازندرانی نگرانی‌های سال‌های گذشته در ارتباط با قطعی برق نداشتند.

وی با بیان این که مازندران ثبات انرژی در تولید و مصرف برق قرار دارد ، اضافه کرد : با برنامه‌ریزی شاخصی که دولت در صنعت برق استان در یک سال گذشته انجام داد ، زمینه توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش رفاه شهروندان و ایجاد اشتغال پایدار در استان بیش از پیش فراهم شده است.

موسوی تاکامی تصریح کرد : بازتوانی نیروگاه برق نکا با ظرفیت ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات از دستاوردهای مثبت دولت در استان است و با راه اندازی تصفیه خانه در این نیروگاه و ورود ۶ هزار مترمکعب آب به آن روند تولید برق در استان اکنون شتاب خوبی گرفته است.

وی با بیان این که ۱۳ طرح زیرساختی در صنعت برق مازندران تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است، گفت: با هزینه اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به طور حتم روند کاهش خاموشی ها در دیگر شهرستان های استان هم به حداقل خواهد رسید.

خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در تابستان سال گذشته معضلات زیادی را برای مشترکان خانگی برق در مازندران ایجاد کرده بود. مشترکان خانگی برق مازندران در حالی مشکلات ناشی از خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده و حتی خارج از برنامه را تحمل می‌کردند که به دلیل مستقر نبودن صنایع بزرگ و سهم ناچیز صنایع از مصرف برق در این استان، نسبت به مشترکان خانگی بسیاری از استان‌ها معمولا سهم بیشتری از خاموشی‌ها را تحمل می‌کنند.

مازندران دو شرکت توزیع نیروی برق یکی به مرکزیت ساری مرکز استان و دیگری به مرکزیت شهرستان نوشهر دارد که شرکت برق منطقه ساری حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک و شرکت برق منطقه نوشهر با زیر پوشش داشتن ۹ شهرستان غربی این استان حدود ۶۵۰ هزار مشترک دارد. طبق آمارهای شرکت توزیع برق منطقه‌ای غرب مازندران ۵۱ درصد از حدود ۶۵۰ هزار مشترک برق خانگی در این منطقه را خوش‌نشین‌ها تشکیل می‌دهند که به دلیل حضورشان در ویلاهای شخصی و شهرک‌ها در زمان تعطیلات و پیک مصرف و همچنین بی‌توجهی به مصرف بهینه و صرفه‌جویی در زمان پرباری معمولا نقش زیادی در افزایش مصرف برق غرب مازندران هنگام پیک مصرف دارند.

برچسب‌ها انرژی برق مازندران مصرف بهینه برق دولت دولت مردمی پروندهٔ خبری وعده‌های صادق وعده‌هایی که تحقق یافت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق مازندران مصرف بهینه برق انرژی برق مازندران مصرف بهینه برق دولت دولت مردمی برنامه ریزی هزار مشترک خاموشی ها برق منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان

وحید حسیبی مدیر منابع آب رفسنجان در جلسه حفاظت از منابع آب این شهرستان که به ریاست فرماندار و با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه موتور‌های کشاورزی رفسنجان تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت ماه تعطیل خواهند شد.

 وی افزود: بایستی از منابع آب زیرزمینی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه شود.

حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این خصوص گفت: با توجه به بارش‌های خوب روز‌های گذشته و نیز نظرات علمی کارشناسان پژوهشکده پسته ایران که آبیاری درختان پسته با توجه به مرحله رشدی درختان و احتمال بارندگی در روز‌های آینده و افزایش رطوبت هوا باعث ریزش گل، خوشه و تشدید عارضه لکه پوستی استخوانی (عارضه کشمشو) می‌شود؛ لذا در جلسه کارگروه شهرستانی سازگاری با کم آبی با پیشنهاد خاموشی یک هفته‌ای برای اجرای مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی موافقت شد.

 وی افزود: طبق نظر کارشناسان پژهشکده پسته ایران و مدیریت جهاد کشاورزی توصیه می‌شود در صورت بالا بودن میزان بارش‌ها تا چند روز پس از بارندگی، برای کاهش خسارت به محصول علاوه بر آبیاری نکردن از هرگونه محلول پاشی و سمپاشی تا کاهش رطوبت خوداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال