Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی رستمیان روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: امروز یکی از نیازهای اصلی و عمده استان بوشهر حوزه تامین آب شرب است.

 وی اعلام کرد: در یکسال فعالیت دولت سیزدهم، تامین ۱۰۵ هزار و ۷۵۰ متر مکعب تامین آب از محل آبشیرین‌کن‌ها تعریف شده است که بخشی از آن هفته دولت اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمیان افزود: این در حالی است که در ۸ سال فعالیت ۲ دولت قبل حدود ۸۶ هزار متر مکعب و در ۳ دولت قبل نیز ۲۰ هزار متر مکعب تعریف و اجرا شده بود.

معاون  امور عمرانی استان بوشهر عنوان کرد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در مرداد ماه سال گذشته تاکنون تامین یکهزار و ۵۰۰ متر مکعب در شهر اهرم، هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب در آبپخش و سعد آباد، پنج هزار متر مکعب در عسلویه،  ۳ هزار و ۷۵۰ متر مکعب در بندر دیر، ۷۰ هزار متر مکعب در نیروگاه اتمی بوشهر، ۱۷ هزار متر مکعب در سایت نور ویژه در بوشهر تعریف شده است که با پروژه‌های ۱۰ سال گذشته این استان برابری می‌کند.

وی اظهار کرد: این پروژه‌ها در برنامه زمانی خوبی طرح ریزی شده است، طوریکه بخش بزرگی از آنها در هفته پیش رو و باقی مانده نیز در آینده‌ای بسیار نزدیک اجرایی می‌شود.

رستمیان آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر را از دیگر دستاوردهای شاخص دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ایجاد این منطقه ویژه در سال ۱۳۸۹ مصوب شده بود اما در همه این سال‌ها در حد همان مصوبه و تصویب طرح باقی مانده بود.

وی توضیح داد: پس از سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر، اجرای این پروژه در مصوبه‌های سفر درج و طرح آن تهیه و برآورد شد و در آغاز ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: یکی از مرزهای تفکیک میان جامعه توسعه یافته و در حال توسعه میزان صادرات مواد خام است و با توجه به اینکه قرار است در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر نیاز صنایع بالادست، پایین دست و میان دست نفت و گاز تامین شود، در سال‌ها آینده شاهد اعتلای اقتصادی در این استان خواهیم بود.

رستمیان اظهار کرد: این پروژه پس از ۱۲ سال اجرایی شد و آیندگان بر نقش و اثر گذاری آن شهادت خواهند داد.

وی با اشاره به موقعیت ساحلی استان بوشهر و اهمیت پهنه دریا و دریانوردی در اشتغال و معیشت مردم این استان، گفت: امروز با تکیه بر توسعه متوازن و بر اساس آمایش سرزمین برنامه ریزی کامل و جامعی برای فعال کردن اقتصاد دریا در این استان صورت گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: بندر دیر فاصله ای بسیار نزدیک با کشور قطر دارد؛ از این رو طرح‌های نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس ری گمرک این بندر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و چهار رمپ اسکله و ساماندهی محوطه آن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان دیر برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: این اقدامات در آینده نقشی بسیار موثر در صادرات از این بندر به کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

رستمیان ادامه داد: در بازدیدهایی که به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر صورت گرفت، شاهد به گل نشستن شناورهای مردم در بندر ریگ بودیم به گونه‌ای که باید یک ماه زمان صرف می‌شد تا با جزر و مد دریا این شناورها بتوانند به کسب معیشت بپردازند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: در زمان اندکی، لایروبی بندر ریگ در دستور کار قرار گرفت، مطالعات آن انجام شده و در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی انجام طرح مطالعات توسعه بنادر شمال استان را نیز در این زمینه از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در یکسال گذشته بر شمرد.

رستمیان تاکید کرد: در اجرای طرح‌های عمرانی در دولت سیزدهم پروژه‌های کوچک، میان و بزرگ مقیاس به صورت یکسان مورد توجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی پل درودگاه دشتستان در ۴۰ روز پس از بازدید و ارزیابی کارشناسی و اجرایی شدن جاده باغان- سرچشمه از پروژه‌های کوچک مقیاس و مهمی است که در این دولت برنامه‌ریزی شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: در زمینه‌های راه و شهرسازی، حمل و نقل، درمان و آموزش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که بخشی از آن در هفته دولت اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر طرح های عمرانی نیروگاه اتمی بوشهر خلیج فارس دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر طرح های عمرانی نیروگاه اتمی بوشهر بوشهر طرح های عمرانی نیروگاه اتمی بوشهر خلیج فارس دولت سیزدهم عمرانی استاندار بوشهر امور عمرانی استان عملیات اجرایی هزار متر مکعب دولت سیزدهم استان بوشهر متر مکعب پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع در روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها و پروژه احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین اضطراری آب سیستان و زاهدان با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکارهای متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

امینی با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر