Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حیدری  اظهارداشت: همچنین وزش باد شدید با سرعت ۷۶ کیلومتر بر ساعت در زهک رخ داد و شعاع دید افقی این شهر را به ۴۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: در روز‌های آینده همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شهر‌های پنج گانه شمال سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین بیشینه دمای دیروز زابل و زهک در منطقه سیستان به ترتیب ۳۸ و ۳۷ درجه سانتی گراد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان شامل شهرستان زاهدان، افزایش غبار و وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و خاک دور از انتظار نخواهد نبود لذا توصیه می‌شود در این مدت زمان از قرار گرفتن در فضا‌های باز پرهیز شود.

پیرو هشدار سازمان هواشناسی و با استناد به گزارشات دریافتی از اداره کل هواشناسی و محیط زیست استان مبنی بر روند افزایشی غلظت ذرات گرد و غبار و تصمیمات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از آسیب به سلامت ساکنان منطقه، تمامی ادارات ۵ شهرستان منطقه سیستان (به جز دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، مدیریت بحران فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مراودات مرزی) به استناد آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ تعطیل اعلام می‌شوند.

منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان دارای پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز است.

باد‌های موسمی معروف به ۱۲۰ روزه سیستان که در سال‌های اخیر به علت خشکسالی‌های مداوم به بیش از ۱۶۰ روز افزایش یافته معمولا همراه با گردوغبار و آلودگی محیط زیست است، این باد‌ها بعضا با سرعتی حدود ۶۰ تا ۱۲۰ کیلومتر مردم این منطقه را با مشکلات متعددی بویژه حرکت شن‌های روان روبرو می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزش باد شدید وضعیت آب و هوا سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان، افزود: براساس هشدار شمارع هفت هواشناسی سطح زرد جوی، رگبار پراکنده بهاری در سطح استان و افزایش سرعت باد از سمت جنوب غرب این خطه از کشور پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: براساس نتایج نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای همه مناطق استان به ویژه زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعدو برق، بارش تگرگ و تند باد موقتی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از پیش از ظهر پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای شهرستان زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل وزش باد شدید به همراه کاهش دید رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد که در مدت فعالیت این سامانه بارشی، مردم استان از فعالیت های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات خودداری کرده و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی و در ترددهای دریایی احتیاط کرده و از سفر های غیر ضرور پرهیز کنند و از پوشش گلخانه ها محافظت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بر روی دریای عمان

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی شماره دو سطح زرد دریایی در استان، اضافه کرد: براساس نتایج نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان در دریای عمان وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود دو متر پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: طی این مدت، احتمال رگبار پراکنده روی دریا و برخی نقاط ساحلی نیز وجود دارد و براسن اساس توصیه می شود تا از شنا و تفریحات دریایی و ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک در حوزه سواحل و دور از ساحل جدا خودداری کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

کد خبر 6092873

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان