Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار تهران با اشاره به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل گفت: شهروندان از اتراق در مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ قاسم محمدطهرانی با اشاره به صدور هشدار از سوی سازمان هواشناسی تهران اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعاتی که از سوی اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام شده است، از روز یکشنبه 30 مردادماه، تا پایان چهارشنبه 2 شهریورماه شاهد وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که احتمالاً شاهد جاری شدن روان آب، آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طهرانی با بیان اینکه در همین راستا ستاد بحران، دستگاه‌های امدادی، خدمات، انتظامی و ... در سطح شهر، شهرستان تهران و بخش‌ها و روستاهای تابعه تا روز چهارشنبه به حالت آماده‌باش کامل درآمده است، گفت: توصیه‌های لازم در این خصوص به دستگاه‌های مربوطه داده شده و آنان الزامات مربوطه را در دستور کار خود قرار داده‌اند. 

فرماندار تهران ادامه داد: لازم است شهروندان نیز با جدیت یکسری نکات را مورد توجه قرار دهند و بر این اساس از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و همچنین کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند همچنین از پارک خودرو ها در مجاورت مسیل‌ها و حاشیه رودها و کنار درختان فرسوده خودداری شود. در این شرایط مستحکم‌سازی سازه های موقت مانند پوشش‌های گلخانه‌ای و تابلوهای تبلیغاتی نیز توصیه می‌شود.

وی همچنین در هشداری ضمن اعلام آماده باش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیلاب احتمالی از مردم خواست که از تردد غیرضروری در این ایام در مناطق آسیب‌پذیر و مستعد سیلاب پرهیز کنند.

درخواست شورای شهر تهران از رئیس جمهور برای ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌ها در "نمایشگاه بین‌المللی تهران"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران رودخانه ها مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه روز جمعه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، با توجه با تقویت سامانه فعال در استان از اواخر وقت امشب تا عصر روز شنبه شاهد افزایش حجم بارش‌ها همراه با رعدوبرق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلاب در برخی از نقاط استان هستیم.

این سامانه وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید در برخی از نقاط بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد روانآب و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل را در بردارد.

در این اطلاعیه آمده است: بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، نیشابور، فیروزه، کاشمر، ریوش، خواف، تربت‌حیدریه، قوچان، درگز، چناران – گلبهار، طرقبه و شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و برخی از نوحی کلانشهر مشهد رخ خواهد داد.

عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی؛ مدیریت تردد در مناطق ییلاقی و گردشگری استان و خودداری از سفرهای غیر ضروری از توصیه‌های هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه است.

کد خبر 6095953

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد