Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:32:48 GMT

آب شرب شهرکرد به حالت پایدار رسیده است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۹۸۱۰

آب شرب شهرکرد به حالت پایدار رسیده است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، غلامعلی حیدری شامگاه ۳۰ مردادماه در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های بام ایران در خصوص مشکلات به وجود آمده در تامین آب شرب شهرکرد، اظهار کرد: چشمه کوهرنگ منبع تامین آب شرب تعدادی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود که در بارندگی‌های اخیر، آب این چشمه دچار کدورت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در سال‌های گذشته نیز به‌علت بارندگی آب چشمه کوهرنگ نیز دچار کدورت می‌شد، اما در بارندگی‌های اخیر کدورت این چشمه به بالای ۴۰۰۰ NTU رسید که طبق گفته کارشناسان این میزان از کدورت بی‌سابقه بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتقال مستقیم آب از چشمه کوهرنگ برای آب شرب مردم دارای یکسری مشکلات است، عنوان کرد: باید یک تصفیه‌خانه پیشرفته در مسیر انتقال آب این چشمه پیش‌بینی می‌شد، همچنین نیازمند خطوط پدافندی جایگزین تامین آب شرب در صورت بروز مشکل برای این چشمه بودیم.

حیدری ادامه داد: مخازن آب شرب در شهرکرد ظرفیت بالایی نداشتند تا در صورت بروز مشکل برای منبع تامین آب شرب، بتوانند تا چند روز آب شرب شهروندان را تامین کنند، این مسائل در کنار یکدیگر موجب شد تا شاهد بروز بحران در تامین آب شرب در برخی شهرهای استان باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در لحظات اولیه بالا رفتن کدورت آب چشمه کوهرنگ، جلسه ستاد مدیریت بحران در استان تشکیل شد، تصریح کرد: با سرعت تمامی راهکارها برای تامین آب شرب در شهرکرد بررسی شد، اجرای چهار خط پدافندی تامین آب شرب در دستور کار قرار گرفت و بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان تجهیزات به استان وارد شد.

وی ادامه داد: در گام بعدی برای تصفیه آب چشمه کوهرنگ، تصفیه‌خانه خلک تجهیز و وارد مدار شد، اما باتوجه به بالا بودن کدورت آب چشمه، تصفیه‌خانه قادر به تصفیه آب نبود، بنابراین چاه‌های کشاورزی با همکاری کشاورزان وارد شبکه آبرسانی شد، همچنین ظرفیت تصفیه‌خانه سامان برای انتقال به شهرکرد افزایش یافت.

حیدری با اشاره به اجرای طرح پدافندی عمان برای تامین آب شرب در شهرکرد، یادآور شد: ظرف ۴۸ ساعت این خط پدافندی وارد مدار شد و طرح پدافندی فدک نیز یک کار ۴ تا ۶ ماهه را در مدت زمان کوتاه چند روز به سرانجام رسید و از دیشب وارد شبکه شد و از فردا آب منتقل شده از این طرح وارد مخازن خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری در ۱۰ روز اخیر در استان براییتامین آب شرب در شهرکرد انجام شد، توضیح داد: تمام امکانات برای حل مشکل آب شرب شهروندان استان بسیج شد و شاهد بودیم که نیروهای عملیاتی در سه شیفت کاری مشغول به‌کار بودند.

وی افزود: کدورت آب چشمه کوهرنگ به زیر ۲۰ NTU رسیده است و در تلاش هستیم مقدار بیش‌تری آب از چشمه وارد مدار آبرسانی شهرکرد شود، آب شرب شهرکرد به حالت پایدار رسیده است.

حیدری با تاکید بر اینکه تامین آب پایدار یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری است، گفت: یکی از شاخص‌های توسعه دسترسی به آب در حوزه‌های مختلف است، در سفر ریاست جمهوری به استان ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب شرب و ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب کشاورزی استان اختصاص پیدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان، دیگر شاهد ایجاد بحران و تنش نخواهیم بود، شاهد یک کار جهادی در حل بحران آب در محلات شهرکرد بودیم.

وی تاکید کرد: از اهالی رسانه به‌علت اطلاع‌رسانی دقیق در بحران آب در چهارمحال و بختیاری تقدیر می‌کنیم، این قشر مطالبات مردم را به خوبی انعکاس دادند، همچنین اقدامات صورت گرفته را به‌خوبی بیان کردند، البته برخی در فضای مجازی به‌دنبال ایجاد تشنج و ناآرام کردن فضا بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سلمان رشدی سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال چهارمحال و بختیاری شهرکرد آب شرب چشمه کوهرنگ محرم سلمان رشدی سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال استاندار چهارمحال و بختیاری آب شرب در شهرکرد تامین آب شرب آب چشمه کوهرنگ برای تامین آب تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور

امین سلیمانی برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.

وی گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.

سلیمانی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.

بیشتر بخوانید

معرفی آموزگار منتخب نمونه در مدارس غیردولتی چهارمحال و بختیاری

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.

سلیمانی گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری