Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اوج گرمای طاقت فرسای سیستان و بلوچستان مردم روستاهای مهرستان با یک معضل به نام افت ولتاژ برق مواجه شده‌اند، این مشکل اما مربوط به امروز نیست؛ سال هاست همین چالش مردم را با سختی و مسائلی مواجه کرده که زندگی عادی مردم را مختل می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، این روزها و با توجه به قرار گرفتن در گرمترین فصل سال یعنی مرداد ماه بی نظمی ها در افت ولتاژ مداوم برق، مردم مناطق روستای کهن مگار شهرستان مهرستان را کلافه کرده است به طوری که در طول روز مشکلات بسیاری را برای مردم این مناطق به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از موارد استفاده غیرمجاز از شبکه برق در سطح روستاها از سوی مشترکین روستایی و مصرف بیش از حد و اندازه از جریان غیرمجاز برق می‌تواند به شبکه برق روستاها خسارات جبران‌ناپذیری وارد کند و باعث افت ولتاژ برق در این مناطق می شود.
 
فروش سیم‌های برق چند سالی است که در سطح استان به خصوص در روستاها سبب شده تا افراد زیادی به سمت سرقت سیم‌ها و کابل‌های برق بروند و بارها مشاهده شده که حجم نسبتأ بالایی از شبکه برق روستایی مورد سرقت قرار بگیرد.
 
افت ولتاژ برق و عدم تقسیم بار ترانس به مهمترین دغدغه مردم روستای کهن مگار شهرستان مهرستان تبدیل شده است و شهروندان در طی تماس هایی با پایگاه خبری عصرهامون ابراز گلایه کرده و خواستار رفع این معضل شدند.
 
 یکی از ساکنان روستای کهن مگار مهرستان گفت: روزانه به علت ضعیف بودن برق چندین بار وسایل برقی از کار می افتد و این افت ولتاژ زیاد باعث می شود برق خانوارها قطع شود که به علت گرمای شدید هوا بسیاری از کولرهای گازی مردم از کار می افتد.
 
وی با بیان اینکه این روستا نسبت به چند سال گذشته افزایش جمعیت داشته است، تصریح کرد: به دلیل افزایش خانوارها، عمر بالای تجهیزات و تاسیسات شبکه‌ برق موجب کاهش و افت ولتاژبرق مصرفی محلّه ها شده است که می‌طلبد با تلاش مضاعف این مشکل برطرف شود.
 
 افزایش ظرفیت و نصب ترانس جهت رفع افت ولتاژ شبکه برق روستای کهن مگار مهرستان
 
میلاد قرائی، مدیر امور برق شهرستان مهرستان گفت: افزایش بار ترانس ۵۰ کاوا به ۱۰۰، تعویض تابلو و کابل های فرسوده ترانس ۲۰۰ کاوا و برنامه ریزی جهت نصب یک دستگاه ترانس ۱۰۰ کاوا از جمله اقدامات مهم انجام شده و در دست اقدام در روستای کهن مگار این شهرستان جهت رفع افت ولتاژ است.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۳۱۶ خانوار در این روستا سکونت دارند، افزود: سه دستگاه ترانسفورماتور ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ کاوا از جمله حجم تجهیزات شبکه برق این روستا است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه سرقت تجهیزات شبکه برق یکی از معضلات این روستا است که علاوه بر ایجاد خسارت به شبکه برق باعث خسارت به شهروندان خواهد شد.
 
مدیر امور برق شهرستان مهرستان تصریح کرد: طی چند وقت اخیر، ۳۰۰ متر شبکه برق سرقت شده این روستا مجدد احداث شد.
 
وی به نقش مهم مردم در این بخش اشاره کرد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک که در حال صعود یا فرود از تیر و یا دستکاری تجهیزات برق هستند مراتب را با تماس به شماره ۱۱۰ انتظامی یا ۱۲۱ مرکز اتفاقات برق اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان مهرستان افت ولتاژ برق شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار

محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شورا‌های اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بنا‌های ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بنا‌ها و خانه‌های نا ایمن باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.

آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهر‌های کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحد‌های مسکونی ایمن تشویق کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحد‌های مسکونی ایمن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به عدم آگاهی ۷۰ درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا ۱۰۰ درصد نیز عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۹۲ درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط ۸ درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر ۳ ماه برای مردم صادر شود.

شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند

در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شورا‌ها در توسعه شهر‌ها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.

وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شورا‌های اسلامی شهر‌ها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.

غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد