Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش کالا به کشور صادرات به قطر خبر داد و گفت: در ۴ ماهه نخست امسال افزون بر ۱۸۹ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۷ میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شده است. - اخبار استانها -

علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر، از تسریع روند اجرایی نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرک دیر خبر داد و اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس ری این گمرک قطعاً تأثیر بسزایی در روان‌سازی فرایند صادرات و تسهیل تجارت در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با تجهیز گمرک دیر به  ایکس‌ری ضمن اسکن کامیون‌های حمل کالا‌های صادراتی در محل گمرک دیر قطعاًً مشکلات موجود در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر برطرف می‌شود.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه بیشترین صادرات به قطر از بندر دیر انجام می‌شود تصریح کرد: بندر دیر به واسطه موقعیت مکانی در بین بنادر ایرانی حوزه خلیج فارس از کمترین فاصله با بندر الرویس کشور قطر برخوردار است که این موضوع منجر به افزایش صادارت از این گمرک به کشور قطر شده است.

سلیمانی از افزایش صادرات به قطر از استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در 4 ماهه نخست امسال افزون بر 189 هزار تن کالا به ارزش حدود 27 میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شده است.

صادرات محموله‌های پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر 18 درصد افزایش یافت جزئیات تازه در خصوص ماجرای 30 کانتینر مخفی در گمرک بوشهر / کانتینرهای بلاتکلیف به گمرک اعلام نشده بودند صادرات از گمرکات 13کانه استان بوشهر 77 درصد افزایش یافت

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد این صادرات از بندر دیر انجام شده افزود: عمده کالاهای صادراتی به کشور قطر عمدتاً شامل گروه‌های کالایی کشاورزی و صنایع غذایی، معدن و صنایع معدنی و صنعت بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: جام جهانی فوتبال قطر فرصت مهمی برای توسعه صادرات از استان بوشهر به این کشور فراهم آورده است.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرکات استان بوشهر استان بوشهر کشور قطر گمرک بوشهر بندر دیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲، ۳۳۲ هزار و ۷۱۲ تن کالای غیرنفتی با ارزش ۳۰ میلیون دلار از استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

سید امیرتیمور موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: میزان صادرات تولیدی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد، و میزان کل صادرات با بازرگانان طی این مدت بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: کلینکر سیمان، محصولات آرایشی بهداشتی، عصاره شیرین بیان، عصاره های گیاهی، صیفی جات، تره بار، ماهی و موکت کالا های عمده صادراتی استان طی سال ۱۴۰۲ بوده اند.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کالاهای غیر نفتی استان به کشور های آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوئیس صادر می شدند، خاطرنشان کرد: طی این مدت زمان بیشترین حجم صادرات استان به کشور کویت بوده که بالغ بر پنج میلیون دلار کلینکر سیمان به این کشور صادر شده است.

موسویان تصریح کرد: طی سال ۱۴۰۲ به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در گمرک، کالای وارداتی به استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ صادرات غیرنفتی استان در بخش تولیدی بیش از ۱۰۰ درصد، و در بخش بازرگانان و واحدهای تولیدی در مجموع بالای ۳۰۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان برای امسال در بخش تولیدی ۱۰ میلیون دلار و در کل ۳۰میلیون دلار هدف گذاری شده است، عنوان کرد: کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوئیس عمده کشور های هدف صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

موسویان تصریح کرد: با توجه به ثبت کوتاژهای واحدهای صادراتی توسط گمرک استان، افزایش صدور کارت بازرگانی و بازاریابی بازرگانان و همین طور پیدا کردن اهداف صادراتی جدید صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۱۴۰۲ شاهد چنین رشدی بوده است.

وی بیان کرد: صادرات واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر هشت میلیون دلار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان