Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان می‌گوید که امروز همه تمرکزش روی وزن ۷۰ کیلو است و می‌خواهد کار ناتمام سال گذشته را امسال در بلگراد تمام کند. - اخبار ورزشی -

امیرمحمد یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم که امسال سومین حضورش در مسابقات جهانی کشتی را در بلگراد و در وزنی جدید تجربه خواهد کرد، اظهار داشت: در وزن جدید به 3-4 تورنمنت رفتم و خوب جا افتادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط چرخه هم طوری بود هر کسی که تغییر وزن داده بود، در وزن جدید خوب بدنش جا می‌افتاد.

وی ادامه داد: بعد هم که به اردوی تیم ملی رفتیم. تمرینات پرفشار را پشت سر می‌گذاریم که به آمادگی مناسب برسیم، از نظر ذهنی هم شرایط‌مان خوب است، روانشناس به اردو آورده‌اند و این خیلی خوب است. گاهی خودمان برای صحبت می‌رویم و گاهی هم دکتر ما را صدا می‌زند و صحبت‌هایی بین‌مان رد و بدل می‌شود. از نظر روحی و روانی شرایط خوبی برای‌مان ایجاد شده است.

دارنده مدال نقره سال 2021 جهان در وزن 65 کیلوگرم درخصوص شناختش از حریفان خاطرنشان کرد: با اکثر حریفانم کشتی گرفتم، با یکی از آنها در 65 کیلو گرفتم، کسانی که سال گذشته در جهانی بودند، امسال هم در تورنمنت‌ها حضور داشتند. از آنهایی هم که شناخت ندارم، همراه با آنالیزور کارشان را ارزیابی می‌کنیم. بیشتر آنها را می‌شناسم.

وی در پاسخ به این سوال که نایب قهرمانی سال گذشته برای او بیشتر ایجاد انگیزه می‌کند و یا اینکه بار روانی ایجاد خواهد کرد؟، گفت: من دیگر به پارسال فکر نمی‌کنم که مدال گرفتم. به این فکر می‌کنم که امسال از نو یک مسابقه جهانی می‌روم که هیچ ربطی به سال گذشته ندارد. اما اینکه وقتی اسمم را در سالن صدا می‌کنند، حریف می‌داند نایب قهرمان جهان هستم، انرژی خوبی به من می‌دهد. من فقط به هدف خودم فکر می‌کنم که امسال طلای جهان را بگیرم چیزی که واقعا می‌توانم به آن برسم.

امیرمحمد یزدانی در مورد اینکه از سال گذشته تا امسال چه چیزی با مدال جهانی در او تغییرکرده است، تاکید کرد: یک مقدار سعی کردم عجله را از کشتی‌ام بگیرم، به حرف مربیان گوش کردم، سبک کشتی‌ام تاحدودی فرق کرده اما همان امیرمحمد یزدانی سابق هستم، خودم تفاوتی نداشتم.

وی در مورد حریف آمریکایی‌اش در بلگراد نیز گفت: با رتفورد کشتی نگرفتم، دو سال پیش یک جهانی رفت که دور اول باخت. کشتی‌هایش را در آخرین تورنمنتی که در آن حضور داشت دیدم، آمریکایی‌ها اصولا تکیه‌شان روی آمادگی بدنی بالای‌شان هست. با علی مدهنی حتما بیشتر این حریف را آنالیز خواهیم کرد. برای همه رقبا یک برنامه جداگانه دارم.

یزدانی افزود: من تمام تلاشم را می‌کنم که مدال بگیرم و مدالم هم طلا باشد. هدفم مدال طلای جهان است و امیدوارم کاری که پارسال ناتمام ماند را در بلگراد تمامش کنم.

این کشتی‌گیر جوان جویباری در پاسخ به این سوال که از چه زمانی به تغییر وزن دوباره و حضور در وزن المپیکی فکر می‌کند، گفت: فعلا فقط به 70 کیلوگرم فکر می‌کنم و باید ببینم بعد از جهانی شرایط چطور می‌شود. امروز فقط یک کار دارم که آنهم نتیجه گرفتن در 70 کیلوست.

یزدانی در خاتمه عنوان کرد: از همه کسانی که به ما انگیزه و روحیه می‌دهند، ممنونم. امیدوارم بتوانم دل همه مردم عزیز را با قهرمانی شاد کنم و در هر 10 وزن بتوانیم روی سکو برویم.

حضور روانشناس در کمپ تیم‌های ملی کشتیآقانیا: از مسابقات استانی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی کشتی استارت می‌زنم



انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی کشتی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت

نایب‌قهرمان کشتی فرنگی آسیا می‌گوید که ابتدای مبارزه فینالش با حریف ژاپنی آسیب دیده اما تعصب ایرانی‌اش اجازه نداده میدان را ترک کند و تا آخرین لحظه هم برای بردن جنگیده است. - اخبار ورزشی -

محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مصدومیتش در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: در کشتی فینال آسیب دیدم. بعد از بازگشت از مسابقات MRI دادم و تشخیص، پارگی همسترینگ بود. چند هفته باید فیزیوتراپی کنم و بعد از آن دوباره تمریناتم را شروع خواهم کرد.

وی درباره اینکه آیا این آسیب‌دیدگی در شکست 9 بر 5 او مقابل حریف ژاپنی در فینال تاثیر داشت؟ گفت: نمی‌خواهم بهانه بیاورم. به هرحال آسیب دیدم، همان ابتدای کشتی هم پایم آسیب دید اما تعصب ایرانی‌ام اجازه نداد میدان را ترک کنم و همه تلاشم را کردم که این کشتی با برد همراه شود اما نشد. تا لحظه آخر جنگیدم که با کسب مدال طلا کارم تمام شود.

رستمی در خصوص اینکه به دلیل رضایتبخش نبودن عملکردش در قهرمانی آسیا به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشده، خاطرنشان کرد: هیچ کشتی‌گیری نمی‌خواهد ببازد. من هم می‌خواستم با برد کشتی را تمام کنم اما نشد. خودم هم راضی نبودم.

دارنده مدال برنز جوانان جهان در سال 2019 درمورد اینکه چقدر شانس حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را برای خود قائل است، گفت: نمی‌دانم نظر کادر فنی چیست اما تلاش می‌کنم و امیدوار هستم که در ادامه مسیر بتوانم اعتماد کادر فنی را جلب کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • این عکس‌های حسن یزدانی جهانی شد |‌ تصاویر
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • (عکس) این تصاویر از حسن یزدانی جهانی شد
  • قهرمانی تنیسور جاجرمی در تور جهانی جوانان
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ