Web Analytics Made Easy - Statcounter

«لوتهار ماتئوس» اسطوره فوتبال آلمان همانند اکثر کارشناسان این کشور تحت تاثیر توانمندی‌های بسیارِ «جمال موسیالا» قرار گرفته، تا جایی که می‌گوید جوان اول ژرمن‌ها روزی بهترین بازیکن جهان خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، به باور کارشناسان فوتبال آلمان، بی‌هیچ شک و تردیدی برترین استعداد کنونی این کشور اروپایی «جمال موسیالا» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وینگر ۱۹ ساله بایرن مونیخ که توسط «هانس دیتر فلیک»، سرمربی کنونی تیم ملی این کشور و مربی پیشین بایرن مونیخ، کشف شد. بازیکن با تکنیکی که سرگذشت جالبی دارد و در فصل جاری، در همه مسابقات گل زده تا جایی که هفته قبل، بیلد، نشریه معتبر ژرمن‌ها از او به عنوان «جواهری گرانقیمت» نام برد.

بازیکن جویای نام این روزهای باواریایی‌ها در فصل جاری، آنقدر خوب کار کرده و درخشیده که باعث تحسین همگان شده است.

او اکنون نامزد توپ طلای رده جوانان اروپاست. در سال گذشته در همین گزینش سوم شد و اکنون مدعی کسب جایزه بهترین جوان سال است.

تولد در آلمان، رشد در انگلیس

موسیالا در ۲۶ فوریه سال ۲۰۰۳ در اشتوتگارت در خانواده‌ای که پدرش نیجریه‌ای و مادرش آلمانی بود، به دنیا آمد. بعد به همراه والدینش به شهر فولدا رفت و تا ۷ سالگی در آنجا ماند. سپس به خاطر کار پدر، به انگلیس آمد.

او بخش اعظم دوران کودکی را در جزیره سپری کرد. در همان جا به مدرسه رفت. به خاطر علاقه زیادی که به فوتبال داشت، وارد آکادمی باشگاه چلسی شد و این ورزش بسیار محبوب را در آنجا فرا گرفت.

بازیکن بلندقامت به خاطر استعداد زیادی که داشت، در تیم‌های پایه انگلیس (زیر ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۲۱) بازی کرد. البته در همین دوره فرصت دو بازی در تیم زیر ۱۶ ساله‌های آلمان را نیز پیدا کرد.

در ژوییه ۲۰۱۹ که حدود ۱۶ سال سن داشت، چلسی را ترک کرد و به بایرن مونیخ آمد. کمی بعد از ورودش، حتی اولین بازی خود را با پیراهن تیم پر افتخار مقابل تیم دسته سومی پرویسن مونستر انجام داد. مصافی که یارانش ۳ بر ۲ برنده شدند.

یک ماه بعد از آن نیز نخستین بازی در بوندس لیگا را مقابل فرایبورگ تجربه کرد. با آن حضور، جوان‌ترین ستاره بایرن (۱۷ سال و ۱۱۵ روز) در تاریخ لیگ شد.

درخشش او از همان بدو حضورش، باعث جلب توجه کادر فنی تیم ملی آلمان شد. هر چند مسئولان تیم ملی انگلیس نیز او را از گذشته به خاطر توانایی بالایش مد نظر داشتند.

به این ترتیب وقتی به بازیکن خوش آتیه اطلاع داده شد که در فهرست دعوت یواخیم لو، سرمربی پیشین تیم ملی آلمان قرار گرفته، دست به ارزیابی دقیقی زد. به خاطر ملیت پدر و مادرش و این که سال‌ها در انگلیس حضور داشته، می‌توانست بازی در یکی از سه تیم ملی آلمان، انگلیس و نیجریه را انتخاب کند.

در نهایت پذیرفت با پیراهن «مانشافت» در عرصه بین‌المللی حاضر شود. به این ترتیب او عضوی از تیم ژرمن‌ها شد.

۱۹ ساله‌ای باتجربه

حالا از آن روزهای «انتخابش» ۲ سال گذشته است. «جمال» بازیکنی با تجربه‌تر و توانمندتر شده است.

به باور تحلیل‌گران هیچ بازیکن آلمانی به زیبایی او با توپ کار نمی‌کند. در بایرن با سنی کم، سرآمد است. وقتی شروع به دریبل زنی‌های نفس‌گیر می‌کند، همه هواداران بایرن و غیر بایرنی به هیجان می‌آیند.

او در فصل جاری که تنها ۲ هفته از آن سپری شده، ۳ گل زده، یک پاس گل داده و صحنه‌های شگفت انگیزی را در بازی‌ها خلق کرده است. عملکرد و توانایی‌هایش آنقدر چشمگیر است که در زادگاهش، حالا خیلی‌ها معتقدند که این «پسرک» جویای نام، روزی می‌تواند بهترین فوتبالیست جهان شود.

مرد خانواده

با سنی کم، موسیالا به درک بالایی رسیده است. او این نکته مهم را به خوبی متوجه شده که «خانواده» چه اهمیتی می‌تواند برای رشد فوتبالیست حرفه‌ای  داشته باشد. از این رو «کارولین»، مادرش، همینطور خواهر و برادرهای کوچکترش، مهم‌ترین چیز برایش هستند.

ستاره بایرن با وجودی که اکنون صاحب درآمد قابل توجهی است، حاضر نشده «جمع خانوادگی» را ترک کند و به زندگی مستقل رو بیاورد. به عنوان بازیکنی حرفه‌ای، هر روز به سفارش‌های مادرش در خانه گوش می‌دهد و بعد در جلسات تمرین مونیخی‌ها حاضر می‌شود.

بی‌حاشیه و با تمرکز

هرچند با ۱۹ سال سن، اکنون باید در اوج شور و هیجان دوران جوانی باشد اما با دریافت حقوق باورنکردنی ۵ میلیون یورو در سال، اجازه بروز هیچ حاشیه‌ای را نداده است. به جای آنکه مثل خیلی از هم رده‌ای‌هایش، سوار خودروی لوکس بشود، با یک دستگاه «آئودی» A۳ برقی که بایرن در اختیارش گذاشته، به محل تمرین رفت و آمد دارد.

به این ترتیب، لباس‌های شیک و گران قیمت نمی‌پوشد، به تعطیلاتی مجلل و باور نکردنی هم نمی‌رود. تفریح او این است که سری به دوستان قدیمی‌اش در انگلیس و باشگاه چلسی بزند و با آنها گپ بزند.

دوستان صمیمی

در بایرن، بهترین دوستانش، آلفونسو دیویس (۲۱ ساله) و لروی سانه (۲۶ ساله) هستند. البته با دیگران هم ارتباط خوبی دارد و خودش با اخلاق نیکویی که دارد، محبوب همه است.

خارج از بایرن هم با «تینو لیورامنتو» ۱۹ ساله که اکنون در ساوتهمپتون بازی می‌کند، صمیمی است که در اوقات فراغت، با او از طریق اینترنت، بازی کامپیوتری می‌کند.

الگو

یکی از بزرگترین حامیان او در بایرن، توماس مولر، ستاره ۳۲ ساله و ملی‌پوش با سابقه تیم است. این چهره مرتب نکاتی را در تمرینات به «موسیالا» در مورد جا گیری‌های صحیح در زمین و پاس دادن‌ها، گوشزد می‌کند.

مولر فوق‌العاده هوای هم تیمی‌اش را دارد و مرتب به «جوان اول» بایرن و آلمان می‌گوید: درست به محوطه جریمه برو و خطرناک باش!

بازیکن کم سن و سال نیز تمام این نکات را از الگویش، می‌پذیرد و در جایی در ذهن خود ثبت می‌کند.

تمرین اضافه

موسیالا با این سن و سال کم، بازیکنی «کمال‌گرا» است. خیلی راحت می‌توان گفت که مرتب می‌خواهد پیشرفت کند. با این آگاهی، قبل از آنکه یولیان ناگلسمان، سرمربی مونیخی‌ها مردانش را به تمرینات آماده‌سازی «پیش فصل» فرا بخواند، خود یک هفته زودتر دست به کار شد و تمرینات را آغاز کرد.

جمال فهمیده بود باید از فصل قبل بهتر باشد که لازمه این، آمادگی بیشترش است. البته او راه‌های دیگری را هم برای «بهتر شدن» دنبال می‌کند. به عنوان مثال ماهی تقریبا یک بار با «اشتفن تیپل»، روانشناس ورزشی دیدار و روی بسیاری از جزییات در زمینه روحیه و تمرکز کار می‌کند.

با وجود سن کم، به این درک رسیده که زیاد دریبل می‌زند و احتمال آسیب دیدگی‌اش هم زیاد است. به این خاطر با تمرینات ذهنی سعی می‌کند تسلط بیشتری بر خود و جسمش داشته باشد.

تغذیه

در این زمینه نیز بسیار دقیق و با برنامه عمل می‌کند. گلزن این روزهای سرخ پوشان البته خیلی اهل پاستا و گندم نیست. بلکه مثل بیشتر آلمان ها، در رژیم غذایی از سیب زمینی استفاده می‌کند که برای ستاره بین‌المللی مناسب است.

نکته‌ای عجیب

موسیالا اگر فوتبالیست نمی‌شد، این احتمال بود، بسکتبالیست شود. زیرا بعد از فوتبال این ورزش را بسیار دوست دارد. بازی‌های بسکتبال را از تلویزیون تماشا می‌کند و شور و هیجان ناشی از این ورزش را با «آلفونسو دیوس»، هم تیمی‌اش به اشتراک می‌گذارد.

طبق شنیده‌ها، بیشتر از همه اخبار تیم‌های گلدن استیت را دنبال می‌کند. البته در دوران کودکی به جز فوتبال و بسکتبال ورزش‌های مثل هاپکیدو که هنر رزمی کره‌ای است را تجربه کرد.

برخی از دوستانش می‌گویند انجام چنین ورزشی، به او به خاطر حرکات نرمش را در زمین فوتبال کمک زیادی کرده است. راگبی و شطرنج نیز ۲ ورزش دیگری بودند که در مدرسه آموزش دید.

زبان انگلیسی

همانگونه که گفته شد، موسیالا تا ۷ سالگی در آلمان بود. بعد به همراه خانواده‌اش به انگلیس مهاجرت کرد و در آنجا بزرگ شد.

آلمانی صحبت کردنش خیلی جالب است. زیرا این زبان را با لهجه انگلیسی حرف می‌زند و اخیرا هم به شوخی گفته، زبانش مثل سادیو مانه در یک ردیف است.

تعریف اسطوره از موسیالا

لوتهار ماتئوس، اسطوره ژرمن‌ها نظیر بسیاری از کارشناسان تحت تاثیر درخشش و بازی موسیالاست. کاپیتان تیم ملی آلمان در جام جهانی ۱۹۹۰ به بیلد درباره این چهره جوان گفت: جمال همه مهارت‌ها را در فوتبال دارد. هر چیزی که برای یک بازیکن سطح جهانی لازم است، در وجودش هست.

وی افزود:در بازی او، انعطاف کافی، سرعت بالا، مهارت‌های تکنیکی چشمگیر، کیفیت فنی خوب و درک صحیح هر لحظه از بازی به چشم می‌خورد. قبل از آنکه توپ بیاید، به خوبی می‌داند با آن باید چکار کند. می‌داند چطور سرعت دهد و به فاز هجومی برود. در یک کلام واقعا نابغه است و حتی می‌تواند تا جایی پیش برود که بهترین بازیکن جهان شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: چلسی ، بایرن مونیخ ، بوندسلیگا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چلسی بایرن مونیخ بوندسلیگا تیم ملی آلمان بایرن مونیخ ژرمن ها ۱۹ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواردیولا: موفقیت فودن برای خودش است، نه من!

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی روز شنبه در چارچوب رقابت‌های هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس و در دیداری حساس باید در ورزشگاه اتحاد روبه‌روی ولورهمپتون به میدان برود و تمام تلاشش را برای کسب سه امتیاز این بازی به کار خواهد گرفت.

این تیم در حال حاضر با یک امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به آرسنال در جایگاه دوم جدول رده‌بندی این مسابقات قرار دارد و از دست دادن امتیاز در دیدارهای پیش رو برای آنها ممکن است به معنای از دست رفتن فرصت بازگشت به صدر جدول باشد.

پپ گواردیولا دقایقی قبل در نشست خبری پیش از این بازی حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

انتخاب فیل فودن به‌عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس: به او تبریک می‌گویم! شما همیشه می‌توانید پیشرفت کنید، تا زمانی که بازنشسته شوید، تا زمانی که بمیرید. اگر خبرنگاران فوتبالی او را به‌عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب کردند، آفرین به او. او مانند دیگر بازیکنان ما خیلی خوب بازی کرده است. او در تیمی با بازیکنان بزرگ بازی می‌کند و اخلاق کاری‌اش عالی است. این موفقیت برای او است، نه من. او موفقیتی بزرگ برای آکادمی منچسترسیتی است. ببینید که چند بازیکن رشد کردند و در سراسر دنیا بازی می‌کنند.

ارلینگ هالند: او برای دیدار برابر ولورهمپتون کاملا آماده است.

شرایط تیم: ما هفته خوبی داشتیم. بازیکنان از نظر ذهنی سرحال‌تر هستند و جزئیات کوچکی در تاکتیک‌ها بود که روی آنها کار کردیم. همه برای بازی فردا سرحال و آماده هستند. در حال حاضر فرصت ندارم که روی مسائل جدید فکر کنم، دیدارهایی که پس از دیگری برگزار می‌شود و بازی بعدی برابر ولوز است. هنوز به ترکیب اصلی این دیدار فکر نکرده‌ام.

وضعیت بازیکنان: فودن و دیاز شرایط خوبی دارند. شرایط ادرسون بهتر از چیزی بود که فکر می‌کردیم. او دیروز تمرین کرد و احساس خوبی داشت.

دیگر خبرها

  • گواردیولا: موفقیت فودن برای خودش است، نه من!
  • فراتر از یک وینگ‌‌ بک همچون الخاندرو گریمالدو در بایرلورکوزن
  • سپاهانی‌ها اورونوف را به چه روزی انداختند | تصاویری از پای زخمی ستاره پرسپولیس بعد از بازی حساس | داور حتی کارت زرد هم نداد
  • حضور پالمر، هاورتس و برونو فرناندز در جمع نامزدهای بهترین بازیکن آوریل لیگ برتر
  • بهترین بازی‌های لیگ ایران آبکی از آب درآمد!
  • متس هوملس بهترین بازیکن دیدار دورتموند و پاری سن ژرمن
  • موسیالا من را یاد مارادونا می‌اندازد!
  • کرگر: بازی جمال موسیالا را بیشتر از جود بلینگام دوست دارم
  • واکنش موسیالا به تساوی تلخ در آلیانتس‌ آره‌نا
  • دژاوو شماره 7؛ وینیسیوس جونیور، بهترین بازیکن جدال بایرن مونیخ و رئال مادرید / عکس